Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm LifeDrive

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23 juni 2005, 19:15
pschroth
Guest
 
Berichten: n/a
scherm gevoeligheid lifedrive

Sinds een paar weken ben ik de gelukkige bezitter van een lifedrive. Ik wilde echter een paar kantekeningen plaatsen bij het scherm van de lifedrive.

Nadat ik eerst een weekje met het apparaat gespeeld heb, websurfen muziek luisteren, diverse programmatuur uitproberen e.d. en zodoende gemerkt heb dat de zaak stabiel draaide. (Een paar maal opnieuw begonnen met een koude start)

De afgelopen week heb ik een aanvang gemaakt met het meer serieuze gebruik. Echter na het invoeren van een aantal adressen merkte ik dat het scherm op met name de invoerplaats van kleine letters (graffiti) krassen begon te vertonen.

Ik had dit niet op zo een korte termijn verwacht. Het zou toch zo moeten zijn dat de punt van de stift eerder slijt dan het scherm?

Verder merkte ik dat de gevoeligheid op de plaats voor de kleine letters duidelijk afgenomen was. Als ik in notepad met de stift over het scherm ga dan krijg ik een mooi lijntje tot aan het invoerveld, want daar moet ik veelharder drukken om een lijn te krijgen en verder is die lijn dan erg rafelig.

Onder grafiti is dit rafelige ook te merken want een spatie wordt vaak herkend als een "w" Als ik de volgende dag de lifedrive weer gebruik is de gevoeligheid beter, maar neemt tijdens het gebruik weer af.

Ik heb sinds twee dagen een Brendo screenprotector geplaatst en zijn de krasjes op het scherm niet meer zichtbaar. De hiervoor omschreven verminderde gevoeligheid blijft bestaan.

Mijn vraag is, zijn er meer die hetzelfde probleem herkennen. Wat is er eventueel aan te doen. Of heb ik een maandag versie van de lifedrive en is
het raadzaam om te proberen een andere te krijgen.

gr,

Philip
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 juni 2005, 19:25
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Die krasjes 'horen'. Dat is ook de reden dat er screenprotectors zijn. Dat de gevoeligheid afneemt is niet helemaal normaal. Soms gebeurt het wel, maar zeker niet zo snel. Ik zou er eens mee terug naar de winkel gaan.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 juni 2005, 19:58
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Lijkt bij mij ook zo te zijn, ik heb nog niet zoveel geschreven op het scherm omdat er pas sinds kort een protector op zit.... ga wel ff testen. De gevoeligheid voor taps is moeilijk in te schatten vind ik omdat de LD sowieso wat last van lag heeft.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 juni 2005, 18:21
pschroth
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt voor jullie reacties.. Hoe werkt zo een aanraakgevoelig scherm eigenlijk. Omdat het nogal warm is de laatste dagen heb ik de indruk dat ook de temperatuur bijdraagt dat het scherm minder gevoelig wordt.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 juni 2005, 04:13
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Gevoeligheid is iets minder lijkt het dan die van mijn T3. Ik moet harder drukken op het schermpje. Door de vertraagde reactie van de LD lijkt het extra erg te worden als ik ergens op tap, toch merk ik inderdaad dat ook in deze gevallen er soms geen reactie komt en ik gewoon harder moet drukken.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 juni 2005, 11:22
Boss's schermafbeelding
Boss Boss is offline
Forumbikkel
Model: Geen
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Delft
Berichten: 428
Ik had bij ook laatst last van het _ wordt w - syndroom denk dat het iets met de warmte te maken heeft, want verder doet m'n T.T. het al jaren prima!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 juli 2005, 20:49
pschroth
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi allen, heb zojuist een nieuwe lifedrive ontvangen. Volgens Palm kwam het vaker voor dat een scherm plaatselijk minder gevoelig wordt.

Het is net of het scherm van de nieuwe palm beter gevuld is. Ik weet het niet anders uit te drukken.

Tot ziens,

Philip
Met citaat reageren
  #8  
Oud 21 oktober 2005, 14:54
judgeblacksteel's schermafbeelding
judgeblacksteel judgeblacksteel is offline
Forumbikkel
Voornaam: judge
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Locatie: ijsland
Berichten: 308
gevoeligheid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pschroth
Ik heb sinds twee dagen een Brendo screenprotector geplaatst en zijn de krasjes op het scherm niet meer zichtbaar. De hiervoor omschreven verminderde gevoeligheid blijft bestaan.

Mijn vraag is, zijn er meer die hetzelfde probleem herkennen. Wat is er eventueel aan te doen. Of heb ik een maandag versie van de lifedrive en is
het raadzaam om te proberen een andere te krijgen.


Philip
En ja hoor met de schermbescherming erop is het bij mij ook zo .;soms 3x om een letter aan te tikken .

het wit scherm des doods heb ik ook

en de bieeeeeeeeeep heb ik ook .

en palm maar zeggen dat het aan andere software licht dan die van hun ..!
Mischien zou een software vergelijk tussen de mensen die problemen hebben intersant zijn . als er dezelfde tussen zit dan zou mischien die rotte biep el weg zijn .
__________________
It is not that your life is too short , but you are dead so long
Met citaat reageren
  #9  
Oud 21 oktober 2005, 16:23
Pasulu Pasulu is offline
blijft toch Palm-adept
Voornaam: Paul
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: Amstelveen
Berichten: 145
Ik kan je aanraden om een hotsync uit te voeren, de inhoud van de harddisk ergens op te slaan en een harde reset uit te voeren. Ik heb dat recentelijk ook gedaan omdat de LifeDrive steeds instabieler begon te worden - voicememo zorgde voor soft resets , idem Blazer, steeds trager reageren en ook witte schermen die reset vereisten, alarms in Calendar lieten de LD continu piepen totdat je hem resette. Ik heb ook een Brando screenprotector, maar heb geen last van ongevoelige plekken op het scherm.

Harde reset en vervolgens een hotsync om de oude data weer terug te krijgen heeft bij mij de LD weer stabiel als voorheen gemaakt. Het is natuurlijk geen 'grote schoonmaak', maar misschien een poging waard?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023