Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Overige licentienemers - Sony CLIE, Garmin iQUE, Fossil, etc.

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14 februari 2003, 14:00
RVisser
Guest
 
Berichten: n/a
Reparatie MS Unit Sony Clie N770C/E

Lo!

Heeft iemand hier wel eens een Sony N770C/E aan moeten bieden voor reparatie bij Sony wanneer de MS unit kapot ging? De mijne houdt zijn MS er niet meer in. Ik ben een beetje terughoudend om dat ding in te sturen, aangezien hij uit de garantie is, en ze er al 20€ voor vragen om hem op te sturen, en daarna nog eens €30 voor onderzoekskosten. Dat is dus al 50€ voordat ze ook maar een vinger uit hebben gestoken.

Ik denk er over om het maar zelf te doen. "t zal tenslotte maar om een veertje gaan wat kapot is. Iemand wel eens hetzelfde probleem gehad?

Bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 februari 2003, 20:40
Xcuseme's schermafbeelding
Xcuseme Xcuseme is offline
Vriend v/d Palmclubserver
Voornaam: Marc
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 18 maart 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 165
Stuur een bericht via ICQ naar Xcuseme
Sony is razendsnel in reparaties. Binnen 3 dagen nadat ze je Palm hebben opgehaald heb je al een prijsopgave liggen en is de Palm al softwarematig in originele staat teruggebracht. De onderzoekskosten worden overigens vaak niet berekend, en de € 20,- wordt afgetrokken van de reparatiekosten.

Het is zeker even wennen dat ze je niet willen helpen zonder eerst € 20,- met je creditcard te betalen; maar als elk bedrijf de zaken zo snel en netjes afhandeld, leg ik het er graag voor neer.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 februari 2003, 21:51
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Het is een bekend probleem, en is al eens eerder behandeld in deze thread.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 februari 2003, 23:52
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Nee, die thread gaat over een ander probleem. Dat gaat over een probleem met de connector en in dit geval gaat het om een stick die nit blijft zitten.

Het is blijkbaar wel een bekend probleem, want zie deze thread, maar daar kwamen mensen ook al met de verwijzing naar die NR70V thread.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 februari 2003, 00:25
RVisser
Guest
 
Berichten: n/a
Kosten voor ophalen.

Die onderzoekskosten daar kan ik wel mee leven. Maar €20 voor het ophalen is gewoon buiten proporties. Ik werk zelf voor een bedrijf dat dergelijke service aanbiedt, en wij rekenen 7€. Ik ga gewoon niet het drievoudige daarvoor betalen.

Overigens heb ik zelf een alternatieve oplossing gevonden. Het mechanisme dat stuk is, is eigenlijk het beveiligingshaakje, d.w.z. wanneer het haakje niet blijft zitten spuugt de veer de MS weer uit. Als men nu een plakbandje om een MS doet, dan blijft de MS wel zitten, omdat het haakje dan (net zoals met cassettebandjes) zijn functie verliest.

Overigens bedankt voor alle reacties.

Groet.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 februari 2003, 11:38
Xcuseme's schermafbeelding
Xcuseme Xcuseme is offline
Vriend v/d Palmclubserver
Voornaam: Marc
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 18 maart 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 165
Stuur een bericht via ICQ naar Xcuseme
Die €20 is niet 'voor het ophalen', het is een vergoeding om een reparatie in behandeling te nemen BUITEN de garantieperiode. Als je nog in de garantie zit hoef je geen € 20,- te betalen. Het bedrag wordt ook in mindering gebracht op de reparatiekosten.

Ik denk dat het een soort drempel is om te voorkomen dat mensen met niet-hardware klachten buiten de garantie de helpdesk gaan bellen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 februari 2003, 12:12
RVisser
Guest
 
Berichten: n/a
20€

Het is puur een vergoeding voor het ophalen. Meer niet.

Er wordt namelijk zoiezo een bedrag van 30€ in rekening gebracht voor het nakijken van het ding, dus nagaan wat het probleem is. Ik vind het te gek dat er en 20€ wordt gevraagd voor het ophalen (en opsturen kan niet) en 30€ voor het nakijken. Daar komt dan nog de reparatie boven op. Het is wel zo dat als de reparatie wordt uitgevoerd, de 30€ niet betaald hoeft te worden. Dit is gewoon te veel, kom op 44 gulden, voor een postbestellertje? Ik zit er niet mee om te betalen voor een reparatie, ook niet voor onderzoekskosten, ook niet als deze 40€ zijn, het gaat er gewoon om dat ik geen 20€ ga betalen voor het ophalen van dat ding, dat is gewoon criminieel.

Mvg,

R.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 15 februari 2003, 12:34
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ze trekken dat geld toch weer af van de uiteindelijke rekening.

Ik snap trouwens het probleem met die prijs niet. Als je een TNT koerier stuurt voor een dergelijk pakketje ben je ook gewoon €20 kwijt. Voor €7 zul je het wel zelf bij een postkantoor versturen. Dat ben je namelijk al kwijt voor een standaard aangetekende verzending.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 09 juni 2005, 11:43
tristan tristan is offline
Lid
Voornaam: Tristan
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Delft
Berichten: 19
tegenwoordig

Tegenwoordig kost dit 29,50 kwam ik net achter, daarvoor halen ze hem op, kijken ze er naar en brengen hem weer terug. Nu maar hopen dat dode pixels in de garantie vallen, iemand ervaring hiermee?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:39.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023