Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15 april 2006, 22:49
Jona
Guest
 
Berichten: n/a
Backup terugzetten met Documents To Go

Ik heb een Tungsten T3 die ik vaak onderweg gebruik om documenten te bewerken zoals Excel-sheets. Nu heb ik begin dit jaar op mijn T3 een Excel-sheet gemaakt die ik continu onderweg bijwerkte en synchroniseerde met mijn desktop zodat ik altijd een backup had.
Toen ik gisteren een Hotsync deed bleek opeens dat de versie op mijn T3 was teruggezet naar een oudere van twee maanden geleden die op mijn desktop stond . Hier werd ik natuurlijk niet vrolijk van. Hoe kun je bij Documents To Go nu eigenlijk oude backups terugzetten? De support van DataViz hierover is namelijk erg summier.

In mijn map waarin de backups worden bewaard zat wel een ingezipt pdb-bestand dat gezien de grootte en datum best wel de nieuwste versie kan zijn. Maar ik heb nog geen enkele manier gevonden om die terug op mijn T3 te krijgen. Gewoon kopieren via een kaartje werkt niet.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 april 2006, 23:42
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Een PDB-bestand zou je wel via een kaartje moeten kunnen kopieren. Vergeet hem niet om hem ook echt van het kaartje naar de Palm te kopieren, met bijvoorbeeld FileZ.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 april 2006, 00:01
Jona
Guest
 
Berichten: n/a
Schijnbaar houdt Documents To Go bij wat er aan documenten op de PDA staat want het ziet de pdb niet op het kaartje en kopieren naar de Palm (met Fileman) levert een waarschuwing op dat het bestand al bestaat, zelfs na renamen. Ik heb toen het kopieren geforceerd maar nu geeft openen een error op.

Zijn deze Excel-sheets in een pdb-bestand niet op de een of andere manier binnen Windows te openen? Het gaat immers om een native Excel bestand.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 april 2006, 00:08
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Native excel-bestanden kunnen niet in het interne geheugen geheugen staan, en hebben ook geen pdb-extensie. Het pdb-bestand is waarschijnlijk al geconverteerd.
Als kopieren naar het interne geheugen een foutmelding oplevert, probeer het dan eens na een (clean) soft reset .
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023