Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09 april 2006, 18:34
rian0408
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up Foto's op Palm M515 zetten

Ik heb gisterenavond een behoorlijke tijd doorgebracht met het proberen om foto's op mijn Palm M515 te krijgen, maar het is niet gelukt. Het probleem is als volgt.
Mijn man had oorspronkelijk deze Palm in zijn bezit. Toen ik 'm kreeg heb ik er een aantal zaken afgegooid en dus duidelijk iets teveel eraf gegooid....het programma voor de foto's is eraf.
Ik heb de installatie-cd Palm Desktop Software and more gepakt en daar van de bonuscd bovengenoemd programma gedownload. Tot zover geen probleem. Ook foto's met dat programma ophalen etc ging prima tot het punt van de hotsync: deze wordt wel uitgevoerd, maar er is niks terug te vinden op de Palm (vanwege dat missende programma natuurlijk).

Hoe krijg ik dat er nu wel op? Ik heb gezocht via de support site van Palm, maar kom er niet achter, dus daarom nu de vraag bij jullie.... Ik hoor heel graag wat ik stapsgewijs kan doen.

Alvast bedankt voor een antwoord/hulp in deze.

Met vriendelijke groet, Rian
Met citaat reageren
  #2  
Oud 09 april 2006, 19:41
raptor's schermafbeelding
raptor raptor is offline
Forumbikkel
Voornaam: Colin
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 19 januari 2006
Locatie: Oosterhout NB
Berichten: 133
Een manier is de foto's via een kaartlezer/schrijver op je PC op een SD kaartje te zetten, en die dan in de Palm te steken.

Op de meegeleverde CD moet het programma MGI Photosuite staan. Is die het die je op je Palm hebt staan? Als dat niet werkt, wil een soft reset of desnoods een harde reset + grote schoonmaak nogal eens helpen.
__________________
Met citaat reageren
  #3  
Oud 09 april 2006, 22:37
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Je moet het foto-programma opnieuw op de Palm installeren. Het benodigde .prc programma staat waarschijnlijk ook wel op je PC in een of andere map. Opdat het hot-syncen zou lukken moet het bovendien ook in het hoofdgeheugen staan.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 april 2006, 06:11
rian0408
Guest
 
Berichten: n/a
Reacties op mijn oproep

Bedankt voor jullie reacties. Het ging inderdaad om MGI Photosuite (oorspronkelijk had ik de mail naar PDA Shop gestuurd en daar stond deze naam als onderwerp, dus vandaar dat er iets was weggevallen).

Probleem is dus blijkbaar juist dat Photosuite wel op de desktop verschjint en zodoende dus foto's downloaden geen problemen, maar met het punt 'hotsync': daar gaat het dus mis en komt er niks op de Palm.

De tip dat 'het' programma nog wel ergens op de pc staat is ongetwijfeld een hele goede, maar kun je me ook vertellen waar ik naar zoek???

Ik hoor graag nog een keer.

Dank je wel en groeten,


Rian
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 april 2006, 06:31
rian0408
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb inmiddels diverse .prc's gevonden, maar dat zijn allemaal games (in het mapje 'add on').
Niks wat enigzins met foto's te maken kan hebben.
PhotoSuite is een exe.file, dus dit is puur voor pc en niet voor handheld bestemd.

Dus????
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 april 2006, 08:52
raptor's schermafbeelding
raptor raptor is offline
Forumbikkel
Voornaam: Colin
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 19 januari 2006
Locatie: Oosterhout NB
Berichten: 133
Mogelijkheid 1: ergens in het desktop deel van PhotoSuite zal waarschijnlijk de optie zijn om de Palm applicatie opnieuw te installeren. Zoek daar dus eens naar.

Mogelijkheid 2: heel PhotoSuite op de desktop opnieuw installeren (gewoon over de huidige installatie heen), dan wordt de Palm applicatie waarschijnlijk ook bij de eerstvolgende HotSync geinstalleerd.
__________________
Met citaat reageren
  #7  
Oud 10 april 2006, 09:07
rian0408
Guest
 
Berichten: n/a
dank je wel

ik heb net een hotsync op mijn werk uitgevoerd en zie daar, tot mijn grote verbazing, wel tijdens de hotsync de desbetreffende foto's 'langskomen', dus ze moeten 'ergens' op mijn Palm zijn.
Maar waar???

Heeft iemand ervaring onder welk kopje ze zich kunnen bevinden???

Date, adress etc. kan het niet zijn. Maar waar wel? GEK WORD IK ERVAN! Ik gebruik nu toch al meerdere jaren een Palm en kan het niet uitstaan dat ik dit niet voor elkaar krijg............
Met citaat reageren
  #8  
Oud 10 april 2006, 12:54
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ze zullen toch ergens in een bepaald programma moeten staan. Heb je ze - de programma's bedoel ik - al eens doorgelopen? Of zijn het er teveel?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 10 april 2006, 15:51
rian0408
Guest
 
Berichten: n/a
ja, heb alle mogelijke programma's al doorhelpen, help doorgespit etc etc.

Ik weet dat de foto's ergens moeten zijn (dat zag ik tenslotte met de hotsync) maar misschien weet iemand me te vertellen onder welk kopje het dan zou moeten zijn?
Ik heb gekeken onder adress, memo etc etc

Echt alle mogelijke zaken aangeklikt. Dit moet toch mogelijk zijn? Wat doe ik verkeerd????
Met citaat reageren
  #10  
Oud 11 april 2006, 17:57
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Staat het programma nu op je pda?

Op je computer moet je de foto's niet installeren via "Photos" in de Palm Desktop (te zien als je een recente versie hebt), maar via het MGI Photosuite programma.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023