Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19 april 2005, 21:16
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Picsel Viewer traag op je Clie?

Nu niet meer!

Met het programma PicselAccelerator start Picsel Viewer nu niet meer in 1 minuut op, maar in slechts 3 seconden.



Voor degenen die geen idee hebben waar ik het over heb: Picsel Viewer is een programma, standaard bij de latere Clie's, die native Word, Excel, PowerPoint en PDF's kan lezen. En niet zo'n beetje ook: waar Documents to Go en Adobe Acrobat voor PalmOS altijd struikelden over mijn collegesheets met formules en berekeningen, doet Picsel Viewer dat feilloos. Ook bijvoorbeeld de handleiding van mijn digitale camera in PDF formaat doet hij feilloos met alle tekst en tekeningen erbij.

Het probleem was echter dat hoe meer hacks je op je Clie installeerde, hoe trager Picsel Viewer opstart. Op een gegeven moment was dat bij mij een minuut. Maar nu niet meer: Picsel Viewer start weer als vanouds op. Hoera!

Overigens is het enorm zonde dat Picsel Viewer nooit commercieel beschikbaar is geweest. Op een Palm met > 300 MHz is dit echt een killer-app.

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 19 april 2005 om 22:39.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 april 2005, 21:51
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Cool! Eindelijk een reden om die ook eens te gebruiken.
Volgens Gaz moet je pdf-document niet groter zijn dan 5MB. Bij mij ging 'ie bij een 12MB groot bestand het meteen weer sluiten. Helaas doet deze Picsel Accelerator daar niets aan (de hoeveelheid gebruikt geheugen is bij die grote bestanden het probleem, niet de snelheid van weergave).
__________________
gonny
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023