Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06 juni 2001, 13:12
sorcerer's schermafbeelding
sorcerer sorcerer is offline
Lid
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 12 april 2001
Berichten: 49
Question

Ik ben sinds een dag of 6 in het bezit van een palm handheld en ik moet zeggen het werkt uitstekend en tot mijn volle tevredenheid
Alleen kan iemand mij vertellen waar ik mijn User Name kan vinden.
Deze heb ik namelijk nodig om programma's te kopen.
Bij voorbaat hartelijk dank voor het antwoord.
__________________
The Sorcerer
Met citaat reageren
  #2  
Oud 06 juni 2001, 13:25
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
prefs

In de prefs staat een optie owner....
Daar staat: This handheld is owned by .......

Mzzl!

Ivo
Met citaat reageren
  #3  
Oud 06 juni 2001, 17:44
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Het gaat hier niet om de Owner gegevens, maar om de username/hotsyncname die inderdaad wel eens gevraagd wordt als je software via Internet koopt of wilt registreren.

De username/hotsync name vind je op je Palm in het hotsync scherm rechts bovenin.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 juni 2001, 11:45
Bommeltje's schermafbeelding
Bommeltje Bommeltje is offline
Kei lang lid
Voornaam: Peter
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2001
Locatie: Grave, gelegen in het BRABANTSE land, waar het (Palm)leven nog goed is
Berichten: 273
Veranderen Username mogelijk?

Is het trouwens mogelijk om de username te veranderen?
Kan dat op je Palm of moet je dat op je PC doen?
__________________
Mvg, Peter van Bommel
http://www.bommeltje.nl

Hoe leger de geest, hoe bloter het beest...
P.S. Ik gebruik ALTIJD de zoekfunctie voordat ik iets vraag...
(maar vergeef 't me als ik weer ens te impulsief ben )


Mijn PDA's: na eerst 2 Casio organizers verslonden te hebben, zag ik het licht,
waarna de Palmziekte pas écht uitbrak: IIIe - m505 - TT - T3 - T5 - Treo650 - TX.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 juni 2001, 12:08
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Thumbs up Naam wijzigen is mogelijk!

De naam wijzigen doe je om te beginnen op de PC in het Palm Desktop menu "Tools - Users" met de knop "Rename".

Hierdoor wordt nog NIET de naam op je Palm gewijzigd. Om dat te bereiken doe je een harde reset (jaja, een harde reset !!!) en daarna een hotsync/restore.

Voor je eraan begint natuurlijk eerst synchroniseren zodat na de harde reset een up-to-date restore gedaan kan worden!

---
Mijn bescheiden mening is dat dit de enige veilige methode is! Er zijn wel progjes en trucjes om het makkelijker/sneller te doen, maar mijn ervaring is dat die een hoop ellende veroorzaken met synchroniseren (o.a. dubbele entires).
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 juni 2001, 16:45
Palmpje Palmpje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 april 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 293
Er is buiten de harde reset nog een manier waardoor je je naam eruit kan halen / bekijken zonder je data te verliezen, hoe:

1- zet je palm aan en ga naar bijv. het scherm met je icoontjes,

2- Teken op je alfanummerieke scherm het shortcut symbool (je hoort nu een piep).

3- Tik het alfanummerieke scherm 2maal aan alsof je een puntje wil (je hoort een tweede piep).

4- op het nummerieke scherm teken je het getal 4 als je de username wilt zien of het getal 5 om deze te verwijderen (leuk op feestjes en partijen), wanneer je een nieuwe username heb aangemaakt in je Palmdesktop selecteer je deze bij de eerste volgende hotsync daar je na het kiezen van 5 geen username meer heb.

Succes allemaal
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 juni 2001, 17:39
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Exclamation Let op!

Shortcut 5 (ook wel dot-command 5 genoemd) is precies één van die trucjes die ik hierboven met opzet niet heb genoemd omdat je niet alleen de username en configuratie uit de Palm gooit maar ook de hotsync log! Het is een destructieve actie met als gevolg dubbele entries in bv. Datebook! Ik raad het daarom sterk af, tenzij je goede backups hebt en het leuk vind om te experimenteren of als je het prettig vindt om een volle agenda te hebben omdat alles er dubbel in staat!

Beschrijving van dot-commands vind je op Palmgear, zie vooral de waarschuwing bij .5.
http://www.palmgear.com/faq/faq.cfm?faqID=61&catID=3

Vergelijkbare info:
http://www.palmclub.nl/forums/showth...?threadid=1805

Iemand met problemen die ondanks de waarschuwingen het toch probeerde:
http://www.palmclub.nl/forums/showth...?threadid=2046

Ik heb in ieder geval nog maar eens gewaarschuwd!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 juni 2001, 17:51
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Op de site van Pimlico (Dbk3/4) kwam ik nog de volgende beschrijving tegen om de naam te wijzigen zonder harde reset . Ook daar staat een waarschuwing bij, in dit geval speciaal voor Pocketmirror gebruikers.

---
The following procedure will allow you to change your HotSync Name without affecting anything you have installed on your Palm Organizer:

1. Run the Palm Desktop application
2. Select USERS from the TOOLS menu
3. Tap on your HotSyncID in the list to select it
4. Tap the RENAME button.
5. Type in your new/correct HotSyncID now very carefully
6. Tap OK to return to the USERS Dialog
7. Tap OK to exit out of the USERS Dialog
8. Exit out of the Palm Desktop Application
9. Do a regular HotSync - this will copy your corrected name down to your Palm Organizer.

Note: on a MAC, you will need to make this name change in the HotSync application itself rather than the Palm Desktop Application, but the steps will be similar to the one's above!

Note: Changing the user name does have some consequences if you're a user of Pocket Mirror though - nothing syncs afterwards. As it turns out, there's a Note folder added to Outlook called Pocket Mirror. The note contains the user name as it was originally set up in the Pilot. Deleting the note and then having Outlook overwrite the Pilot fixes things. There's a note about it at the Chapura web site.
---

Ik blijf waarschuwen. Ik twijfel zelf aan de betrouwbaarheid van deze methode in alle omstandigheden. Vooral als je "third party" software met conduits hebt geinstalleerd kan er in dit geval wel het een ander mis gaan (ik ga het niet testen ).
Met citaat reageren
  #9  
Oud 16 juni 2001, 17:56
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Nog een laatste opmerking: als je software (op Internet) hebt gekocht waarbij de registratie gebeurt aan de hand van de hotsyncname/username is de software niet meer geregistreerd als je de naam wijzigt. In dat geval moet je contact opnemen met de software leverancier voor een nieuwe registratie. De Datebook3/4 registratie werkt op deze manier. Ik heb zelf het progje Undupe waarvan de regitrsatie op deze manier werkt. Er zijn er nog wel meer.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 21 juni 2004, 10:07
feep
Guest
 
Berichten: n/a
maarrrrrrr.......

Om je hotsync naam te veranderen zonder harde reset is er nog een kleine tip. Na het veranderen van je hotsyncID in palm desktop moet je je conduits instellen in de modus: desktop overwrite handheld. Dit voorkomt dubbele items in je calender enz....

Groetn Feep
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:51.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023