Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11 februari 2007, 16:10
Nexus
Guest
 
Berichten: n/a
Qstarz GPS: Bluetooth telkens verbinding kwijt

Sinds gisteren heb ik een Qstarz BT-Q818 GPS muis. Zelfs in het handschoenenvakje en binnenshuis vindt hij zat satellieten -- werkt als een tierelier.

Mijn Treo 650 heeft TomTom navigator (versie 6.000 build 7370). Deze is aan de GPS muis verbonden via Bluetooth. Het pairen ging perfect, lekker makkelijk.

Eenmaal gepaired raakt hij echter met grote regelmaat de verbinding kwijt (ook al liggen de apparaten dicht bij elkaar). TomTom krijgt dan geen GPS gegevens meer door en ik zie opnieuw het PalmOS scherm om een bluetooth apparaat te kiezen. Ik klik de muis aan en het werkt weer. Dit gebeurt echter zo vaak dat het niet mogelijk is om hier fatsoenlijk mee te navigeren.

Heb de pairing al verwijderd en opnieuw gepaired. Ook een softreset gedaan. Helaas geen verbetering. Iemand een idee wat er fout zou kunnen zijn?

Laatst gewijzigd door Nexus; 21 februari 2007 om 08:51.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 februari 2007, 08:48
Nexus
Guest
 
Berichten: n/a
Helaas nog steeds niet opgelost. Wél valt het me op, dat hoe dichter de muis bij de Treo ligt, hoe stabieler de bluetooth-verbinding is. Zou het aan de bluetooth-chipset van de Qstarz kunnen liggen? Is deze misschien niet zo goed als die van andere merken (Holux etc.)?

Laatst gewijzigd door Nexus; 21 februari 2007 om 09:44.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 februari 2007, 15:29
Mr.D
Guest
 
Berichten: n/a
Een paar (wilde) suggesties, gebaseerd op eigen ervaring en van anderen:
-andere bluetooth apparatuur in de buurt
-gewijzigde overdracht-snelheid (baudrate) tussen GPS en PDA
-ander GPS protocol (NMEA 0183) in gebruik
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 februari 2007, 22:07
factotum factotum is offline
Lid
Voornaam: peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 februari 2004
Locatie: monnickendam
Berichten: 44
Dat heb ik nu ook, soms doet hij het langere tijd goed en dan is hij de verbinding kwijt en dan ook om de 5 a 10 minuten. Niet mee te navigeren en dat net nadat ik mijn holux verkocht heb. Is trouwens de enige BT in de buurt.Let op miskoop.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 februari 2007, 10:16
Nexus
Guest
 
Berichten: n/a
Is bij mij ook het enige apparaat in de buurt. Hoe kom ik erachter of het protocol en baudrate kloppen?

@factotum: jij hebt ook een Qstarz?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 februari 2007, 10:28
Mr.D
Guest
 
Berichten: n/a
Uit mijn hoofd :
"wijzig voorkeuren"
"show GPS status"
"configure"
Daar zou het ergens moeten staan.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 23 februari 2007, 12:03
Nexus
Guest
 
Berichten: n/a
OK thanks! En dat moet dan matchen met de fabrieksinstellingen van de Qstarz zoals ze in de handleiding te vinden zijn?

Overigens al een mailtje de deur uit gedaan naar de winkel (EasyOutdoor), die hebben deze problemen nog niet eerder meegemaakt. Mail is geforward naar de importeur.

Als bovenstaande niet werkt zal ik moeten proberen of een andere GPS muis wél goed werkt, om uit te sluiten dat het aan mijn Treo ligt.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 20 maart 2007, 18:11
ZX Brabo
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexus Bekijk bericht
OK thanks! En dat moet dan matchen met de fabrieksinstellingen van de Qstarz zoals ze in de handleiding te vinden zijn?

Overigens al een mailtje de deur uit gedaan naar de winkel (EasyOutdoor), die hebben deze problemen nog niet eerder meegemaakt. Mail is geforward naar de importeur.

Als bovenstaande niet werkt zal ik moeten proberen of een andere GPS muis wél goed werkt, om uit te sluiten dat het aan mijn Treo ligt.
Afgelopen vrijdag heb ik ook een BT818 binnengekregen voor aan mijn zire72.
Ook via easy outdoor gekocht, en ook hetzelfde probleem. Zal wel niet aan easy outdoor liggen, maar toevallig is het wel.

Met de ontvanger van mijn collega (tomtom sirf3) heb ik totaal geen problemen met BT koppeling. Gewoon achter in de kofferbak (station) leggen, en navigeren.

Als ik de 818 op de achterbank of in het dashboardkastje leg valt de verbinding erg gemakkelijk weg, en moet ook bij mij manueel worden hersteld.

Easy outdoor stelt mij wel in de gelegenheid om langs te komen en het toestel om te ruilen voor een ander exemplaar, merk, type. Paar keer aan de lijn gehad, en men is zeerzeker voor rede vatbaar.

Laatste wat ik heb overlegd is dat ik zou gaan zoeken naar een eventuele update voor de Palm, maar die kon ik niet echt vinden. Nu ik lees dat ook bij een Treo dezelfde problemen zich voor doen begin ik aan de BT van de 818 te twijfelen.

Ik overweeg nu om voor een ander type ontvanger te gaan.

Iemand suggesties?

Mijn wensenlijst;
-aanstekeraansluiting
-BT (blijvend ) voor de zire72
-sirf3 of gelijkwaardig
-als de spanning (12v) van de ontvanger af gaat moet deze geen BT signaal meer uitzenden. (kan dit werken als je gemakshalve de batterij verwijdert? )

Btw: ben nieuw op dit forum
Normaal begeef ik me op Motormaf.nl en Motor-Forum - Index - 663 bezoekers aanwezig vanwege mijn verslaving aan motorrijden. Omdat ik mijn zire wat meer wil gaan gebruiken zal ik hier de komende tijd ook (sporadisch) te vinden zijn.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 21 maart 2007, 05:47
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Een kleine tip: zet Bluetooth UIT. Start Navigator. Je wordt gevraagd of je Bluetooth aan wilt zetten, druk op OK. Vervolgens gaat hij de GPS zoeken en verbinden met de GPS. Daarna krijg je de vervelende pop-ups niet meer. Succes!
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #10  
Oud 21 maart 2007, 17:05
ZX Brabo
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Een kleine tip: zet Bluetooth UIT. Start Navigator. Je wordt gevraagd of je Bluetooth aan wilt zetten, druk op OK. Vervolgens gaat hij de GPS zoeken en verbinden met de GPS. Daarna krijg je de vervelende pop-ups niet meer. Succes!
Bedankt voor de tip.
Vandaag geprobeerd; helaas blijft ie zijn verbinding verliezen

De 818 gaat dus terug, want zelfs tegen de zire aan verlies ie zijn verbinding onderweg.

Blijft mijn vraag (enkele posts hierboven) nog wel staan ivm de nieuw te maken keuze. Liefst bij EasyOutdoor natuurlijk, want dan heb ik geen discussie over de uit te wisselen euri.

Alvast bedankt voor de input
Met citaat reageren
  #11  
Oud 21 maart 2007, 22:30
Nathan Nathan is offline
Lid
Voornaam: Nathan
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 17 maart 2005
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 33
Ik heb vandaag een Adapt AD-300 gekocht en uiteraard meteen getest.
Echter tot mijn grote spijt werk hij niet met mijn Treo 650 met legale tomtom 5 western europe.

Ik heb al veel dingen geprobeerd die standaard worden gegeven op de site van pdashop. Maar kan nergens instellingen vinden van de baudrate enz in tom tom 5.

Ook vraagt tom tom mij via een palm os scherm, telkens weer mijn gps muis te selecteren.

Heeft iemand hier ook last van en een oplossing?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 21 maart 2007, 22:31
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Vertel stap voor stap wat je doet, geef foutmeldingen letterlijk weer, etc.

Op deze manier is het pas mogelijk je echt goed verder te helpen. Jij moet laten zien wat jij doet, zodat andere mensen kunnen zien wat er fout gaat.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #13  
Oud 21 maart 2007, 22:42
Nathan Nathan is offline
Lid
Voornaam: Nathan
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 17 maart 2005
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 33
Ik pair de adapt aan de palm dit gaat goed.

Ik heb inkomende beams uitgezet, en bleutooth cach verwijder. Ook al eens soft gereset.

Bluetooth staat aan en ik start TomTom 5 op.

Ik krijg dan meteen de melding geen gps apparaat.(gps muis staat aan)

Ik ga dan naar voorkeursopties > gps instellen op draadloos van ander merk.

Dan krijg ik een palm scherm waarin ik het bleutooth apparaat moet aanvinken > en op oke drukken.

Dan keert hij terug naar TomTom met resultaat niks of opnieuw vorige situatie.

Of ik heb contact en wel voor 5-10 sec.

Het maakt niet waar ik dit doe in de auto (peugeot 405) of in de achtertuin.

Laatst gewijzigd door Nathan; 21 maart 2007 om 22:48.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 22 maart 2007, 12:09
jurgen_dewilde's schermafbeelding
jurgen_dewilde jurgen_dewilde is offline
Happy Palm User
Voornaam: Jurgen
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 11 april 2006
Locatie: Tilburg
Berichten: 71
Heb je al geprobeerd met een ander programma gps muis te testen.

Ik heb zelf een ook een 650 en gebruik een BT-338 van GlobalSat
Voor navigatie (geocaching) gebruik ik Cetus GS en cotoGPS.

Tot heden toe heb ik nog geen problemen gehad met de gebinding.

Je zou één van deze programma's kunnen gebruiken om je gps muis te testen.
Er zijn genoeg instellingen om uit te proberen en de programma's zijn gratis
__________________
(1998) Palm III > (2000) Palm m500 > (2006) Palm m515 > (2007) Treo 650 > (2009) Centro + LiveDrive (Mod 2 LifeCard )
Met citaat reageren
  #15  
Oud 22 maart 2007, 17:42
Nathan Nathan is offline
Lid
Voornaam: Nathan
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 17 maart 2005
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 33
Bedankt voor je tip. Ik heb het geprobeerd.

Maar de bleutooth verbinding blijft wegvallen. Begin nu erg aan mijn treo te twijfelen. Misschien moet ik maar eens een harde reset geven.

Naar mijn computer bleutoothen gaat ook niet meer goed.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 22 maart 2007, 18:21
Nathan Nathan is offline
Lid
Voornaam: Nathan
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 17 maart 2005
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 33
Net harde reset gedaan. Leverder niets op.

Bestanden ontvangen via bluetooth gaat goed, verzenden vanaf de telefoon naar pc lukt niet bij bestanden groter dan 350 kb.

Ahh... ik wordt gek!
Met citaat reageren
  #17  
Oud 22 maart 2007, 19:23
ZX Brabo
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nathan Bekijk bericht
Net harde reset gedaan. Leverder niets op.

Bestanden ontvangen via bluetooth gaat goed, verzenden vanaf de telefoon naar pc lukt niet bij bestanden groter dan 350 kb.

Ahh... ik wordt gek!
Dit klinkt allemaal erg bekend.
Ook het uitzetten van BT voor het opstarten van TT (TT vraagt dan of BT aan mag) helpt niet.
Heb nu op aardig wat verschillende manieren geprobeerd om het koppel te laten kletsen, maar ze willen het echt niet. Ik vermoed dat dit aan de versie BT ligt. Wie weet hoe het zit met comm. tussen 2 verschillende BT versies?
Met citaat reageren
  #18  
Oud 23 maart 2007, 08:12
Nathan Nathan is offline
Lid
Voornaam: Nathan
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 17 maart 2005
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 33
Gebruik jij ook de Adapt AD-300 gps muis?
Met citaat reageren
  #19  
Oud 25 maart 2007, 13:38
Nathan Nathan is offline
Lid
Voornaam: Nathan
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 17 maart 2005
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 33
Probleem is opgelost, de gps muis was gewoon defect aangekomen.
Heb mijn treo gister getest met een kopie van de adapt een könig. En dat werkte perfect.

Bedankt voor de tips.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 27 maart 2007, 20:03
Nathan Nathan is offline
Lid
Voornaam: Nathan
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 17 maart 2005
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 33
Vandaag een nieuwe gps muis gehaald bij de dixons. Weer een Adapt AD-300, eerste kwartier erg moeilijk om verbinding te krijgen met mijn palm via tomtom.

Daarna verbinding gewoon goed werkend. Echter na het uitzetten van de palm en gps muis. Duurt het vrij lang voordat ik weer contact heb. En valt soms nog steeds weg. Via Cetus GPS is het ook erg moeizaam.

Kan het zo zijn dat mijn treo gewoon niet goed overweg kan met de adapt muis? En moet ik gewoon een andere muis kopen?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:08.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023