Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27 augustus 2003, 14:38
ridesmet
Guest
 
Berichten: n/a
BT-308 GPS vast in de wagen?

Beste,

Ik ben wat aan het rondkijken voor een BlueTooth GPS module om in de wagen te leggen zodat ik enkel maar mijn Palm TT in een houder moet klikken en de route planner software activeren om te kunnen werken.

Mijn oog viel op de BT-308 GPS module. Dit is een vrij volledig pakket met o.a. een voedingskabel voor de sigarettenaansteker en een externe antenne.

Ik zou graag eens weten van eventuele gebruikers of je die GPS module dan vast in de sigarettenaansteker kunt laten zitten, aangesloten op de externe antenne (die dan gemonteerd is op het dak). Is het mogelijk dat die GPS module mijn auto accu leegmaakt, of valt die module in "slaap" als ze niet gebruikt wordt?

Heeft er iemand dit toestelletje in gebruik?

Groeten,

Ringo
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 augustus 2003, 23:06
Corsa's schermafbeelding
Corsa Corsa is offline
From the Darkside:-)
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 november 2001
Locatie: Emmen
Berichten: 35
Citaat:
Is het mogelijk dat die GPS module mijn auto accu leegmaakt
Dan moet je de auto wel heel lang weg zetten. Het stroom verbruik is zo laag dat dit binnen een week zal gebeuren. Daarnaast valt de gps ontvanger niet in slaap. Deze blijft constant aan en werken. Al betwijfel ik of dit goed is voor de accu van de ontvanger asl deze constant aan de voeding staat.

Ik gebruik zelf een Fortuna BT GPSmart en heb deze niet vast in de auto ingebouwd. Om de simpele reden dat ik regelmatig van auto naar auto jump.

In wat voor auto rijd je. De externe ontvanger hoeft niet perse op je dak. Achter de voorruit is ook voldoende voor een goed ontvangst. Die externe ontvanger is eigenlijk bedoeld voor mensen die een slecht ontvangst hebben in de auto. Bijvoorbeeld bij een voorruit met een warmtewerende laag of voorruit verwarming.
__________________
Veni. Vidi. Visa. Ik kwam, Ik zag, Ik kocht
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 augustus 2003, 07:03
ridesmet
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
In wat voor auto rijd je?
Volkswagen Passat, die heeft ook nog een sigarettenaansteker in de kofferbak.

Ringo
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 augustus 2003, 08:39
Corsa's schermafbeelding
Corsa Corsa is offline
From the Darkside:-)
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 november 2001
Locatie: Emmen
Berichten: 35
In dat geval zou ik de ontvanger eerst eens proberen zonder de externe antenne. Als je hem onder de achterruit plaatst heb je grote kans dat het goed gaat werken.

Als ik mijn ontvanger in het dashboardkastje leg heb ik nog steeds voldoende ontvanges om te kunnen navigeren.
__________________
Veni. Vidi. Visa. Ik kwam, Ik zag, Ik kocht
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 augustus 2003, 08:58
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik had alleen wel gelezen dat de ontvangst van de BT308 wat tegenviel. Als je de GPS uit zicht wilt gaan monteren wordt dat misschien een probleem.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 augustus 2003, 15:27
Dutch Delight
Guest
 
Berichten: n/a
Heb een vaste muis en deze is bij mij onder het plastic van het dashboard gemonteerd zodat hij altijd uit het zicht is, en de muis heeft altijd spanning. Heb daardoor altijd direct een fix en haal nog met gemak 8 à 9 satellieten. Stroomverbruik is minimaal.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023