Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 01 augustus 2006, 13:32
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Palm heeft zelf nu ook een reactie gegeven, zoals te lezen is bij CNet.

Jim Christensen, director of Product Communications bij Palm zegt het zo:

Citaat:
(A new deadline) hasn't been established, but we're revising the plan to expand our development and distribution rights and working to resolve development issues. We're committed to working with them in the future.
Het is niet duidelijk of hij hierbij doelt op Garnet of ALP.

Palm zal dus wel betalen voor het gebruik van PalmOS in 2006 (dit gaat om US$ 42,5 miljoen), maar de US$ 35 miljoen voor 2007, de US$ 20 miljoen voor 2008 en de US$ 10 miljoen voor 2009 hoeven ze contractueel nu niet te betalen, omdat PalmSource niet voldoende progressie heeft geboekt.

Op verschillende websites is te lezen dat analisten er vanuit gaan dat dit hoort bij het onderhandeling'spel' van Palm om zo de druk wat op te voeren. Logisch want vroeger of later zal Palm toch een bijgewerkt OS nodig hebben.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #22  
Oud 01 augustus 2006, 17:36
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Zie ook: [Nieuws] Palm, Inc. brengt jaarlijkse rapportage uit.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #23  
Oud 01 augustus 2006, 17:51
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Da's raar, die hele thread is me ontgaan

Excuus voor het dubbelposten.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #24  
Oud 04 augustus 2006, 08:40
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Cliek.co.uk meent nog levenstekenen te zien bij Palm: "Palm OS is not dead, it's just had a minor heart attack"
__________________
Werkdierenquizpaardenquizhenk
Met citaat reageren
  #25  
Oud 04 augustus 2006, 09:16
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Clieplanet

Citaat:
Non PDA users think that they understand Windows Mobile and Symbian before they buy a device and are also made to feel that they are getting something very clever. Palm does not do enough to promote it's functionality and sometimes it feels as though it's only an exclusive little (actually it's enormous) club of people that understand and appreciate it.
Zit wat in.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #26  
Oud 04 augustus 2006, 21:54
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
De pda's van Palm zakken kennelijk erg terug in de verkoop en/of het ontbreekt aan nieuwe produkten, gezien het vrijwel ontbreken van afbeeldingen (slechts de TX) van Palm-pda's op de begin-website van de PalmShop... Wat was dat nog maar enkele jaren geleden anders.
Misschien ben ik wel pessimist of lijd ik aan nostalgie.
__________________
Werkdierenquizpaardenquizhenk
Met citaat reageren
  #27  
Oud 04 augustus 2006, 23:13
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Heel vroeger was het zo, drie jaar geleden was het zo, en misschien zal het wel altijd zo blijven.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #28  
Oud 04 augustus 2006, 23:19
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Dat denk ik ook, je biedt wat op dat moment de markt het meeste vraagt. Stel dat Symbian het volgend jaar helemaal is op smartphone gebied, dan zal je dát het meeste zien op de voorpagina. Ook kan ik me nog herinneren van een tijdje geleden dat er een behoorlijk forse advertentie voor de Treo 650 op de voorpagina stond. Hier ga ik dus niet echt op af, of Palm het wel of niet (nog) gaat redden in de markt. Dat hangt van heel andere factoren af, eerst maar eens zien wat de nieuwe Treo('s) aan het eind van het jaar gaat doen...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #29  
Oud 05 augustus 2006, 23:13
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Ik heb het al eens eerder horen zeggen door iemand op dit forum: het zijn de Palmgebruikers zelf die het PalmOS steeds doodverklaren. Onder Pocket PC-gebruikers hoor je nauwelijks dat "we" ten dode opgeschreven zijn. Of misschien is bij die mensen het PalmOS al wel totaal irrelevant geworden, of zijn ze pas ingestapt bij de MDA Vario's en kennen ze het PalmOS niet eens.

Promotie is denk ik niet het grootste probleem. Palm heeft altijd gecommuniceerd dat het makkelijk in gebruik is. Volgens mij is het vooral misgegaan in de retail. Als je een telecomwinkel inloopt vind je de Treo pas na lang zoeken, verkopers in telefoonwinkels zijn niet goed getraind en vinden het veel makkelijker om WM aan te smeren ("Er zit Word en Excel op" versus: "Er zit software bij eh... hoe heette dat ook alweer?").

Palm had beter het voorbeeld van Apple kunnen volgen en eigen in-store winkeltjes of mini-winkels in winkelgalerijen op A-lokaties moeten openen zoals ze in San Francisco en nog wat andere steden hebben gedaan. Je ziet dat het in de VS wel werkt: daar loopt 10% van de bevolking met een Treo op zak. Palm is daar stukken populairder.

Palm heeft Europa altijd verwaarloosd. Ze zijn extreem Amerikaans georienteerd en het interesseert ze eigenlijk geen lor wat er aan deze kant van de oceaan gebeurt. Bij Palm werken bij wijze van spreken alleen maar 'blanke mensen' uit Silicon Valley en omstreken. Microsoft is wat dat betreft heel anders: als je daar naar kennismaakt met de mensen van een willekeurig project, zijn die uit de hele wereld afkomstig. Belangrijke bedrijfspresentaties worden gegeven door mensen die nauwelijks Engels praten, maar ze staan er wel! Los van het feit dat Microsoft gewoon al voorsprong heeft qua naamsbekendheid, hebben ze ook gewoon veel meer oog voor de rest van de wereld.
__________________
gonny
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023