Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10 mei 2006, 21:18
ByteWarrior ByteWarrior is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 14 december 2005
Berichten: 72
Gsm voor bluetooth TE2?

Ik heb nu al enige tijd een Tungsten E2. Ik zou echter ook graag gebruik maken van de Bluetoothmogelijkheden (contacten bellen vanuit adresboek, sms'en, etc).

Ik ben daarvoor op zoek naar een simpele gsm. Bellen, sms'en en Bluetooth is daarvoor genoeg eigenlijk. Het spijtige is dat je met Bluetooth meestal ook in de klasse gsm's komt met camera's en dat vind ik nu een beetje overkill (vrij nodeloos ook).

Welke gsm-toestellen gebruiken jullie i.s.m. een Tungsten?
Welke gsm's kunnen jullie aanraden?

Een Sagem My301x lijkt me wel wat, maar hoe weet ik nu zeker of die compatibel is met m'n Palm? (ik heb de lijst met de door Palm ondersteunde Bluetooth devices al gevonden btw, maar ik vind die nogal kort en het lijkt me raar dat ze er niet meer ondersteunen).
__________________

Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 mei 2006, 22:13
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Kijk eerst eens in de phonelink applicatie welke gsm's ondersteunt worden. Als hij daar tussenstaat, weet je zeker dat je je veel ellende bespaart.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 mei 2006, 09:22
ByteWarrior ByteWarrior is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 14 december 2005
Berichten: 72
OK, bedankt voor de tip.
Het valt me wel op dat er nog niet veel telefoons ondersteund worden. Is deze "telefoondatabase" uitbreidbaar?
__________________

Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 mei 2006, 09:50
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Zo heel af en toe voegt Palm een nieuwe phonedriver toe.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 mei 2006, 16:57
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Tweedehands Nokia 6310i?
Heel degelijk toestel en volgens mij ook goed te pairen. Hoewel je ook wel problemen kunt hebben met pairen hoor, dus eerst goed de forums doorzoeken om te zien of je nog problemen kunt verwachten.
Een ander bezwaar kan zijn dat-ie ook echt alleen nog maar tweedehands leverbaar is en het misschien moeite kost om een niet al te zwaar gebruikt exemplaar te vinden.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 mei 2006, 22:17
ByteWarrior ByteWarrior is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 14 december 2005
Berichten: 72
Bedankt voor jullie antwoorden.

Wat me opvalt is dat Palm vooral de wat oudere gsm's ondersteund. Nieuwe modellen worden niet onmiddellijk toegevoegd en dat is wel spijtig. Zo ben je bijna verplicht om de keuze van een nieuwe gsm van je Palm te laten afhangen, en dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Koekiemonster, een Nokia 6310i is wel erg out-dated.
__________________

Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 mei 2006, 22:58
tcvdwaard
Guest
 
Berichten: n/a
Welke telefoons worden er dan ondersteunt, mischien dat je dat de meest uitgebreide (nieuwste) kan nemen, of wachten tot een update...
Met citaat reageren
  #8  
Oud 12 mei 2006, 12:03
ByteWarrior ByteWarrior is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 14 december 2005
Berichten: 72
De Siemens S68 lijkt me wel wat, maar deze komt niet voor in de Phone Setup op m'n Palm, wel de S65. Heeft er iemand hier al geprobeerd zo'n link te leggen?

De Nokia 6021 is een gelijkaardig toestel, maar hier vind ik ook geen info bij Palm (of op een forum) of dit wel zal samenwerken met m'n E2.

tcvdwaard: het is nu net niet mijn bedoeling om een "uitgebreide" gsm te kopen. Met een standaardgsm kom ik toe, maar er moet dan wel bluetooth op zitten zodat die met m'n Palm overweg kan.
__________________

Met citaat reageren
  #9  
Oud 12 mei 2006, 22:00
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Koekiemonster, een Nokia 6310i is wel erg out-dated.
Ik dacht dat je wat simpels wou .


Citaat:
De Nokia 6021 is een gelijkaardig toestel, maar hier vind ik ook geen info bij Palm (of op een forum) of dit wel zal samenwerken met m'n E2.
Met de 6021 zijn erg veel problemen. Zoek maar eens op de forums, dat is echt niet de meest ideale telefoon om te koppelen.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 04 augustus 2006, 13:14
ByteWarrior ByteWarrior is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 14 december 2005
Berichten: 72
Heeft ondertussen al iemand de BenQ/Siemens S68 proberen te koppelen met een Palm (T|E2)? Ik ben benieuwd, want ik kijk nog altijd uit naar een gsm die voor 100% compatibel is...
__________________

Met citaat reageren
  #11  
Oud 06 augustus 2006, 21:40
ByteWarrior ByteWarrior is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 14 december 2005
Berichten: 72
Ik heb een discussie op een Duits Palmforum gevonden waaruit blijkt dat de S68 zou werken, ofwel met de standaard BT driver ofwel met die voor de S55: http://www.nexave.de/forum/thread.ph...63&hilight=s68

Binnenkort koop ik dus een S68.

Nog een vraagje:
Is het mogelijk om meerdere Bluetoothapparaten tegelijkertijd met elkaar te laten communiceren? Wat ik bedoel: als ik een Bluetooth headset koop bij de S68, kan ik dan nog altijd via de Palm een BT verbinding maken? Of lukt er maar één verbinding tegelijkertijd?
__________________

Met citaat reageren
  #12  
Oud 06 augustus 2006, 22:53
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ByteWarrior
Nog een vraagje:
Is het mogelijk om meerdere Bluetoothapparaten tegelijkertijd met elkaar te laten communiceren? Wat ik bedoel: als ik een Bluetooth headset koop bij de S68, kan ik dan nog altijd via de Palm een BT verbinding maken? Of lukt er maar één verbinding tegelijkertijd?
Bij Palm gaat dit niet. Daar is slechts een verbinding mogelijk.
Maar de headset is voor jouw telefoon, dus de vraag is of de telefoon twee verbindingen aankan? Deze vraag kan je beter in een Symbianforum stellen, zoals bij pocketinfo.nl .
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #13  
Oud 06 augustus 2006, 23:35
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Volgens mij kun je met bluetooth altijd maar een verbinding tegelijk hebben.
Maar ik kan me uiteraard vergissen.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 07 augustus 2006, 01:41
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Uit de BlueTooth FAQ:
Citaat:
While point-to-point connections are supported, the specification allows up to seven simultaneous connections to be established and maintained by a single radio.
Het is kwestie van een goede chip te hebben en ook aangepaste software om de verschillende verbindingen te beheren.
Nokia N70 kan meerdere verbindingen aan: vb headset en PC bestandstransfert.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #15  
Oud 07 augustus 2006, 22:39
johanmakaske
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb een Nokia 6230i in combinatie met een Palm Tungsten E2, alles werkt perfect, zelfs het internetten, al kost dat bakken met geld.

Succes!

Johan,
Met citaat reageren
  #16  
Oud 08 augustus 2006, 21:43
ByteWarrior ByteWarrior is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 14 december 2005
Berichten: 72
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
Bij Palm gaat dit niet. Daar is slechts een verbinding mogelijk.
Maar de headset is voor jouw telefoon, dus de vraag is of de telefoon twee verbindingen aankan? Deze vraag kan je beter in een Symbianforum stellen, zoals bij pocketinfo.nl .
Voor de makkelijkheid heb ik maar even de BenQ helpdesk gemaild. Ik had al vrij snel antwoord:
Citaat:
Als u wilt weten of op u toestel S68 meerdere simultane Bluetooth-connecties ondersteunt dan zal ik mededelen dat 2 connecties tegelijk gaat niet.
Niet mogelijk dus. Spijtig maar niet onoverkomelijk. Nu vraag ik me nog wel af hoe het apparaat dan reageert. Misschien heeft iemand hier er al ervaring mee.

Stel dat je aan het bellen bent (met een BT headset), en je zoekt een telefoonnummer op op je Palm, wordt de verbinding dan verbroken? Of komt er enkel een verbinding tot stand als er daadwerkelijk iets verstuurd wordt van het ene apparaat naar het andere (niet zoals bij netwerken dat er een keep-alive is)? Enig idee?
__________________

Met citaat reageren
  #17  
Oud 09 augustus 2006, 00:00
johanmakaske
Guest
 
Berichten: n/a
Mijn ervaring is dat wanneer ik in de auto stap met bluetooth carkit moet ik deze handmatig verbinden wanneer mijn pc aanstaat, deze verbind namelijk automatisch met mijn telefoon. Je moet dus bewust kiezen wat je doet, de verbinding wordt na deze keuze wel verbroken.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 09 augustus 2006, 00:12
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ByteWarrior
Stel dat je aan het bellen bent (met een BT headset), en je zoekt een telefoonnummer op op je Palm, wordt de verbinding dan verbroken? Of komt er enkel een verbinding tot stand als er daadwerkelijk iets verstuurd wordt van het ene apparaat naar het andere (niet zoals bij netwerken dat er een keep-alive is)? Enig idee?
Ik begrijp niet helemaal wat je probleem is. Je belt met de headset en de telefoon. Daartussen bestaat een BT-verbinding.
Wanneer je een telefoonnummer opzoekt in de Palm zijn adresboek, heeft dat helemaal niets vandoen met je telefoon.
Of probeer je met de Palm via BT in de telefoon zijn adresboek te zoeken?
Dan verwacht ik dat dat niet lukt omdat de verbinding tussen Palm en telefoon niet kan worden opgebouwd en dat de verbinding telefoon en headset in stand blijft.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #19  
Oud 09 augustus 2006, 10:11
ByteWarrior ByteWarrior is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 14 december 2005
Berichten: 72
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
Ik begrijp niet helemaal wat je probleem is. Je belt met de headset en de telefoon. Daartussen bestaat een BT-verbinding.
Wanneer je een telefoonnummer opzoekt in de Palm zijn adresboek, heeft dat helemaal niets vandoen met je telefoon.
Wel als je de Dialer van de Palm gebruikt.

Stel: je wilt iemand bellen. De gsm heeft een verbinding met de headset (zoals het hoort). Je gaat naar de Dialer op de Palm en geeft een nummer in. Dan is er toch een tweede verbinding nodig?

Of is Bluetooth slimmer dan dat en maakt hij eerst de verbinding Palm <-> gsm om het nummer door te sturen en daarna gsm <-> headset voor het gesprek?
__________________

Met citaat reageren
  #20  
Oud 12 augustus 2006, 17:43
ByteWarrior ByteWarrior is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 14 december 2005
Berichten: 72
Sinds vannamiddag heb ik een BenQ/Siemens S68.
Een pracht van een gsm. Smal, zeer licht en een prachtig design + niet al te duur (150 EUR voor een kwaliteitsgsm met Bluetooth vind ik toch niet veel). Ik heb er wel een paar winkels voor moeten doen, want hij is blijkbaar overal al uitverkocht.

Ter informatie: de connectie met m'n Tungsten E2 gaat perfect. Gewoon de driver van de S65 instellen. Ik kan bellen en SMS'en vanop de E2. Mailen/internetten doe ik niet, dus dat kan ik niet vertellen.

Ik heb er trouwens ook een bluetooth headset bij (promotie, dus die zat er sowieso bij).

De S68 mag dus ook op de compatibility list.
__________________

Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023