Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 11 maart 2006, 20:09
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
nou op een TX kun je niet fatsoenlijk internetten. Ook niet op een pocketpc trouwens. de webbrowsers zijn gewoonweg te slecht voor woorden. Veel sites geeft hij gewoon niet goed weer. Palms en pocketpc's zijn leuke uitgebreide agenda's met steeds meer multimedia fiunctie's maar het blijft nog steeds pielen op de vierkante cm.
Je moet het een beetje treffen met de internetpagina's, maar ik vind dat er op mijn CLIE NX70V met WLAN-kaart goed te internetten valt.
Het scheelt in mijn geval natuurlijk een stuk dat ik niet op datagrootte hoef te letten. Mobiel internet is wat dat betreft nog een stukje lastiger.

Overigens is het flauw om de schuld alleen aan de internetbrowsers te geven, websiteontwikkelaars zijn hoofdverantwoordelijk voor hoe een site er op een pda uit ziet.
Met citaat reageren
  #42  
Oud 12 maart 2006, 00:56
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
De sites met pda-versies (en de channels op deze pagina) zijn erg goed te lezen met mobiele browsers. Bij normale sites heb je overigens gelijk, die zijn niet te doen.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #43  
Oud 13 maart 2006, 14:53
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Appels en peren

Je kunt dit concept toch onmogelijk vergelijken met een pda. Een superdraagbaar concept (palmpje) vergelijken met een 'draagbare' origami.

Neen dit zijn twee totaal verschillende zaken, met een verschillend doelpubliek. In het filmpje dat je kon zien voor de officiële release zat een grafisch ontwerpster iets te tekenen op dit bakje...

De grafische ontwerpers of drukkers die ik ken, werken met een joekel van beeldscherm (type zonnebank), minstens 19inch, met een supersnelle processor(s).
De kerel op zijn motorfiets, stopte, haalde het uit zijn tas, keek waarnaar hij moest en reed terug verder.... (hallo, TOM TOM???)

Er zal wel een markt voor zijn, maar ik weet echt niet wie dit ding zal kopen (oh, ja ik wel, om even te prutsen ermee, en te geniet van het technisch concept.) In ieder geval toch niet om zo'n baksteen mee de zeulen.

By the way, ik denk dat Peil Frama een halve koe zal nodig hebben om een case ervoor te maken ...

Ik ben nog van het HIFI-principe...
- koop een tuner
- koop een DVD-speler
- koop een CD-speler
- koop een versterker
- ...
maar niet een minitower waar alles wel bij elkaar zit, maar kwalitatief toch moet onderdoen voor de afzonderlijke stukken.
Dus heb ik ook een afzonderlijke GSM, een MP3, en een TX. (ik heb ze bovendien niet elke dag, allemaal nodig...)
Met citaat reageren
  #44  
Oud 16 maart 2006, 11:31
Leo's schermafbeelding
Leo Leo is offline
da Vinci
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Zetten
Berichten: 85
Er is nieuwe informatie over de Origami tablet-PC's op Tweakers.net. Er wordt daar gemeld dat een van de ontwikkelaars (Dustin Hubbard) van Microsoft ingaat op verschillende vragen en punten van discussie. Zo wordt gemeld dat Hubbard de beperkte batterijduur geen groot probleem vindt, evenals het ontbreken van het toetsenbord: "er zijn alternatieven genoeg en voor liefhebbers zullen snel toetsenborden beschikbaar zijn". Het opstarten zal net zo 'snel' zijn als een gewone PC:
Citaat:
de Windows XP-versie voor Origami heeft geen specifieke 'instant-on'-functionaliteit; de opstarttijd zal dus vergelijkbaar zijn met normale Windows-pc's, tenzij het apparaat in standby gezet wordt. Een speciale 'sleep mode', waarin wel bijvoorbeeld e-mails ontvangen kunnen worden terwijl de rest van het apparaat feitelijk uitgeschakeld is, ontbreekt ook.
Zie voor verdere details het Tweakers bericht of de web-log die als bron gebruikt is.
__________________
Leo
--------------
to palm or not to palm, that is the difference
Met citaat reageren
  #45  
Oud 16 maart 2006, 14:15
raptor's schermafbeelding
raptor raptor is offline
Forumbikkel
Voornaam: Colin
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 19 januari 2006
Locatie: Oosterhout NB
Berichten: 133
Hehe, dus die motorrijder uit dat filmpje kan nooit langer dan 3 uur rijden. Want het apparaat moet aan staan, anders moet je eerst 5 minuten wachten tot je het kunt gebruiken. Dan is de batterijcapaciteit maar 3 uur. Lekker mobiel hoor.

Ze zullen daar echt wat aan moeten doen, want wie wil er nou een mobiel apparaat dat 5 minuten nodig heeft op op te starten?
__________________
Met citaat reageren
  #46  
Oud 04 april 2006, 17:42
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
The Register bericht over een paar concept modellen van Fujitsu-Siemens op een tentoonstelling voor Japans design in Milaan. Er is ook een UMPC met opvouwbaar toetsenbord bij ter grootte van een CD-doosje.
Met een goed OS lijkt mij dat wel wat.
De eerst aangekondigde doelstellingen voor prijs en batterijduur bij de UMPC's vallen alsnog dik tegen, zodat ik voorlopig nog een beetje verder ga doen met mijn Palm!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg fujitsu_concept_2.jpg‎ (27,7 KB, 9x gelezen)
Bestandstype: jpg fujitsu_concept_3.jpg‎ (23,9 KB, 5x gelezen)
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #47  
Oud 16 juni 2006, 12:52
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Vandaag dit bericht in De Telegraaf: http://www.telegraaf.nl/i-mail/44713...anstaande.html :
"De Taiwanese elektronicafabrikant Mobits kondigt op z'n website twee zogeheten 'ultra-portables' aan. Eerder dit jaar introduceerde Microsoft een nieuwe mobiele technologie die het softwarebedrijf Origami doopte.
Het nieuwe apparaat van Mobits komt in twee varianten op de markt: met 7-inch en en 5,6-inch tft-scherm, met respectievelijke resoluties van 800 bij 480 en 1024 bij 600 pixels."

dat doe mij afvragen hoe het eigenlijk is gesteld met die apparaatjes van Microsoft. Loopt dat wat of is dat project inmiddels een stlle dood aan het sterven?
Met citaat reageren
  #48  
Oud 16 juni 2006, 13:04
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Bij The Gadgeteer verscheen deze week een review van de Sony Vaio VGN-UX50 uPC. Voor US$ 1899,- heb je dan een erg kleine XP computer.

Geen idee hoe goed dit apparaat verkoopt, maar het ziet er allemaal fraai uit.

Groeten, Roel.

Het plaatje komt uit het review van The Gadgeteer.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg sony-vaio-ux50-13.jpg‎ (11,7 KB, 11x gelezen)
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #49  
Oud 30 augustus 2006, 19:21
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Deze heeft nu ook een broertje: de Vaio UX70 met ingebouwde TV-tuner.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:06.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023