Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26 juni 2005, 09:00
mlerutte's schermafbeelding
mlerutte mlerutte is offline
Import Fries om utens
Voornaam: Maurice
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Swalmen (Limburg)
Berichten: 49
LifeDrive, toch nog even wachten?

Als Software Engineer praat ik regelmatig met allerlij mensen over de producten die we ontwikkelen. Natuurlijk moet ik zoveel mogelijk opschrijven maar mijn handschrift is zo beroerd dat ik het zélf vaak niet meer kan lezen.

Ik heb daarom ooit eens een laptop geprobeerd, maar dan zit je met zo'n groot scherm voor je neus dat dat voor je gesprekspartner niet leuk is. Het voordeel is dat ik wel lekker snel kan typen.

Tevens heb ik de behoefte om 'overal en altijd' over veel documenten (MSWord) tot mijn beschikking te hebben (minutes, afspraken, etc). Voor papieren afdrukken ben ik te chaotisch en heb dan nooit bij mij wat ik bij mij zou moeten hebben.

De LifeDrive lijkt mij, door de capaciteit van de HD een oplossing bieden, maar aangezien ik niet hoef te verwachten dat mijn baas mij belangrijk genoeg vind voor een dergelijke gizmo moet het uit mijn eigen zak komen, een niet geringe aanschaf.

Het is voor mij belangrijk dat ik wel even met het apparaat uit de voeten kan.

Ik wil het thuis en op mijn werk kunnen gebruiken en er moet een toetsenbord bij (vanwege snelheid van invoeren).

Mijn collega's en familie leden adviseren over het algemeen een Pocket PC te nemen omdat deze geavanceerder zouden zijn en de software er hipper uit ziet dan op een Palm. Ook zouden er veel synchronizatie problemen zijn bij Palm.

Ik denk erover om zelf ook wat programma's te gaan maken (b.v. requirements recording, product mix optimization) , het liefst in Java (j2se, maar dat zal wel j2me moeten zijn).

Er is geen haast bij aanschaf, ik kan best nog een paar maandjes wachten. Ik vraag me dus af wat de kans is dat er binnenkort een verbeterde LifeDrive op de markt komt, b.v. met de 6GB HD en het Cobalt OS.

Aan de andere kant, mijn hebberigheid roept "koop nu, koop nu".....
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 juni 2005, 10:22
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Mijn collega's en familie leden adviseren over het algemeen een Pocket PC te nemen omdat deze geavanceerder zouden zijn en de software er hipper uit ziet dan op een Palm. Ook zouden er veel synchronizatie problemen zijn bij Palm.
Onzin. Synchronisatieproblemen tref je over het algemeen toch aan bij PocketPC's. Ook zijn PocketPC's, omdat de software er hipper uitziet, minder intuďtief te bedienen, en loopt alles wat trager.

Citaat:
Ik denk erover om zelf ook wat programma's te gaan maken (b.v. requirements recording, product mix optimization) , het liefst in Java (j2se, maar dat zal wel j2me moeten zijn).
Programmeren in Java voor een pda is geen pretje. Voor de Palm is er een virtual machine beschikbaar, maar die is traag en niemand heeft hem. Voor de PocketPC is het volgens mij ook niet al te best. Voor programmeren voor de Palm kun je Handheld Basic++ gebruiken. Hoewel je Basic code schrijft, worden programma's zo goed gecompileerd dat ze even snel zijn als applicaties die in C zijn geschreven.

Is het trouwens geen idee om die gesprekken op te nemen?

Er zit volgens mij een Nederlands LifeDrive review aan te komen, misschien kun je daar nog op wachten.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 juni 2005, 14:13
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Er is geen haast bij aanschaf, ik kan best nog een paar maandjes wachten. Ik vraag me dus af wat de kans is dat er binnenkort een verbeterde LifeDrive op de markt komt, b.v. met de 6GB HD en het Cobalt OS.
Binnen een paar maanden valt geen nieuwe Lifedrive te verwachten. De Lifedrive is nog maar net op de markt, dus die zou het nog wel even vol moeten kunnen houden.
Maar zoals altijd in computerland geldt dat het nieuwe niet overdreven lang nieuw blijft, technologische ontwikkelingen kunnen snel gaan.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 juni 2005, 15:16
mlerutte's schermafbeelding
mlerutte mlerutte is offline
Import Fries om utens
Voornaam: Maurice
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Swalmen (Limburg)
Berichten: 49
Citaat:
Voor de Palm is er een virtual machine beschikbaar, maar die is traag en niemand heeft hem. Voor de PocketPC is het volgens mij ook niet al te best. Voor programmeren voor de Palm kun je Handheld Basic++ gebruiken. Hoewel je Basic code schrijft
Hoe traag is traag? Ik had begrepen dat de LifeDrive een relatief snelle processor heeft.

Overigens, ik maak zulke apps voor mijzelf, niet om te verspreiden.

J2me is over het algemeen vrij verkrijgbaar, voor Handheld basic moet ik tenminste 149 euro neertellen. Op zich wel te doen, maar toch wel weer een hoop centen voor wat hobbyen....
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 juni 2005, 15:47
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Hoe traag is traag? Ik had begrepen dat de LifeDrive een relatief snelle processor heeft.
Het uitvoeren is wel te doen, maar het duurt gewoon te lang voordat de virtual machine is opgestart. Dan kun je nog beter de uitprobeerversie van HB++ nemen: die laat bij het opstarten kort een splashscreen zien waardoor het opstarten ook wat langer duurt.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #6  
Oud 26 juni 2005, 19:55
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Citaat:
voor Handheld basic moet ik tenminste 149 euro neertellen.
Neem dan C/C++ , is gratis en nog sneller.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #7  
Oud 27 juni 2005, 08:04
mlerutte's schermafbeelding
mlerutte mlerutte is offline
Import Fries om utens
Voornaam: Maurice
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Swalmen (Limburg)
Berichten: 49
Nah, ik heb eigenlijk geen zin meer in C++, da's iets uit een van mijn vorige levens en daar heb ik wel genoeg van gehad.

Denk toch dat het HB++ wordt, ziet er wel geinig uit. Wel even mijn trots inslikken want 'Basic'.....
Met citaat reageren
  #8  
Oud 27 juni 2005, 08:58
Danskonijn's schermafbeelding
Danskonijn Danskonijn is offline
Een echte meelezert
Voornaam: Sander
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 25 april 2003
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 264
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram
Onzin. Synchronisatieproblemen tref je over het algemeen toch aan bij PocketPC's. Ook zijn PocketPC's, omdat de software er hipper uitziet, minder intuďtief te bedienen, en loopt alles wat trager.
En laten we ook de stabiliteit niet vergeten. Als je een klant tegenover je hebt zitten, je wilt een doc/afspraak/taak/memo oid opzoeken en je PPC schiet spontaan in de stress, dan kan je PDA nog zo hip zijn...echt leuk is het wachten op je soft reset in de aanwezigheid van klanten niet (en ja ik spreek nu uit ervaring).
__________________
Het konijn maakt een uitstapje....X50v
Met citaat reageren
  #9  
Oud 27 juni 2005, 09:41
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danskonijn
En laten we ook de stabiliteit niet vergeten. Als je een klant tegenover je hebt zitten, je wilt een doc/afspraak/taak/memo oid opzoeken en je PPC schiet spontaan in de stress, dan kan je PDA nog zo hip zijn...echt leuk is het wachten op je soft reset in de aanwezigheid van klanten niet (en ja ik spreek nu uit ervaring).
Op je verjaardag toch maar snel nog een Palm vragen?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 27 juni 2005, 10:42
Danskonijn's schermafbeelding
Danskonijn Danskonijn is offline
Een echte meelezert
Voornaam: Sander
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 25 april 2003
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 264
Haha! Jou ontgaat ook niets he Toevallig ben ik de aanschaf van een tweedehands TE2 aan het overwegen om mee te nemen tijdens het backpacken, dus wie weet! Zou een leuk verjaardagscadeautje voor mezelf zijn.
__________________
Het konijn maakt een uitstapje....X50v
Met citaat reageren
  #11  
Oud 27 juni 2005, 11:54
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul

Off-topic
Het zou in ieder geval beter in je profiel staan


En nu weer ontopic hoor! Foei!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023