Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19 augustus 2003, 23:15
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Review: DateBk5

Veel gebruikers zullen of al een vervanger voor hun standaard Date Book hebben, of er in ieder geval wel over nagedacht hebben.

Als DateBk5 een optie is, dan is er goed nieuws. Er is nu eindelijk een review gemaakt van dit pakket. Met dank aan koekiemonster voor een groot deel van de tekst (ik heb de Hi-Res plaatjes mogen maken, dat was wat lastig op zijn m515).

Klik hier voor het DateBk5 review

Veel leesplezier en opmerkingen en vragen graag in deze thread.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 augustus 2003, 23:20
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Roel en Koekie,

Ontzettend bedankt voor dit review en complimenten voor jullie goede samenwerking. Een review van een van de Godfathers van het PalmOS, zoals je DateBk ondertussen wel mag noemen, heeft veel te lang ontbreekt op de Palmclub-website. Hopelijk helpt dit gebruikers om een goede en weloverwogen keuze te maken tussen Agendus en DateBk5. Wellicht dat iemand in de (nabije) toekomst zin heeft om de voors en tegens van beide programma's tegen elkaar af te wegen.
Voor nu zijn we in ieder geval erg blij met beide reviews! Chapeau!

- jp
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 augustus 2003, 08:42
Patrick_IIIx Patrick_IIIx is offline
Lid
Voornaam: Patrick
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 20 februari 2002
Locatie: Doetinchem
Berichten: 29
Hoi,

Goede review van een, naar mijn mening, zeer goed produkt!

Een kleine opmerking over de review:

In de specificaties staat "Werkt ook onder OS 5, er is een Betaversie met Hi-Res ondersteuning"

In de huidige versie (V-5.1a) zit al hi-res ondersteuning voor OS5, daar heb je geen beta versie voor nodig. Dus diegene die geen beta versies van software willen draaien hebben geen excuus meer om niet over te stappen op DateBk5

groeten,
Patrick
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 augustus 2003, 08:55
Kingpin's schermafbeelding
Kingpin Kingpin is offline
Forumbikkel
Voornaam: Eric
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 10 april 2001
Locatie: Breda
Berichten: 118
Prima review. Ben toch blij dat ik Agendus Pro heb genomen. Vind ik er allemaal net wat gelikter uitzien als ik eerlijk ben.

Maar niks te nadele van Datebook natuurlijk..
__________________
Palm Vx, Palm Tungsten|T, Palm Tungsten|T3 + Nokia 6310i

Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 augustus 2003, 11:08
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
In de huidige versie (V-5.1a) zit al hi-res ondersteuning voor OS5, daar heb je geen beta versie voor nodig.
Je hebt helemaal gelijk. Toen we begonnen aan het review was het nog een beta, maar eind juli is de huidige versie al vrijgegeven. Ik zal het review vanavond hierop nog even aanpassen.

EDIT
aangepast



Bedankt, groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 20 augustus 2003 om 22:26.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 augustus 2003, 13:01
Yoshi's schermafbeelding
Yoshi Yoshi is offline
Forumbikkel
Voornaam: Marco
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 07 april 2003
Locatie: Kwintsheul
Berichten: 132
Ook ik wil mijn complimenten maken aan de reviewers, ik stond paar maanden geleden voor keuze DateBk5 of Agendus en heb voor eerste gekozen en ondanks het soms wat "geliktere" uiterlijk van Agendus heb ik toch geen spijt van mijn keuze. Dat wordt ook door de prima review bevestigd. Zeker voor mensen die wat meer zoeken en niet de paden zoals neergelegd door de programmeur(s) willen bewandelen biedt DateBk5 een lading opties waar menig ander programma bij verbleekt. Voor sommigen reden tot afhaken, voor mij een uitdaging....(vooral het zelf maken van views en die koppelen aan hard-buttons, ik heb standaard todo al vervangen door DbTodo view).

Palmclub, ga zo door !!!

groet
Marco
__________________
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel - Theo Maassen, Functioneel Naakt

I'm not mentally unstable, i'm emotionally flexible - Theo Maassen, Functional Nudity
Met citaat reageren
  #7  
Oud 24 augustus 2003, 10:32
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Eigenlijk ben ik best tevreden met DateBk3, zoals die standaard met mijn Prism geleverd werd, met name de keuze met de geintegreerde To-Do lijst bevalt me daarin. Deze keuze mogelijkheid zit helaas weer niet in Datebook+, die er voor Handspring opgezet is. DateBk3 zou kleur moeten krijgen als update!

Heb al eens eerder gevraagd: Waarom zijn er eigenlijk maar 2 op de markt: Datebook en Agendus??
Met citaat reageren
  #8  
Oud 24 augustus 2003, 11:26
Yoshi's schermafbeelding
Yoshi Yoshi is offline
Forumbikkel
Voornaam: Marco
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 07 april 2003
Locatie: Kwintsheul
Berichten: 132
Citaat:
Op 24-08-2003, om 10:32 heeft Frits dit gezegd in bericht #7
Heb al eens eerder gevraagd: Waarom zijn er eigenlijk maar 2 op de markt: Datebook en Agendus??
Ik denk omdat de standaard agenda voor veel mensen prima voldoet. De groep gebruikers die dan overblijven vormen net genoeg markt voor twee volwassen pakketten. Ook qua invenstering (geld en kennis/tijd) lijkt het me geen simpele zaak om even een agenda (of adresboek, want daar geldt bijna hetzelfde voor) te maken en daarna nog te verkopen.

grtz
Marco

ps afgezien van alles heb je maar 1 goede nodig....toch ?
__________________
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel - Theo Maassen, Functioneel Naakt

I'm not mentally unstable, i'm emotionally flexible - Theo Maassen, Functional Nudity
Met citaat reageren
  #9  
Oud 25 augustus 2003, 11:33
West-end's schermafbeelding
West-end West-end is offline
Een goed lid
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 24 maart 2001
Berichten: 212
Citaat:
Op 24-08-2003, om 11:26 heeft Yoshi dit gezegd in bericht #8

Ik denk omdat de standaard agenda voor veel mensen prima voldoet. De groep gebruikers die dan overblijven vormen net genoeg markt voor twee volwassen pakketten.
En van die groep die overblijft zijn de veeleisende, kritische gebruikers waarvan weer een groot deel terug te vinden in de palmclub-community...

Dennis
__________________
Sommige mensen kunnen waarlijk zeer veel drinken, doch nuchter blijven ze daar niet bij.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 18 september 2003, 14:53
Hanneke Hanneke is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Locatie: Amersfoort
Berichten: 24
Exclamation functioneert prima op oude handhelds???

Net als met de palm (van IIIxe naar T|C) ben ik ook met DB meegegroeid.

Helaas ging dat met mijn IIIxe toch niet echt geweldig. Hij werd steeds langzamer. Met de T|C loopt DB5 als een zonnetje, maar de twijfelaars met een oud model pda wilde ik toch waarschuwen. Wanneer je database voller wordt, moet je processor het nog wel aankunnen. DB5 claimt zelf al erg veel, dus als je niet regelmatig wil purgen (ik ben er zo één), is het volgens mij op de langere termijn een te zwaar programma.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 18 september 2003, 15:01
Kingpin's schermafbeelding
Kingpin Kingpin is offline
Forumbikkel
Voornaam: Eric
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 10 april 2001
Locatie: Breda
Berichten: 118
En als je met Outlook synced kunt je volgens mij ook een deel van je agenda e.d. laten syncen. Dus bijvoorbeeld tot een jaar terug (ik kan er naast zitten, maar ik meen dit een keer ergens gezien te hebben)
__________________
Palm Vx, Palm Tungsten|T, Palm Tungsten|T3 + Nokia 6310i

Met citaat reageren
  #12  
Oud 18 september 2003, 17:20
Yoshi's schermafbeelding
Yoshi Yoshi is offline
Forumbikkel
Voornaam: Marco
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 07 april 2003
Locatie: Kwintsheul
Berichten: 132
Citaat:
Op 18-09-2003, om 15:01 heeft Kingpin dit gezegd in bericht #11
En als je met Outlook synced kunt je volgens mij ook een deel van je agenda e.d. laten syncen. Dus bijvoorbeeld tot een jaar terug (ik kan er naast zitten, maar ik meen dit een keer ergens gezien te hebben)
Dit kan absoluut als je Intellisync gebruikt...je kan dan de volgende opties aangeven:

Alles syncroniseren (eigenlijk doe je dit alleen de eerste keer)
Alle toekomstige agendapunten syncroniseren (doe je dus meestal)
Sybcroniseren van bepaalde tijdspanne (bijv. maand voor en maand na huidige datum, ik zie zelf hier niet zo gauw gebruikstoepassing voor.)

Groet
Marco
__________________
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel - Theo Maassen, Functioneel Naakt

I'm not mentally unstable, i'm emotionally flexible - Theo Maassen, Functional Nudity
Met citaat reageren
  #13  
Oud 31 mei 2005, 09:23
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Even een lekkere oude thread omhooghalen. Ons review (zie eerste post van deze thread) van DateBk5 staat alweer 2 jaar online.

Afgelopen week is de maker van dit programma geinterviewd (link gaat direct naar de MP3 download, 2,4 MB 14 minuten) tijdens de PalmSource DevCon.

Het is een aardig interview met Steuart Dewar waarin hij verteld over zijn programmeerhobby in de avonduren via Pimlico software, maar waar ook veel aandacht besteed wordt aan zijn dagtaak, het Gorilla Haven project .

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #14  
Oud 31 mei 2005, 21:50
Bas de Regt Bas de Regt is offline
Lid
Voornaam: Bas
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 20 december 2000
Locatie: Alkmaar
Berichten: 39
Roel,
Inderdaad interessant om te horen dat hij dat allemaal belangeloos en daar ook nog dat project mee steunt.
Ik merk toch wel (en ik ben ook jaren meegegroeid met Datebook) dat op de Treo - zeker in samenhang met syncen op twee computers, -het lijkt dat DB5 erg veel problemen veroorzaakt.
Zie jij dat ook of werkt DB 5 vlekkeloos?
Groeten,

Bas
__________________
Bas
De logica van het lot openbaart zich in de speelsheid van het toeval
Met citaat reageren
  #15  
Oud 31 mei 2005, 21:52
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Heb jij ook niet gevoel dat de eerste vraag die in de lezers opkomt is: "wat voor problemen"?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #16  
Oud 31 mei 2005, 21:52
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik gebruik al een hele tijd (op de Tungsten|T, T3 en nu Treo) KeySuite. DateBk5 was een fijn programma, maar KeySuite knoopt de boel beter aan elkaar samen met Outlook op de PC.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #17  
Oud 31 mei 2005, 21:57
Bas de Regt Bas de Regt is offline
Lid
Voornaam: Bas
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 20 december 2000
Locatie: Alkmaar
Berichten: 39
@Gazpacho: je hebt gelijk. Problemen als het niet kunnen syncen op twee outlooks( thuis en werk), geregelde resets , waarbij de foutmelding verwijst naar Db5-files en een "steadier performance" als Db5 niet op de Treo staat.
En (ook @ Roel) het is zo'n mooi programma, vooral als je het al een paar jaar gebruikt.
En om nu KeySuite te gaan kopen (of krijgen we een upgrade van de een naar de ander?) dat is ook weer zo wat.
Maar misschien ontkom ik er niet aan.

een groet,
Bas
__________________
Bas
De logica van het lot openbaart zich in de speelsheid van het toeval
Met citaat reageren
  #18  
Oud 31 mei 2005, 22:15
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Ondervind je de problemen met de laatste versie (5.4)?
Met citaat reageren
  #19  
Oud 01 juni 2005, 09:02
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
En om nu KeySuite te gaan kopen (of krijgen we een upgrade van de een naar de ander?)
DateBk5 en KeySuite zijn totaal verschillende programma's van verschillende bedrijven. En ook onder water werken ze heel verschillend. DateBk5 gebruikt de standaard PIM-databases. KeySuite gebruikt eigen database (je zou de originele PIM-software compleet kunnen verwijderen).

Als je veel van de (heel handige) extra's van DateBk5 gebruikt, dan zou ik dat programma gewoon blijven gebruiken.

KeySuite kan goed overweg met Outlook op meerdere PC's en voor meerdere gebruikers. Op die manier kun je zakelijk en privé makkelijk scheiden en je kan makkelijk agenda's van anderen importeren.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #20  
Oud 01 juni 2005, 20:48
Bas de Regt Bas de Regt is offline
Lid
Voornaam: Bas
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 20 december 2000
Locatie: Alkmaar
Berichten: 39
@Koekiemonster: ja 5.4a en ik noem het niet echt stabiel.
Bovendien: het lukt mij nog niet - ondanks de info op het form en op "Treo-fora" om DB5 te laten werken met twee Outlooks. dat geeft allemaal gelazer zoals het verschieten van tijden van afspraken en dus dubbelingen, dubbele entrys in contacts etc.

@Roel
Zie hierboven: misschien ga ik maar eens een testopstelling maken? Ik ben bijna al zo ver dat ik al mijn contacts in Outlook ga "opschonen" en de Palm van scratch af laat volduwen met Outlook data.

Bedankt voor de reacties,
Bas
__________________
Bas
De logica van het lot openbaart zich in de speelsheid van het toeval
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023