Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14 mei 2006, 16:39
dwerf
Guest
 
Berichten: n/a
VersaMail probleem en vraag...

Beste mensen,

Ik heb 1 probleem met en 1 vraag over VersaMail.

Mijn probleem: ik heb in VersaMail onder Preferences > AutoSync > 'Sync Automatically' NIET aangevinkt. Toch ontvang ik steeds mijn e-mail automatisch. Hoe kan dat in godsnaam?

Mijn vraag: als ik mijn mail check, berekend mijn provider (KPN) mij dan kB's? Zo ja, hoeveel kB's kost dat ongeveer per keer?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 mei 2006, 17:13
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dwerf
Mijn probleem: ik heb in VersaMail onder Preferences > AutoSync > 'Sync Automatically' NIET aangevinkt. Toch ontvang ik steeds mijn e-mail automatisch. Hoe kan dat in godsnaam?
Je hebt get mail automatically aan staan (menu - options - auto get mail)
Citaat:
Mijn vraag: als ik mijn mail check, berekend mijn provider (KPN) mij dan kB's? Zo ja, hoeveel kB's kost dat ongeveer per keer?
De kosten zijn afhankelijk van je dataplan. Voor mails gaat het om een paar tiental KB
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 mei 2006, 17:56
dwerf
Guest
 
Berichten: n/a
Ik snap niet waar je met (menu - options - auto get mail) aan refereerd. In VersaMail heb je de preferences, en daar staan de door je genoemde functies niet. Specify?

Misschien moet ik mijn vraag anders formuleren: iedere keer dat de telefoon de server checkt, hoeveel kB's gaan er dan over? Als ik mijn mail wel automatische wil ophalen en dat doe ik ieder uur, maar het kost bijvoorbeeld 50 kB per uur, dan loopt dat al erg snel op voor niks. Dus: hoeveel kB betaal ik voor het checkien van der server, zonder e-mails te downloaden?

7 dagen x 8 uren x 50kB is toch bijvoorbeeld toch 2,8 Mb, wat duur is met mijn KPN abonnement.

Groetjes, Douwe.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 mei 2006, 23:48
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dwerf
Ik snap niet waar je met (menu - options - auto get mail) aan refereerd. In VersaMail heb je de preferences, en daar staan de door je genoemde functies niet.
Misschien staat deze setting bij jou in een ander submenu of bij het account. Bij mijn versie 2.5.2 staan er drie dingen in het hoofdmenu: messages - options - accounts. Onder options staan de volgende submenu's: preferences - display options - notification - auto get mail - filters - disconnect - mail servers - about Versamail. Als de setting aan staat is er mogelijkheid om te kiezen hoe vaak je de mail wil ophalen (alle 15 min - 12 u), de start- en eindtijd, alsook op welke weekdagen dit dient te gebeuren.
Citaat:
Misschien moet ik mijn vraag anders formuleren: iedere keer dat de telefoon de server checkt, hoeveel kB's gaan er dan over?
Zonder mail op te halen (lege mailbox) zijn het maar enkele tientallen bytes, maximum een paar honderd. Maar het kan zijn dat je wel iedere keer een konnektie en een minimum trafiek wordt aangerekend.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 mei 2006, 09:45
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Met bijvoorbeeld Trafficstat kun je je dataverbruik in de gaten houden.

Overigens, Gerard, de menu-opbouw van jouw versamailversie wijkt af van die op de Treo 650. Douwe, kan het zijn dat Versamail staat ingesteld om bij elke Hotsync je mail te synchroniseren?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 22 mei 2006, 07:10
dwerf
Guest
 
Berichten: n/a
De optie om Versamail te syncen bij Hotsync heb ik helemaal niet! Misschien is dat een standaard optie, waar ik niet aan mag zitten? Ik heb Versamail versie 3.1E

De afgelopen dagen heb ik weer heel wat gezeur gehad met mijn Versamail. Versamail haalt mijn mail sowieso binnen, ook als die dag helemaal niet ingepland staat bij Auto Sync en dan haalt 'ie gewoon het hele bericht binnen, terwijl ik heb aangegeven dat Versamail alléén de subjects moet binnenhalen. Begin het aardig zat te worden dat Versamail en ben naar alternatieven aan het zoeken...
Met citaat reageren
  #7  
Oud 25 mei 2006, 09:13
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Je hebt in VersaMail twee manieren om de email berichten op je Palm te krijgen: via HotSync en door het ophalen van mail.

Via HotSync wordt de database op je Palm gesynchroniseerd met een bestand (vb de inbox van outlook) of server (vb MAPI) op je PC. Dit gebeurt tijdens het hotsync proces, waar ook alle andere databases en bestanden worden uitgewisseld.

In het andere geval legt VersaMail van op je Palm verbinding met een server (vb POP en IMAP) en vraagt de openstaande berichten op net zoals je PC dat doet. Hiervoor gebruik je het knopje send en get mail.

Ik denk dat de optie voor de headers alleen geldt wanneer je zelf de berichten binnenhaalt en niet bij HotSync (wat ikzelf niet gebruik).
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #8  
Oud 25 mei 2006, 13:49
JanB JanB is offline
Lid
Voornaam: Jan
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 19 augustus 2003
Locatie: Zwolle
Berichten: 44
Stuur een bericht via Skype™ naar JanB
Voor een antwoord op je vraag hou je een e-mail account via hotsync synchroniseert, zie pagina 15/16 van de engelstalige handleiding bij Versamail:
http://www.palm.com/us/software/vers...rsamail_hb.pdf.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:49.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023