Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09 februari 2007, 07:00
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
[Tip] Batterijsymbool zichtbaar maken in de statusbalk

Al eerder maakte PalmPowerups.com een tooltje waarmee je onnodige knoppen in de statusbalk van de Palm-pda's vervangt door een batterij-indicator. Ontwikkelaar Alexander Pruss maakte een alternatief tooltje, die minder ruimte in beslag neemt.

Bij de oplossing van PalmPowerups.com moest je de knoppen voor de zoekfunctie (loep) en de Attention Manager (uitroepteken) opofferen om de batterijstatus in de statusbalk te zien. Bij de oplossing van Pruss is de batterijicoon staand, zodat je alleen de Attention Manager kwijt bent. De applicatie is nog in ontwikkeling, maar het is relatief stabiel. Downloaden kan hier (ZIP, 72 kB). De broncode wordt meegeleverd, zodat je ook zelf aan de slag kunt. De applicatie controleert elke minuut de batterijstatus en toont het resultaat in 16 stappen.


Bron: http://tamspalm.tamoggemon.com/2007/...t5lifedrivetx/
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 3696-mn0rdqz0m51.jpg‎ (36,2 KB, 12x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 februari 2007, 22:59
W. Horlings W. Horlings is offline
Lid
Voornaam: Werner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 10 oktober 2006
Berichten: 20
Voor iemand die de palm gebruikt als blocnote, boek, krant etc, zoals ik, is dit een nuttige verbetering. Het is nooit leuk om verrast te worden met de mededeling dat de batterij bijna leeg is.

Ik heb eerst de toepassing van Palmpowerups geprobeerd (overigens een uitstekende ontwikkelaar die met PowerDigi de levensduur van mijn T3 verlengd heeft) geprobeerd, maar die was niet stabiel en verminderde de reactiesnelheid van mijn toetsenbord, MyKbd (naast de bovengenoemde nadelen).

De toepassing van Alex Pruss lijkt simpeler, maar werkt uitstekend (natuurlijk geen problemen met MyKbd).

Een voordeel is ook dat je zelf een versie kunt compileren. Zelf heb ik daar geen ervaring mee, maar mocht er iemand zijn die daar handig in is en mij zou willen helpen, dan zou ik hem/haar graag een set van aan de T3 aangepaste bmp-tjes toesturen (is nu in TX-stijl).
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:29.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023