Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18 september 2008, 21:11
kcir1990's schermafbeelding
kcir1990 kcir1990 is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 04 augustus 2006
Berichten: 15
Stuur een bericht via MSN naar kcir1990 Stuur een bericht via Skype™ naar kcir1990
Arrow Secure W2

Hallo allen!

Ik ben op het moment bezig om mijn Tx gereed te maken voor gebruik op school.. Nou zou ik graag ook gebruik willen maken van het draadloos netwerk binnen de school. Echter moest ik daar voor mijn laptop Secure W2 installeren. eenmaal geïnstalleerd is het een kwestie van mijn inloggegevens van school invoeren, en er wordt automatisch verbinding gemaakt.. Dit wil ik ook graag met mijn Tx kunnen, maar is hier wel een programma voor dat ik op m'n Tx kan zetten?

Alvast bedankt voor het meedenken

Groet,

Rick!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 september 2008, 23:25
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik weet niet wat dat Secure W2 doet? Gebruikt dat een bepaald protocol voor de beveiliging wat standaard niet aanwezig is op je laptop? Als je dat weet kan je zoeken naar eventuele (schaarse) mogelijkheden voor je Tx.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 september 2008, 09:54
kcir1990's schermafbeelding
kcir1990 kcir1990 is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 04 augustus 2006
Berichten: 15
Stuur een bericht via MSN naar kcir1990 Stuur een bericht via Skype™ naar kcir1990
Als ik het goed heb is het een TTLS manager, wat dat dan ook moge wezen.. en bij configuraties kan ik kiezen tussen EAP authenticatie en PAP. Hij staat nu ingesteld op PAP. Verder moet ik gegevens van mijn gebruiksaccount invullen, dit zijn dan de inloggegevens die ik op school ook voor het intranet/mail gebruik. Hopelijk kun je hier wat mee..

Rick
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 september 2008, 13:22
pivete_menno pivete_menno is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 januari 2006
Berichten: 128
Hmm een mede VU student.
Volgens mij is dat W2 nodig om een extra certificaat te kunnen accepteren voor een WIFI verbinding. Ik denk niet dat het dus gaat lukken.
ik heb wel de WIFI enterprise kit voor de TX (normaal moet je daarvoor betalen bij PALM, maar dat heb ik pricipieel geweigeird) waardoor je ook WPA en volgens mij ook WPA2 kan doen etc etc. Of daar ook certificaten van derde ondersteuning in zit zal ik even kunnen controleren.

Ik vind het systeem bij de VU sowieso ***** met VISTA is het me nog niet gelukt erop te komen. De software die je download van de site is nieuwer dan die in de handleiding, en bij de laatste stap kreeg ik geen pop up voor additionele informatie.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 september 2008, 14:51
kcir1990's schermafbeelding
kcir1990 kcir1990 is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 04 augustus 2006
Berichten: 15
Stuur een bericht via MSN naar kcir1990 Stuur een bericht via Skype™ naar kcir1990
als je dat even na zou willen kijken, graag... en verder ben ik geen VU-student maar ik zit op de han maar andere mensen toch tips?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 december 2008, 21:20
pivete_menno pivete_menno is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 januari 2006
Berichten: 128
het antwoord heeft even op zich laten wachten, maar ik heb het vandaag geprobeerd.....

en ik heb goed nieuws voor je!

HET WERKT !!

Met de ESU kit en een REEDS GEDOWNLOAD cetificaat op je PC (notebook)
Kun je TSSL plus certifcaat gebruiken. In de laatste opera kan ik ook de site die de vu gebruikt, het blackboard systeem, benaderen.

De bedoeling is dat je de kit download (ik kan je een gratis link verzorgen, uit protest dat PALM hier 6 dollar voor vraagt!) en dat je een profiel aan maakt met behulp van je pc waarmee je reeds het netwerk op bent geweest. in XP en vista kun je via de systeem console (start run mmc) je certificate exporteren.

Die benader je dan weer in je Palm Desktop Profile programmatje. Houd alle instellingen verder standaard maar selecteer wel even juiste veiligheids protocool -> TSSL -> PAP (of hoe het ook was). Het certificaat wordt nu omgezet naar een .pdf en die sync je met je TX.

Dan ga je naar je palm, delete je het oude vorige netwerk wat je reeds had maar daar kon je dus nooit op, omdat er geen profile bij zat. dan ga je opnieuw naar wifi netwerk van je school zoeken, en selecteer je het profiel erbij.

Nu kun je connecten, jippie!!!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 december 2008, 15:31
jurgen_dewilde's schermafbeelding
jurgen_dewilde jurgen_dewilde is offline
Happy Palm User
Voornaam: Jurgen
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 11 april 2006
Locatie: Tilburg
Berichten: 71
Heeft iemand een idee of dit ook voor een Lifedrive zou kunnen werken?
Ik weet dat er op de site staat dat dit alleen voor de TX, maar er zijn meerdere applicaties die ook op andere modellen gewoon werken
Dit zou namelijk erg mooi zijn.
__________________
(1998) Palm III > (2000) Palm m500 > (2006) Palm m515 > (2007) Treo 650 > (2009) Centro + LiveDrive (Mod 2 LifeCard )
Met citaat reageren
  #8  
Oud 30 maart 2009, 13:37
kcir1990's schermafbeelding
kcir1990 kcir1990 is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 04 augustus 2006
Berichten: 15
Stuur een bericht via MSN naar kcir1990 Stuur een bericht via Skype™ naar kcir1990
Geen idee.. kwestie van proberen denk ik..

M'n TX is terug van weggeweest en ik heb het programma nu.. maar ik weet niet welke root ca ik moet configureren.. mijn programma dat ik van school heb geeft namelijk het volgende aan:
U heeft geen vertrouwde Root CA geconfigureerd. SecureW2 zal gebruik maken van de vertrouwensbasis van Windows zelf.
Dus nu is de vraag.. welke root CA maakt windows zelf dan gebruik van en waar kan ik die vinden..
Iemand enig idee?

Groetjes Rick!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023