Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19 juni 2007, 22:51
W. Horlings W. Horlings is offline
Lid
Voornaam: Werner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 10 oktober 2006
Berichten: 20
Question Processorsnelheid TX

Momenteel heb ik een T3 (processorsnelheid van 400MHz). De TX gaat niet verder dan 316MHz, een kleine 25% minder. In een review, http://www.palmclub.nl/reviews/558/Palm/Hardware-Palm/Palm-TX.html staat dat dat verschil bij normaal gebruik niet merkbaar is.

Zelf gebruik ik mijn T3 veel voor tekstinvoer (als electronisch schrijfblok). Ik gebruik daarvoor MyKbd en Textplus (grootste nederlandse woordenboek in RAM). Met name Textplus vind ik nu maar net kunnen op de T3. Zelfs als de reactiesnelheid maar een fractie van een seconde trager is, zal dat goed merkbaar zijn.

Wellicht is de processorsnelheid helemaal niet de bottleneck voor deze tools. Heeft iemand ervaring met deze applicaties op de TX?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 juni 2007, 01:51
raptor's schermafbeelding
raptor raptor is offline
Forumbikkel
Voornaam: Colin
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 19 januari 2006
Locatie: Oosterhout NB
Berichten: 133
Ervaring met die programma's heb ik niet. Maar er zijn wel tooltjes vinden om bij bepaalde programma's de processor te overklokken, bijvoorbeeld naar 412 MHz (net als de T3 dus). De processor in de TX is namelijk dezelfde als in de T3. Alleen heeft Palm hem iets langzamer geklokt om hem zuiniger te maken i.v.m. WiFi.
__________________
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 juni 2007, 07:36
W. Horlings W. Horlings is offline
Lid
Voornaam: Werner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 10 oktober 2006
Berichten: 20
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raptor Bekijk bericht
Ervaring met die programma's heb ik niet. Maar er zijn wel tooltjes vinden om bij bepaalde programma's de processor te overklokken, bijvoorbeeld naar 412 MHz (net als de T3 dus). De processor in de TX is namelijk dezelfde als in de T3. Alleen heeft Palm hem iets langzamer geklokt om hem zuiniger te maken i.v.m. WiFi.
Dank je! Nuttig om te weten; lijkt mij een oplossing van het probleem, gebruik van Wifi en tekstinvoer doe je niet tegelijkertijd.

Heb je ook een suggestie voor zo'n programma? Ik weet van het programma WarpSpeed, is daar ervaring mee?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 juni 2007, 02:19
pivete_menno pivete_menno is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 januari 2006
Berichten: 128
Ik heb ervaring met Warpseed, werkt als een trein. Bij veel overklokken kan het scerm gaan fluiten omdat het de hz van het scherm ook aanpast. Echter naar de 405mhz is no problemo.
Alleen nuttig voor kijken van DivX ofzo hoor in mijn mening, voor de rest overbodige optie.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023