Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08 juni 2007, 14:25
Palmcool Palmcool is offline
Forumbikkel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Vlaanderen BELGIE
Berichten: 188
Cool T3 met vervangen batterij /start niet zonder lader

Hoi,

Heb ik nu wat voor zeg... De batterij van mijn Tungsten T3 begon vorige maand, na 3 jaar trouwe dienst, waarschijnlijk te lekken... Mijn goed opgeladen Palm liep na enkele uren gewoon kompleet leeg. Opladen ging, maar opnieuw na enkele uren (bv over één nacht) opnieuw leeg ! Via het forum toch gevonden wat ik zocht: een nieuwe batterij besteld in Hong Kong bij Batteryupgrade, BraunOni's BatteryUpgrade.com : Upgrade uw batterij! - Producten . Ik ontving ze binnen de 5 werkdagen, en installeerde die vandaag. Dankzij het filmpje dat ik via het forum vond, ondervond ik geen problemen om mijn T3 te openen. Bij het verwijderen van de batterij daarentegen... bleek algauw dat de plug niet goed op de print was 'gesoldeerd'... De twee contactjes had ik zo in mijn hand... Met precisie soldeerbout en super vergrootglasstand na 3u de beide contact lipjes terug op de printplaat kunnen bevestigen en er nadien het vrouwelijk-plug-deel op geschoven. Zat allemaal stevig vast en klaar om het mannelijk-plug-deel te bevestigen. Lukte prima, en op het moment dat er contact was startte de T3 even op: i kkreeg het scherm te zien waarbij je het scherm dient te calibreren door op 3 punten met de stylus je scherm aan te raken.

Ik dacht: fijn, dit werkt... Vijs alles mooi terug samen en laat de T3 met de kersverse batterij 4u opladen.

Haal die van de lader, en nikske... Onmogelijk op te starten ! Doet niks.
Zet ik hem terug in de lader, hij start opnieuw op met dat scherm om te calibreren... enz...

Na enkele pogingen en 1x harde reset , terwijl hij in de lader zat (ook tip van dit forum, doet hij nog altijd niks ZONDER dat hij aan een lader bevestigd is...

Mij nvraag: wat gaat hier mis ??

Zou het kunnen dat hij nog langer moet opgeladen worden ?

Alle tips zijn welkom !

Palmcool
__________________
Satisfaction is the death of desire...
Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 juni 2007, 14:34
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Misschien is het inderdaad een kwestie van langer opladen. Heb je Batteryupgrade.com al gemaild? Zij zullen toch wel vaker met dit bijltje hebben gehakt?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 juni 2007, 15:41
Palmcool Palmcool is offline
Forumbikkel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Vlaanderen BELGIE
Berichten: 188
goed idee !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck Bekijk bericht
Misschien is het inderdaad een kwestie van langer opladen. Heb je Batteryupgrade.com al gemaild? Zij zullen toch wel vaker met dit bijltje hebben gehakt?
Heb het spul opnieuw aan de lader gelegd, een rechtstreekse dan nog wel zoals deze morgen en géén USD lader, en zal ze inderdaad een mailtje sturen.

Goed idee !

Eens benieuwd wat ze zullen antwoorden...

Palmcool
__________________
Satisfaction is the death of desire...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 juni 2007, 22:25
W. Horlings W. Horlings is offline
Lid
Voornaam: Werner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 10 oktober 2006
Berichten: 20
Eenmaal heb ik een vervangende batterij gekocht voor de T3 die compleet defect bleek te zijn (later vervangen door de leverancier). Resultaat was precies zoals je omschreef: de palm functioneerde alleen in de cradle.

De batterij lijkt dus in jouw geval niet aangesloten te zijn.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 juni 2007, 09:36
Palmcool Palmcool is offline
Forumbikkel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Vlaanderen BELGIE
Berichten: 188
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door W. Horlings Bekijk bericht
Eenmaal heb ik een vervangende batterij gekocht voor de T3 die compleet defect bleek te zijn (later vervangen door de leverancier). Resultaat was precies zoals je omschreef: de palm functioneerde alleen in de cradle.

De batterij lijkt dus in jouw geval niet aangesloten te zijn.
Hoi bedankt voor de reactie !

Dit klopt helemaal met wat ik ontdekte bij het opnieuw openmaken ! Contactpunten zowat afgebroken op de print en "economisch" niet herstelbaar, zo noemt men dat... Dus kocht ik maar een tweedehands T3 hier op het forum en heb een nieuwe batterij als reserve... !
De oude perfect werkende T3 hou ik dan maar als wisselstukken... en het intacte schermpje heeft ondertussen een nieuwe eigenaar !
__________________
Satisfaction is the death of desire...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:45.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023