Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27 augustus 2004, 13:03
andreh
Guest
 
Berichten: n/a
TT3 + TomTom Wired terugkerend geen signaal

Zag veel problemen met BlueTooth en dacht slim te zijn en heb TomTom met een wired GPS-muis aangeschaft. Ik blijf echter veel problemen houden met het gebruik: bij bijna iedere rit is het hetzelfde 'geen bruikbaar GPS-signaal'. Ik sluit keurig TomTom af voor de palm uit de cradle te halen of het contact afsluit. Ook de soft reset werkt niet altijd. Wat meestal wel werkt is de harde reset : het verwijderen van TomTom, opnieuw installeren, en dan pas in de cradle aanbrengen -> direct ontvangst. Ik heb hem nu een maand of 3 maar ben bang dat hij een dezer uit het raam vliegt.... Wie heeft nog een tip? Alle updates zijn reeds geinstalleerd.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 augustus 2004, 15:54
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
De gps-muis ligt toevallig niet achter een warmtewerende voorruit? Dat soort ruiten blokkeert het gps-signaal namelijk.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 augustus 2004, 15:57
andreh
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs down

Nee, want als ik de Navigator verwijder en opnieuw installeer doet hij het (meestal) weer.... (zie hierboven!).
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 augustus 2004, 15:59
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Draai je de laatste versie van TomTom (4.12)?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 augustus 2004, 16:01
andreh
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs down

Yep, alle updates geinstalleerd (4.120, 1882), zie hierboven
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 augustus 2004, 16:10
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Heeft de helpdesk van TomTom nog een zinnige mogelijke oplossing weten te produceren?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 27 augustus 2004, 16:14
andreh
Guest
 
Berichten: n/a
nog niet... Vraag staat uit, zodra er iets uitkomt zal ik het hier posten. Het enige wat ik zelf nog kan bedenken is een permanente voeding voor de muis, maar de meeste Bluetooth gebruikers zullen toch ook geen permanente voeding (=draadjes) gebruiken...
Met citaat reageren
  #8  
Oud 27 augustus 2004, 16:14
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Werkt je GPS nog wel met een ander programma (zoals Cetus of Demo Digimap) op het moment dat hij niet meer met TomTom wil?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #9  
Oud 27 augustus 2004, 16:17
andreh
Guest
 
Berichten: n/a
Ik draai (nog) geen van deze programma's. Ondersteunt Cetus de TomTom muis?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 27 augustus 2004, 16:30
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
cetus ondersteunt nagenoeg elke GPS-muis die er bestaat.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 27 augustus 2004, 16:30
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Die "wired" TomTom muis van jou is toch gewoon serieel verbonden of heb ik het nu mis? Wat mij verwondert is het al dan niet moeten "permanent" voeden van de muis in je vorige posting?
Bij mij wordt de PP carcradle gevoed door een 12 volt sigarenaansteker en deze geeft eveneens voeding voor de muis en voor de Palm voeding en laadstroom. Een andere bijkomende voedingsmogelijkheid voor de muis is er niet.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #12  
Oud 27 augustus 2004, 16:56
Richard
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi Andreh,

Ik heb mij zojuist ook vastgebeten in dit frustrerende probleem, echter nog geen oplossing.

Als je wat weet zou je dat willen doormailen naar mij,
richard.thomas@zonnet.nl

Ik heb tomtom al 8 maanden in diverse landen gebruikt, maar overal hetzelfde resultaat.

Laat even wat horen.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 27 augustus 2004, 17:00
andreh
Guest
 
Berichten: n/a
Cetus werkt idd met de TomTom-muis. Eerste resultaat: als Cetus geen GPS-signaal heeft heeft Navigator het ook niet en vv. Wordt vervolgd.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 27 augustus 2004, 17:06
andreh
Guest
 
Berichten: n/a
Knip

--
Die "wired" TomTom muis van jou is toch gewoon serieel verbonden of heb ik het nu mis? Wat mij verwondert is het al dan niet moeten "permanent" voeden van de muis in je vorige posting?
Bij mij wordt de PP carcradle gevoed door een 12 volt sigarenaansteker en deze geeft eveneens voeding voor de muis en voor de Palm voeding en laadstroom. Een andere bijkomende voedingsmogelijkheid voor de muis is er niet.
--

De muis is gewoon serieel verbonden met de cradle, maar als het contact uitstaat heeft de cradle en dus ook de muis geen voeding. Een aparte voeding bestaat niet, maar wellicht geeft permanent voeding op de cradle een oplossing... Wellicht kunnen andere gebruikers hier meer over zeggen...
Met citaat reageren
  #15  
Oud 27 augustus 2004, 17:46
tomtommetje
Guest
 
Berichten: n/a
tomtom wired

Bij mij viel de gps ook steeds weg het bleek weldegelijk aan de voorruit te liggen die is exstra uitgevoerd warmtewerend toen ik het nog niet wist ook enkele malen reset uitgevoerd deed het toen even weer wel maar de oplossing bij mij is dat de muis zit in een klein bakje aan de zijkant van de zijruit en daarna nooit geen probleem meer
ed
Met citaat reageren
  #16  
Oud 27 augustus 2004, 18:00
andreh
Guest
 
Berichten: n/a
zie bericht 3!!! en ten overvloede, de muis ligt in het handschoenenvak en heeft prima zicht, moet alleen iedere keer TomTom opnieuw installeren (SD-kaart eruit, delete navigator, SD-kaart erin, opnieuw Navigator configuren...)

A
Met citaat reageren
  #17  
Oud 15 september 2004, 19:43
andreh
Guest
 
Berichten: n/a
Heb Cetus geinstalleerd. Geeft ook regelmatig geen ontvangst. Pas na de bekende handelingen (soft reset , stroom afsluiten, etc) krijg ik weer signaal. Hebben andere gebruikers altijd binnen enkele seconden na inschakelen een werkende Navigator??? Overigens knippert het groene lampje op de GPS-muis na enkele seconden wel. Ik vermoed daardoor dat de palm gewoon niet goed herkend dat er een GPS-ontvanger aanhangt... Nog suggesties?

A
Met citaat reageren
  #18  
Oud 16 september 2004, 00:43
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Ik heb geen idee. Bij mij gaat de muis (Rikaline X5) ook altijd van de stroom af als de auto stil staat. Een half minuutje na het starten (en na het hekje sluiten) is ie aktief en geeft ie positie. Route berekenen in Digimap duurt meestal langer.
De palm resetten en zo heb ik nog nooit moeten doen om de muis aan de gang te krijgen.
Als je met Cetus ook geen verbinding hebt, helpt het niet om de muis te verplaatsen of voor het open zijraam te houden?
En eens de verbinding weg is krijg je die weer terug met Cetus door:
- de Palm uit de cradle te nemen en weer terug te plaatsen?
- de stroom van de muis te onderbreken en terug aan te zetten en 1 minuut te wachten?
- de Palm uit te zetten en weer aan?
- een soft reset op de Palm?
Als je wel een fix hebt met Cetus, hoeveel satelieten heb je dan in zicht, en hoeveel met drie sterretjes? Ontvang je meer of beter de satelieten, als de muis bovenop je dak ligt?
Als je steeds je Palm moet resetten , zou het aan de seriele library kunnen liggen. Heb je ook alle updates voor je Palm (als er al zijn)? Alhoewel een zwak niveau in de seriele verbinding het ook nog zou kunnen zijn.
Citaat:
moet alleen iedere keer TomTom opnieuw installeren (SD-kaart eruit, delete navigator, SD-kaart erin, opnieuw Navigator configuren...)
Wis je dat in het hoofdgeheugen? En zet je het dan terug? Ik dacht dat TomTom bedoeld was om te lopen vanaf de SD kaart.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #19  
Oud 18 september 2004, 15:22
andreh
Guest
 
Berichten: n/a
Talking

Na verder spitten lijkt het probleem in de connector van de cradle te zitten. Als ik de palm stevig naar achteren druk pakt hij de muis. Allen bedankt voor het meedenken! Heeft iemand een aansluitschema voor de connector van de palm?
Met citaat reageren
  #20  
Oud 19 september 2004, 07:34
Quirijn
Guest
 
Berichten: n/a
Dagt Andreh,

Probleem dat je beschrijft is identiek aan mijn ervaringen, behalve de oplossing. Wat bedoel je met het aansluitschema van de connector? Zit het probleem IN de connector? Ik heb zowel mijn T3 als Tom Tom bij de PDA shop gekocht en voor de tweede keer geretourneerd. Eerste keer nieuwe muis (wired) gekregen, maar mocht niks baten. Ben benieuwd naar hun oplossing.
Quirijn
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023