Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #61  
Oud 24 januari 2004, 20:51
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Hoi,

Citaat:
Dus het duurt nog wel even voordat de set in handen is van reviewers/overige particulieren.
Ik had begrepen dat de palmclub al een week of zo een exemplaar heeft liggen.

Voor wat betreft de specs kan je denk ik zo naar de pocket pc versie kijken, al schijnen er wel nog enige verbeteringen te zijn geweest t.o.v. die versie.

Het enige echt interessante aan een review lijkt me het feit hoe goed hij is geport naar palm. Dus, hoe stabiel is de applicatie en zijn de user interfaces ook des palms of zie je er duidelijk pocket pc trekjes in terug?

Voor wat betreft de specs/feature set lijkt me dat Tom Tom alle andere pakketten die er zijn zo van de tafel veegt. Kijk maar naar de huidige prijzen van digimap en mapsonic en vergelijk die maar met Tom Tom. Nauwelijks verschil maar wel een enorm verschil in functionaliteit.

De software-only versie komt ook uit, maar de datum is nog niet bekend. Van Tom Tom kreeg ik te horen dat we de website maar in de gaten moesten houden.

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #62  
Oud 03 februari 2004, 00:11
RobStigter
Guest
 
Berichten: n/a
De TT3 heeft een breedbeeld functie.. Is het bekend of je met tom tom ook in breedbeeld kunt werken of zitten we aan verticaal beeld vast. En als het verticaal werkt gebeurt dit dan in verlengd beeld??

Ken de machine t3 niet zo goed dus als dit domme vragen zijn.. hoop ik dat dit mij vergeven zal worden.
Met citaat reageren
  #63  
Oud 03 februari 2004, 03:55
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 03-02-2004, om 00:11 heeft RobStigter dit gezegd in bericht #62
De TT3 heeft een breedbeeld functie.. Is het bekend of je met tom tom ook in breedbeeld kunt werken of zitten we aan verticaal beeld vast. En als het verticaal werkt gebeurt dit dan in verlengd beeld??

Ken de machine t3 niet zo goed dus als dit domme vragen zijn.. hoop ik dat dit mij vergeven zal worden.
Dat je de T3 niet kent kan ik je vergeven. Dat je echter niet deze thread goed doorneemt alvorens je vraag te stellen kan ik je helaas niet vergeven. Er staan nota bene screenshots in!
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #64  
Oud 03 februari 2004, 11:03
RobStigter
Guest
 
Berichten: n/a
Ik dacht het al gezien te hebben maar naar mijn mening had het ook een ander formaat screenshot kunnen zijn

Ik heb in ieder geval antwoord en ik denk dat jij er ook niet veel frustatie door opgelopen hebt gazpacho of wel??
Met citaat reageren
  #65  
Oud 06 februari 2004, 09:10
Patrick B's schermafbeelding
Patrick B Patrick B is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 16 maart 2003
Locatie: Amersfoort
Berichten: 240
Ik heb TomTom een mail gestuurd met de vraag of de T2 ook ondersteund gaat worden,hieronder het antwoord

Geachte Mr Beijer,

De versie die uitkomt is alleen compatible met de T3 en C. Of er een versie voor de T2 komt is niet bekend.

Wij hopen uw vraag voldoende beantwoord te hebben.
Met vriendelijke groeten,

The TomTom Customer Support Team


zegt voorlopig genoeg denk ik
__________________
Van Palm V naar T naar 71 naar T2 naar Treo 650 naar TlX en nou kijken of deze net zolang bevalt als de T2.
Met citaat reageren
  #66  
Oud 06 februari 2004, 19:10
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
De versie die uitkomt is alleen compatible met de T3 en C. Of er een versie voor de T2 komt is niet bekend.
Ah, okee, Tungsten|C is dan nu ook officieel?
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 06 februari 2004 om 19:25.
Met citaat reageren
  #67  
Oud 06 februari 2004, 21:10
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Het enige wat ik dan kan verzinnen is dat 64 MB RAM verplicht is. Want waarom wel een Tungsten|C en geen Tungsten|T2, een Tungsten|C heeft immers geen hiresplus of weten zij al meer dan wij hier .
Met citaat reageren
  #68  
Oud 06 februari 2004, 21:23
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Niet eens zozeer de 64 Mb RAM, dan wel de 400 MHz XScale processor. Of inderdaad beide.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #69  
Oud 06 februari 2004, 23:30
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Hoe kon ik de processor vergeten.
Maar goed, ik vind dat de 3D-view op een HP iPaq H3970 (heeft m'n vader nu in huis: om mee te programmeren, niet om te houden, ik hoop dat ik het typenummer goed heb) wel wat traag, vooral hakerig, loopt ookal heeft zo'n ding ook 400 MHz. Dus ik hoop zeer zeker dat het allemaal wat soepeler, gladder, draait op een TT3(/Tungsten|C).
Met citaat reageren
  #70  
Oud 07 februari 2004, 09:36
Patrick B's schermafbeelding
Patrick B Patrick B is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 16 maart 2003
Locatie: Amersfoort
Berichten: 240
Zelfs mijn oude PalmV draaide alles sneller als de pocket pc met 400mhz die ik gehad heb,weliswaar geen tomtom maar de rest wel.
Ik ben er dus van overtuigd dat TomTom op de Palm beter en sneller zal draaien als op een pocket pc
__________________
Van Palm V naar T naar 71 naar T2 naar Treo 650 naar TlX en nou kijken of deze net zolang bevalt als de T2.
Met citaat reageren
  #71  
Oud 08 februari 2004, 13:27
Chamsin Chamsin is offline
GPS lover
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 02 januari 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 126
Wat ik zou willen weten of het mogelijk is om ook op coördinaten te navigeren. Voor de liefhebbers van geocaching is het wellicht handig om ze in ieder geval flink op weg te laten helpen door TomTom en het dan over te (laten) nemen de door je hand-GPS... (die wel waterdicht is en oplaadbare batterijen heeft... )

"De huidige geodetische datum die GPS gebruikt, is het 'World Geodetic System of 1984' (WGS84).
Afgesproken is dat Geocaching de WGS84 datum als standaard gebruikt. Ook zeer belangrijk is het zgn. format. Dit wordt uitgedrukt in HDDD MM.MM, wat standaard is voor GPS ontvangersHDD staat voor 'Hours and degrees'. MM.MM zijn minuten en seconden in decimaal formaat."
Met citaat reageren
  #72  
Oud 08 februari 2004, 15:22
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Het punt bij Geocaching is toch dat je in de aanwijzingen tot ongeveer 5 kilometer van de plek wordt geloodst in gewone taal, d.w.z. met een plaatsnaam i.p.v. coordinaten. En dan kun je TomTom gewoon gebruiken, lijkt me. Of heb ik het hier over lagere-school-geocaching ?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #73  
Oud 08 februari 2004, 15:41
Chamsin Chamsin is offline
GPS lover
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 02 januari 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 126
Citaat:
Op 08-02-2004, om 17:22 heeft metck dit gezegd in bericht #72
Het punt bij Geocaching is toch dat je in de aanwijzingen tot ongeveer 5 kilometer van de plek wordt geloodst in gewone taal, d.w.z. met een plaatsnaam i.p.v. coordinaten. En dan kun je TomTom gewoon gebruiken, lijkt me. Of heb ik het hier over lagere-school-geocaching ?
Er zijn natuurlijk een heleboel methoden om tot de te zoeken plek te komen. Maar in principe heb je GEEN plaatsnaam, tenzij je die coordinaten zelf aan een kaart knoopt, of de maker al iets prijsgegeven heeft, hetgeen zelden aan de hand is...
Op de site www.geocaching.nl/.com staan dus alleen maar coordinaten...
Met citaat reageren
  #74  
Oud 08 februari 2004, 18:39
Carolien's schermafbeelding
Carolien Carolien is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carolien
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: Delft
Berichten: 136
Dag,

Ik gebruik Perfect Passenger in combinatie met een T3. Zo nu en dan trek ik erop uit voor geocaching. Ik zoek wat leuks uit uit www.geocaching.nl en loop op de coördinaten naar de plek. Wat ik wil zeggen is dat Digimap de functionaliteit wel biedt.

Groeten!

Carolien
Met citaat reageren
  #75  
Oud 08 februari 2004, 18:44
Chamsin Chamsin is offline
GPS lover
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 02 januari 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 126
Citaat:
Op 08-02-2004, om 20:39 heeft Carolien dit gezegd in bericht #74
Wat ik wil zeggen is dat Digimap de functionaliteit wel biedt.
Dat is in ieder geval handig om te weten. We wachten natuurlijk allemaal met smart op het review van TomTom, maar zeker het overwegen waard... Bedankt!!
Met citaat reageren
  #76  
Oud 16 februari 2004, 14:42
superjoost
Guest
 
Berichten: n/a
Zal tomtom binnenkort ook nog eens een versie uitbrengen die ook werkt i.c.m. de Palm Zire 71?
Met citaat reageren
  #77  
Oud 16 februari 2004, 15:14
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ik zou ze even mailen: info@tomtom.nl
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #78  
Oud 17 februari 2004, 22:57
Hoppa
Guest
 
Berichten: n/a
Een franstalige review van TTNav bestaande uit 11 pagina's:

http://www.pdafrance.com/articles/ar...elspalm&id=344

Helaas veel meer minpunten dan pluspunten. Mijn frans is niet zo best, maar lees ik hier nu dat je geen externe POI's kunt gebruiken? Oftewel geen flitspalen?
Met citaat reageren
  #79  
Oud 17 februari 2004, 23:06
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
More :
Intuitive and pleasant interface
Navigation mode conceived well and very ergonomic
Reasonable price
Guided turn
Navigation towards the closest POI
Roads of provided Europe
Chart SD 256Mo provided with chart of France pre-installed

Less :
No the management of the stages
No the cutting of charts
No the possibility of creating its points of personal interests
Impossibility of making a route with horse on several charts
Slowness of search for address with large charts (France...)
Impossibility of using external POI
Compatible only with Palm Tungsten T3 and Paln Tungsten C and not with Palm Tungsten T1 and T2 as well as Sony Clie.
No the Demonstration mode
No the possibility of choosing the type of calculation for the route (with fastest only, and misses with shortest)
Impossibility of using the contacts of the PDA
Impossible to say that one does not want a road quite precise for the alternatives and let us stop.
Chart SD obligatory and used by the software

Conclusion :
For its bearing, awaited, on Palm OS, from its software TomTom Navigator, TomTom does not disappoint us and delivers to us, faithful to its practices, a well thought software, very ergonomic and easy to use. One will regret certain missing important functionalities like the addition of external points of interest and especially the absence of compatibility with Clié of Sony.
Och. Schijnt dus allemaal prima te werken met uitzondering van externe of persoonlijke POI's en de incompatibiliteit met meerdere modellen buiten de TC en de TT3.

Klik hier voor de volledige vertaling...
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 17 februari 2004 om 23:13.
Met citaat reageren
  #80  
Oud 18 februari 2004, 08:51
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Citaat:
Och. Schijnt dus allemaal prima te werken met uitzondering van externe of persoonlijke POI's en de incompatibiliteit met meerdere modellen buiten de TC en de TT3.
.. en (zie ook de volledige review) met uitzondering van het opzoeken van adressen in je Contacts, het kiezen van een speed profile (alleen fastest route).

Daarentegen onthoudt hij wel weer de laatst gekozen bestemmingen dus dat helpt dan weer.

Groeten
Erik
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:25.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023