Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #61  
Oud 14 september 2003, 09:44
Marco Marco is offline
Forumbikkel
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 12 februari 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 205
uiteraard:
afslaan bij rotondes,
aanwijzingen op de snelweg,
aanwijzingen bij kort na elkaar afslaan,
batterij gebruik bij normaal pda-gebruik.
Met citaat reageren
  #62  
Oud 15 september 2003, 14:57
Ruud Schut
Guest
 
Berichten: n/a
Hallo ik werk voor Waypoint, www.gps-garmin.nl en we verkopen alle soorten mobiele gps producten van Garmin. Ik zal proberen wat antwoord te geven op wat vragen over de iQue en dan vooral over de kaarten en het navigatiedeel van het toestel.
Het kaarmateriaal wat bij de iQue geleverd wordt is de City Select, software welke gebruikt wordt door meerdere toestellen van Garmin. Wat er aan detail op staat zijn de wegen waar je met de auto kunt komen, fiets- en wandelpaden dus niet. Wat waarschijnlijk wel mogelijk is, is om te werken met tracklogs. Het is mogelijk om dit soort tracks in te laden in je toestel (te vinden op het internet), Dit kunnen dus wel fiets- en wandeltochten zijn. Over het algemeen is de ontvangst in bossen goed, wat ik lastiger vind zijn de verhalen die ik hoor over de batterij, als we die meer getest hebben horen jullie het.
Onder POI vallen restaurants, logies, attracties, diensten (benzinepomp, parkeerplaats) maar ook ziekenhuizen, stadhuis en stadscentra.

Ik neem aan dat er nog wel meer vragen zijn over het kaartmateriaal en navigatiedeel, ik verwacht morgen het toestel zelf te kunnen uitproberen dus als er vragen zijn dan hoor ik het wel.

Groeten
Ruud
www.gps-garmin.nl
Met citaat reageren
  #63  
Oud 15 september 2003, 15:04
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
Op 15-09-2003, om 15:57 heeft Ruud Schut dit gezegd in bericht #62
Wat er aan detail op staat zijn de wegen waar je met de auto kunt komen, fiets- en wandelpaden dus niet.www.gps-garmin.nl
Die staan er dus wel op (zelf gezien). Je kunt er alleen niet over plannen.

Het kaartmateriaal wordt mischien verkocht onder City Select, maar voor zover ik begrepen beh koopt Garmin die data weer van NavTech.
Met citaat reageren
  #64  
Oud 15 september 2003, 15:19
Ruud Schut
Guest
 
Berichten: n/a
Garmin koopt inderdaad de licentie van NavTech voor het kaartmateriaal, maar voor zover bekend staan daar geen fiets- en wandelpaden op. Als het een weg is waar je met de auto kunt en mag komen zal deze erop staan, maar fietspaden door de duinen of natuurgebieden zul je er niet op vinden. Ik ben dan ook zeer benieuwd waar je dat gezien hebt.

Grt.
Ruud
Met citaat reageren
  #65  
Oud 15 september 2003, 15:20
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
Ik ben dan ook zeer benieuwd waar je dat gezien hebt.
Op de iQue dus.
Met citaat reageren
  #66  
Oud 15 september 2003, 23:44
PDATechCenter PDATechCenter is offline
PDATechCenter, Zaltbommel
Voornaam: Richard
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 08 december 2000
Locatie: Zaltbommel
Berichten: 122
Stuur een bericht via MSN naar PDATechCenter
<Garmin koopt inderdaad de licentie van NavTech voor het kaartmateriaal, maar voor zover bekend staan daar geen fiets- en wandelpaden op. Als het een weg is waar je met de auto kunt en mag komen zal deze erop staan, maar fietspaden door de duinen of natuurgebieden zul je er niet op vinden. Ik ben dan ook zeer benieuwd waar je dat gezien hebt.>

De iQUE, (en dus ook andere Garmin producten) Routen wel naar een waipoint op wandelpaden (plaatsen waar je met een voetuig niet kunt of mag komen) maar er niet doorheen, ik heb dat zoeven op onze Demo iQUe getest.
Voetpaden die mij bekend zijn staan er gewoon op. (Park Maarssenbroek, en het bosgebied bij Austerlitz) hoewel ik wel vermoed,
dat niet van alle natuurgebieden met voetpaden de voetpaden er daadwerkleijk instaan. Overigens verbazend, dat een kleine gemeente in
Noord-Holland met enige duizenden inwoners reeds 5 jaar oud, niet volledig op de kaart staat (Den Hoorn, postcode 2535), maar een geplanned stuk bouwgrond hier bij Utrecht
er in versie 4 al opstond.

Bij gelegenheid ga ik wat metingen doen aan het batterijverbruik, en de invloed van Backlight, GPS, Stand-by etc. Jean-Paul heeft inmiddels het revieuw exemplaar in bezit, en zal ook de metingen in zijn verslag menemen.

Richard
Met citaat reageren
  #67  
Oud 17 september 2003, 20:18
kjmeijer
Guest
 
Berichten: n/a
Question Garmin iQue 3600

De Garmin iQue 3600 is inmiddels in Nederland verkrijgbaar; een all-in Palm PDA + navigatiesysteem zonder kabelgedoe. Zie http://www.gps-garmin.nl/ique.html. Weet iemand of de software ook los te koop is voor andere Palm powered PDA's? De Garmin is nogal aan de prijs. Alvast bedankt voor de info!

P.s. Er staat ook een review van het apparaat op dezelfde site!

Met citaat reageren
  #68  
Oud 17 september 2003, 21:52
Patrick B's schermafbeelding
Patrick B Patrick B is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 16 maart 2003
Locatie: Amersfoort
Berichten: 240
Bij mij werkt die link niet,klopt dat
__________________
Van Palm V naar T naar 71 naar T2 naar Treo 650 naar TlX en nou kijken of deze net zolang bevalt als de T2.
Met citaat reageren
  #69  
Oud 17 september 2003, 23:03
hansvaessen hansvaessen is offline
Senior lid
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 17 september 2003
Locatie: Notter, Almelo
Berichten: 78
review

Er staat een puntje teveel in bovenstaande link. Moet zijn: http://www.gps-garmin.nl/ique.html

De (voorlopige) review staat op http://www.gps-garmin.nl/review_ique.html
Met citaat reageren
  #70  
Oud 18 september 2003, 20:38
Ruud Schut
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Garmin iQue 3600

Citaat:
Op 17-09-2003, om 21:18 heeft kjmeijer dit gezegd in bericht #67
Weet iemand of de software ook los te koop is voor andere Palm powered PDA's? De Garmin is nogal aan de prijs. Alvast bedankt voor de info!
Hoi,

Dit zal niet mogelijk zijn. De software kan alleen geleverd worden bij een nieuw toestel. Het is alleen mogelijk om de europese software in amerika te kopen en anders om. Als je de software zou kopen in amerika moet deze gekoppeld worden aan een iQue, d.m.v. het serienummer, de software moet daarvoor geregistreerd worden op Garmin.com en je krijgt dan een unlockcode hierna is de software pas te gebruiken.

Verder moet ik zeggen dat de iQue een erg leuk toestel, in vergelijking met andere Garmin toestellen is deze erg snel met het uitrekenen van routes en het opbouwen van kaarten. Wat jammer is, is dat het niet mogelijk is om routes gemaakt op de pc, of gedownload van het internet in het toestel te laden zijn.

Mvg
Ruud Schut
www.gps-garmin.nl
Met citaat reageren
  #71  
Oud 19 september 2003, 15:32
Ruud Schut
Guest
 
Berichten: n/a
Hallo,

Aanstaande vrijdag, 26 september is er een presentatie van de Garmin iQue 3600 in Notter, voor meer informatie en aanmelding kunt u kijken op: http://www.hiking-site.nl/kalender_lezingen.php

Met vriendelijke groet

Ruud Schut
Met citaat reageren
  #72  
Oud 19 september 2003, 16:03
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Tsjemig, wat een stortvloed aan "commerciëlen" ineens

Wat ik me trouwens afvraag is waarom al de foto's van de iQue in reclameuitingen een aluminiumkleurige (of magnesiumkleurige) behuizing tonen. Het apparaat is in werkelijkheid veel donkerder. In de review op Brighthand zie je duidelijk het verschil. Eerst een reclame foto en dan de zelfgemaakte plaatjes. In het echt is het een soort "bruinig grijs".

Zijn ze misschien van een oorspronkelijk metalen behuizing overgestapt op de huidige plastic behuizing?

Misschien zit ik te pietlutten, maar ik mijn eerste indruk was dat de kleur niet klopte. Ik snap dan niet zo goed waarom de foto's die Garmin verspreid zo afwijken van de realiteit.
Met citaat reageren
  #73  
Oud 23 september 2003, 18:00
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Vandaag een advertentie van Correct gezien.....950 Euro inclusief b.t.w.!!!!
Met citaat reageren
  #74  
Oud 23 september 2003, 18:21
Erikro Erikro is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 153
In nog geen 950 jaar!
Met citaat reageren
  #75  
Oud 26 september 2003, 23:00
Koen
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Re: Garmin iQue 3600

Citaat:
Op 18-09-2003, om 21:38 heeft Ruud Schut dit gezegd in bericht #70


Hoi,

Dit zal niet mogelijk zijn. De software kan alleen geleverd worden bij een nieuw toestel. Het is alleen mogelijk om de europese software in amerika te kopen en anders om. Als je de software zou kopen in amerika moet deze gekoppeld worden aan een iQue, d.m.v. het serienummer, de software moet daarvoor geregistreerd worden op Garmin.com en je krijgt dan een unlockcode hierna is de software pas te gebruiken.
Mvg
Ruud Schut
www.gps-garmin.nl
Ruud,

Heeft Garmin er nog niet over gedacht de Aviation database ter beschikking te stellen voor de Ique? Een GPS voor in de wagen interesseert me niets, in het vliegtuig daarentegen gebruik ik het veel. Ik heb nu een Garmin Pilot 3 op het instrumentenpaneel gemonteerd en mijn PDA op de stick. Overschakelen naar een alles-in-één toestel zou pas fantastisch zijn...

Koen
Met citaat reageren
  #76  
Oud 28 september 2003, 13:32
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Op BargainPDA nu ook een review van de iQue 3600

Belangrijke bevinding is misschien wel dat de beperkte batterijduur best meevalt, maar hoofdzakelijk veroorzaakt wordt door de backlight. Met Backlight vol aan 1 uur en met backlight op minimum 3,5 uur. In een andere test wordt getoond dat dit hetzelfde is als bij een Tungsten-T. De batterij is dus niet fantastisch, maar bij de introductie van de Tungsten-T waren mensen nog lyrisch over de fantastische batterijduur van de Tungsten-T. Alles is dus betrekkelijk.

Wat me wel een beetje jammer lijkt is dat de VG aansturing blijkbaar niet standaard is. Daardoor werken applicaties niet standaard met de VG support. Aangezien dit toch een beetje een nice product zal blijven moet je maar hopen dat software ontwikkelaars hun software aanpassen voor deze PDA.
Met citaat reageren
  #77  
Oud 28 september 2003, 13:54
PDATechCenter PDATechCenter is offline
PDATechCenter, Zaltbommel
Voornaam: Richard
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 08 december 2000
Locatie: Zaltbommel
Berichten: 122
Stuur een bericht via MSN naar PDATechCenter
Voor wat betreft de batterijlevensduur: wij hebben een andere accu geselecteerd, die 30% meer capaciteit heeft dan de standaard accu.

Garmin heeft een software pakketje ge-released om track-logs in
MapSource te kunnen bekijken, ik citeer:

I was browsing the Garmin website and I stumbled across this conduit
that they apparently just released. It's the "iQue Track Conduit"

Voor wat betreft VG, doodzonde dat ze niet de Sony API heben gebruikt.. ;-((

http://www.garmin.com/support/agree.jsp?id=415

Richard
Met citaat reageren
  #78  
Oud 28 september 2003, 14:54
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Grappig, jullie bouwen er dan meteen een nieuwe accu in of zit die er dan af fabriek al in?

Citaat:
Voor wat betreft VG, doodzonde dat ze niet de Sony API heben gebruikt.. ;-((
Ja, of dat PalmSource gewoon een keer standaard een behoorlijke VG API aanlevert in PalmOS. Het wordt tijd dat die toko een keer echt los komt te staan. Dan hoeven we niet steeds te wachten tot Palm een keer met wat nieuws komt voordat PalmOS uitgebreid wordt (einde rant mode )

PathAway is trouwens wel al iQue compatible gemaakt. Misschien handig voor als je buiten europa komt.
Met citaat reageren
  #79  
Oud 28 september 2003, 15:05
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Op 28-09-2003, om 15:54 heeft patrickl dit gezegd in bericht #78
Ja, of dat PalmSource gewoon een keer standaard een behoorlijke VG API aanlevert in PalmOS. Het wordt tijd dat die toko een keer echt los komt te staan. Dan hoeven we niet steeds te wachten tot Palm een keer met wat nieuws komt voordat PalmOS uitgebreid wordt (einde rant mode )
Die zit er volgens mij al in hoor, en is een herschreven versie van de Sony VG-api. Dit werd tenminste zo uitgelegd op de Palmsource conferentie. De VG van de Tungsten|T3 is het eerste model van Palm die hier gebruikt van maakt.

- jp
Met citaat reageren
  #80  
Oud 28 september 2003, 15:12
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Een uitmuntend review, behoorlijk groot - door de plaatjes lijkt het groter dan het in werkelijkheid is - en erg duidelijk.

De reviewer (vike99, gastreviewer) is behoorlijk lyrisch. Uit de eindnoot blijkt dat Brain (huisreviewer) aanmerkelijk sceptischer is, maar toch nog overwegend positief.
De Garmin wordt vooral geroemd om de goede integratie van gps in het besturingssysteem.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:19.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023