Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #81  
Oud 29 juni 2003, 22:05
Shizuku
Guest
 
Berichten: n/a
Ha, een kern van waarheid

Ik weet niet hoe het met de anderen zit, maar als power-user ken ik enkele klapjes van de zweep en besef ook goed dat het soms om betas gaat. Vandaar dat ik altijd een backup bij me heb....

Desondanks zou ik de beta toch graag proberen.... moderators: is er een manier om woerdman z'n 4 mb hier te posten?

Ernst
Met citaat reageren
  #82  
Oud 29 juni 2003, 22:14
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Anders kun je er een aantal rar stukken van maken van 1MB. Het vreet alleen wel bandbreedte zoiets. Misschien is dat ook wel een reden waarom ze het niet aan iedereen beschikbaar stellen.
Met citaat reageren
  #83  
Oud 30 juni 2003, 07:44
Jeroen-W
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 29-06-2003, om 16:58 heeft MendriX dit gezegd in bericht #80
Een beta onder een beperkte groep uitbrengen werkt heel effectief voor het vinden van laatste verborgen bugjes, zonder dat je meteen een hele GROTE groep klagers hebt als het (goed) mis gaat.
Helemaal mee eens, het is alleen zeer verleidelijk om zo snel mogelijk de nieuwe(re) versie te proberen
Met citaat reageren
  #84  
Oud 30 juni 2003, 13:44
lette's schermafbeelding
lette lette is offline
M505,PalmPix,GM251+
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 16 mei 2002
Locatie: Brussel
Berichten: 67
Om nog even terug te komen op de automatische map creatie: is deze voor Nederland bijv. volledig / kunnen er automatisch kaarten gegenereerd worden die samen heel Nl omvatten? Voor Belgie is dit bijv niet volledig; Brussel is er zelfs niet eens in opgenomen!

Voor de rest wacht ik ook met spanning op het zelf kunnen aanmaken / kunnen inladen van POI’s..

Heb al wel een link gevonden naar site waarop je een soft kunt downloaden die POI’s van Digimap kan lezen etc maar heb niet door hoe dit werkt (mijn Duits is niet echt top). Als er mensen zijn die interesse hebben:

http://www.meyer-velen.de/download.htm

Als er iemand doorheeft hoe het werkt hoor ik het graag!


Groet,
Met citaat reageren
  #85  
Oud 30 juni 2003, 20:40
Dutch Delight
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Om nog even terug te komen op de automatische map creatie: is deze voor Nederland bijv. volledig / kunnen er automatisch kaarten gegenereerd worden die samen heel Nl omvatten?
Voor zover ik heb gezien wordt Nederland volledig gedekt door de automatische map creatie.

Citaat:
Heb al wel een link gevonden naar site waarop je een soft kunt downloaden die POI’s van Digimap kan lezen etc maar heb niet door hoe dit werkt (mijn Duits is niet echt top).
Ik heb die pagina ook wel eens bekeken, maar dit lijkt niet echt over POIs te gaan als wel over de "Places" die je in DM kunt aanmaken om snel routes naar te kunnen plannen. Met die software kun je die volgorde en de naam van die places wijzigen.
Met citaat reageren
  #86  
Oud 01 juli 2003, 07:30
cezanne's schermafbeelding
cezanne cezanne is offline
Lid
Model: Sony Clie PEG-NR70V
 
Geregistreerd: 09 juni 2003
Locatie: Epe
Berichten: 35
Lijkt erop dat ik even iets heb gemist: automatische mapcreatie. Zit dat in de versie die eraan zit te komen en wat moet ik me daarbij voorstellen? Hopelijk iets waarmee vanachter de pc Nederland op een zinnige manier in (straatniveau)maps kan verdelen. Is met de hand een lastige klus, vooral als je herhaaldelijk het bericht krijgt dat er te veel nodes in de selectie zitten. Mag je weer een nieuwe, kleinere selectie maken.
Met citaat reageren
  #87  
Oud 01 juli 2003, 08:09
Dutch Delight
Guest
 
Berichten: n/a
Nee, dit zit al in versie 2.251. Sinds die versie bevat het menu "Functions" de optie "Batch mode creation" en kun je predefined maps kiezen voor een land. Maakt het Digimap-leven een stuk eenvoudiger. Doet precies wat je zegt.
Met citaat reageren
  #88  
Oud 01 juli 2003, 10:44
cezanne's schermafbeelding
cezanne cezanne is offline
Lid
Model: Sony Clie PEG-NR70V
 
Geregistreerd: 09 juni 2003
Locatie: Epe
Berichten: 35
You are so right Dutch Delight!
Mijn pc is NL nu op de achtergrond de DGM files aan het syncen met de Clie. Megaklus als ik zie hoe snel dat gaat. Nog 1 vraag in dit verband: is het nog zinvol een totaalkaart van NL toe te voegen aan het geheel of is dit niet langer nodig? If yes, welk detailniveau van deze NL totaalkaart is het handigst, 3?
Met citaat reageren
  #89  
Oud 01 juli 2003, 10:51
Dutch Delight
Guest
 
Berichten: n/a
Volgens mij is dat nog steeds nodig. Ik heb nu alle predefined maps als dgm op een SD-kaart en heb zelf nog een overzichtskaart gemaakt van heel Nederland die ik als .pdb-bestand op mijn Palm bewaar. Ik heb hiervoor het hoogst mogelijke detailniveau genomen. Ik meen me te herinneren dat dat niveau 4 was. Bij niveau 5 begon DigiMap te zeuren dat er teveel nodes waren.
Met citaat reageren
  #90  
Oud 01 juli 2003, 11:12
cezanne's schermafbeelding
cezanne cezanne is offline
Lid
Model: Sony Clie PEG-NR70V
 
Geregistreerd: 09 juni 2003
Locatie: Epe
Berichten: 35
Waarom PDB in intern geheugen? Slechte ervaring met DGM overzichtskaart op externe kaart? Ik had de NL kaart tot nu toe ook als DGM file op de externe kaart staan en had niet de indruk dat DM daar last van had. En juist omdat DGM zo snel laadt zo het ook niet ten koste hoeven gaan van de snelheid, toch?
Met citaat reageren
  #91  
Oud 01 juli 2003, 11:20
Dutch Delight
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb het nog nooit geprobeerd met de overzichtskaart als DGM op de externe kaart. De overzichtskaart is verreweg de grootste kaart die ik heb en ik ging ervanuit dat het door de grootte ervan toch nog wel tijd zou kosten om hem te laden, en aangezien ik toch nog voldoende ruimte op mijn Palm had... Maar inmiddels heb ik weer heel wat minder ruimte op mijn Palm en zou het mooi zijn als ik de kaart probleemloos als DGM kon gebruiken. Ik zal het eens proberen!
Met citaat reageren
  #92  
Oud 01 juli 2003, 11:36
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Ik heb ALLE kaarten op SD staan als DGM. Ook de overzichtskaart. (Die is hier trouwens ongeveer 2MB voor heel NL met POI's en grote wegen.) Op de T|T kost het wel paar seconden om hem in te laden. Verder no problemo.
Met citaat reageren
  #93  
Oud 01 juli 2003, 11:43
Dutch Delight
Guest
 
Berichten: n/a
De mijne is 4,3 MB, maar ik zal eens kijken of ik de vertraging acceptabel vind, zal ook wel iets trager werken op een 515.
Met citaat reageren
  #94  
Oud 01 juli 2003, 11:54
cezanne's schermafbeelding
cezanne cezanne is offline
Lid
Model: Sony Clie PEG-NR70V
 
Geregistreerd: 09 juni 2003
Locatie: Epe
Berichten: 35
MendriX, welke niveau voor wegen koos jij met je 2MB voor de overzichtskaart?

Inmiddels ben ik verder van huis dan voorheen: alle DGM's naar MemoryStick geladen. Kostte wel wat ruimte maar vooruit.
Echter: als ik nu een adres ergens in het land als Destination aangeef, en ik zeg Calculate Route krijg ik tot mijn grote verbazing: Invalid User. Als ik dat wegklik krijg ik als toetje ook nog eens No Routing Info At Destination. Kortom, ik kan nu geen mapoverschrijdende routes meer laten berekenen.
Klinkt dit jullie bekend in de oren?
Voor de goede orde: als ik een adres laat zoeken, vindt DM het, ongeacht welke map ik gebruik.
Met citaat reageren
  #95  
Oud 01 juli 2003, 11:57
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Ik heb 1956kB voor heel Benelux, met level 1+2 roads, areas, rail, poi en routing info..
Met citaat reageren
  #96  
Oud 01 juli 2003, 12:02
Dutch Delight
Guest
 
Berichten: n/a
cezanne, zijn je kaartjes aangemaakt met de checkbox 'routing info' aangevinkt?

en kun je wel binnen 1 kaart routes plannen?
Met citaat reageren
  #97  
Oud 01 juli 2003, 12:26
cezanne's schermafbeelding
cezanne cezanne is offline
Lid
Model: Sony Clie PEG-NR70V
 
Geregistreerd: 09 juni 2003
Locatie: Epe
Berichten: 35
Als je vanaf de Predefined routes Nederland installeert, wat ik deed, is er geen aanvinkmogelijkheid voor routes, alleen voor Areas, Housenumbers en POI's.

Route laten berekenen op Clie binnen 1 map gaat goed. Gaat pas fout als de map verlaten moet worden.
Met citaat reageren
  #98  
Oud 01 juli 2003, 12:28
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
En niet voor de rail information. Ik vind de predefined maps niet goed genoeg. Daarom maar zelf. Overigens, ook mét routing info aan gaat het niet altijd goed met een route over verschillende maps. Soms stuurt ie je naar de hoek van je map, wisselt van kaart en stuurt je dan verder. Dit geeft regelmatig een omweg. (Misschien gebeurt dit omdat mijn alleen 1+2 level roads in m'n overview kaart heb? Hij stuurt me ook met regelmaat één afslag op de snelweg te ver, laat me dan terugrijden en dan daar alsnog eraf gaan.
Met citaat reageren
  #99  
Oud 01 juli 2003, 12:37
Dutch Delight
Guest
 
Berichten: n/a
cezanne, je hebt de overzichtskaart van Nederland toch handmatig gemaakt?

Volgens mij zou je die kaart zo moeten hebben gemaakt:
- selectierechthoek tekenen waarbinnen heel Nederland valt
- Create Palm database kiezen uit Functions menu
- Install on memorycard aanvinken (om DGM-kaart aan te maken)
- Onder Details de gewenste details opgeven, inclusief routing information

Ik zie geen overzichtskaart van Nederland bij de predefined maps.
Met citaat reageren
  #100  
Oud 01 juli 2003, 12:38
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Klopt, die zit er niet bij.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023