Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 22 juni 2003, 21:27
Dutch Delight
Guest
 
Berichten: n/a
Hallo cezanne,

Bij deze mijn reactie op je ervaringen, misschien dat je er wat aan hebt.

a) Ik heb eigenlijk geen slechte routes meer gehad sinds ik een overzichtskaart heb met level 5-wegen. Misschien heb ik wel geluk gehad en moet ik de slechte routes nog tegenkomen. Vreemd genoeg is mijn ervaring dat de op de Palm geplande routes beter zijn dan die van de PC (zou andersom moeten zijn). Nadeel van op de PC plannen vind ik trouwens ook dat afritten op snelwegen niet duidelijk worden aangegeven en dat je niet op huisnummer kunt plannen.

b) Heb ik nog geen last van gehad, misschien kom ik te weinig in buitengebieden!

c) Helemaal mee eens. De gebruiksaanwijzing lijkt nergens op.

d) Weet ik ook niet, maar ik hoef dit ook nooit te doen.

e) Staat inderdaad nergens beschreven (heeft weer met die slechte handleiding te maken), maar je moet dan de betreffende map verwijderen uit de map 'Export' op de PC.

f) Ligt ook weer aan de handleiding. Kijk eens op het Hekosoft-forum, daar wordt het wel uitgelegd. Ik gebruik echter alleen de standaardwaarden. Heb alleen wel een keer de waarde voor snelwegen met 10 verhoogd omdat ik vond dat er iets teveel via binnenwegen werd gepland.

g) Ligt aan de GPS-fabrikant en is Digimap uiteraard niet aan te rekenen.

Ik moet zeggen dat ik de eerste twee weken ook wel wat teleurgesteld was. Na verloop van tijd kreeg ik echter wel handigheid in het omgaan met het programma en ben nu redelijk tevreden. Ik kan ook wel leven met het feit dat het product niet echt "af" is, maar dat kan per persoon verschillen. Succes ermee!

DD
Met citaat reageren
  #42  
Oud 22 juni 2003, 21:53
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
Hé jammer Cezanne!
Zelf plan ik nooit op de PC, of het moeten routes zijn voor lange trips naar het buitenland. En dan alleen om de juiste (voorgeprogrammeerde kaarten te kiezen voor de Palm. Ik kan de routeplanner voor de PC dan ook niet vergelijken met de Palm-versie. Ik heb eigenlijk geen probleem met de Palm-versie.

ad b: Ik woon zelf ook in een 'buiten'gebied en inderdaad leidt Digimap me niet langs de ruilverkavelingswegen waar ik zelf wel langs rijdt om bij een snelwegoprit te komen, maar dat vind ik prima, want ik ken die wegen wel. En ik wil eigenlijk ook niet bij een onbekende bestemming langs dit soort duistere weggetjes geleid worden. Ik heb geen verkeerde kaartinfo kunnen vinden.

Ad c: daar heb je volkomen gelijk in! Daar is ook al jaren commentaar op, maar dat levert dus bar weinig op. Ik word onderhand (via de PM's) een handleidings-extensie!

Ad d: Dit is vast alleen een topic als je plant via de PC (en dat doe ik nooit. Gaat dat niet met menu/routes/delete? anders wellicht uit de C:/program files/digimap/export?

Ad e: Ik zet alleen de Predefined maps op mijn kaart. En mocht er een update van de software komen die het opnieuw aanmaken van de kaarten vereist, laat ik de PC-versie gewoon de Predefined Maps opnieuw op mijn kaart zetten. Zou ik toch kaarten willen verwijderen, kan ik dat met mijn Clie op twee manieren doen. Middels MS-Import de PC laten denken dat mijn kaart een nieuwe harde schijf is en met verkenner de kaarten verwijderen, of via PiMover of een soortgelijk programma meteen op de Clie.

Ad f: Nee dat wordt niet meteen duidelijk. Door de kleuren te veranderen van een straatniveau zie je wat er gebeurt. Vooral in een omgeving die je kent. Verander overigens niet meteen veel aan die schuifpotmeters onder het kleurenmenu. je kunt daar de dikte van de wegen etc mee aangeven en tot welk zoomniveau ze zichtbaar zijn. (Heb ik de Speed-based zoom aan dan verwijnt mijn ruilverkavelingsweg als ik er sneller dan zo'n 70 km/uur op rij.
Cezanne: dat bedenk ik me nu: Zou die Speed-based-zoom ook een relatie hebben met de door jou ervaren tekortkomingen in het 'buiten'gebied? je kunt die handige feature utschakelen zodat je kunt kijken of je kaarten dan wel alle wegen laten zien.)

Attentie: Weet dat je Speed Preferences alleen in de huidige kaart veranderen. (Slecht gedocumenteerd) Daar heb je dus niet veel aan!

Ad g: Ik ken het setje niet dat je toegezonden hebt gekregen, maar kan me voortstellen dat je daar meer info, ook over je GPS in had gewild. Want om nu eerst met vallen en opstaan te moeten ontdekken dat je muis echt veel 'lucht' moet zien, en dat sommige voorruiten (o.a. Picasso) door hun metalen opdamplaag slechte ontvangst opleveren, is onhandiger dan dat dat gewoon op een A4 tje staat.

Cezanne: graag bereid je even verder op weg te helpen.
Groet, Roel

PS: zolang bezig met mijn antwoord dat Dutch Delight al een aantal tips heeft gegeven.
__________________
[][][][][][][]

Laatst gewijzigd door jeeptricks; 22 juni 2003 om 22:00.
Met citaat reageren
  #43  
Oud 22 juni 2003, 23:35
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Cezanne,

Ik had eigenlijk precies dezelfde ervaring. Voor zoveel geld had ik er ook veel meer van verwacht en al zeker na de enthousiaste verhalen die ik vooraf op het forum gelezen had. Ik ben wel blij dat de toon op het forum inmiddels wel wat realistischer is.

Je moet eigenlijk altijd voordat je gaat rijden de route even nalopen. Je kunt er niet echt zeker van zijn dat het in een keer helemaal goed gaat. Let ook heel goed op of het eindpunt wel te bereiken is (niet te dicht op de rand van een kaartje en niet in een voetgangersgebied), want anders wordt je ergens in het wilde weg in de buurt gepland.

Ook nog even wat extra toelichting op sommige van de vragen:

a) Zoals gezegd, je moet opletten met het detailniveau van je kaartmateriaal. Minder dan t/m 4e level wegen geeft zeker problemen. Overigens helpt het ook een stuk om, als je op de laatste kaart bent, nog even op handmatig herberekenen route te drukken. Dan wordt het laatste stuk wel goed gepland (want je zit dan op de detail kaart). Je moet ook wat spelen met het snelheidsprofiel. Het standaardprofiel stuurt je zowat altijd over een B-weg.

b) Had ik ook wel last mee inderdaad. Vooral in Amsterdam kwam ik nogal eens op punten waar ik helemaal de route niet kon volgen. Ik ging er vanuit dat dat lag aan de leverancier van het kaartmateriaal of dat ik ergens in het gepiep een afslag gemist had. Als het een fout in het kaartmateriaal is zou je dat bij NavTech moeten melden zodat ze dat kunnen herstellen.

e) Als je bedoelt hoe je de kaarten uit het Palm geheugen kan halen (ipv de beschreven methode op de PC) dan moet je naar de zoekfunctie gaan en dan op de Maps knop drukken. Vreemd genoeg kun je alleen via de zoekfunctie de kaarten ophalen en weghalen.

f) Die niveaus kun je zien door de kleuren van de wegsoorten even aan te passen. Ik had er ook erg veel moeite mee om het snelheidsprofiel goed te krijgen. Om de een of andere reden werkt het gewoon net minder lekker dan ik gewend was met PC producten (of met MapViewer) Het snelheidsprofiel is ook niet helemaal stabiel. Soms stelde ik het in en dan was het later weer weg. In andere gevallen stelde ik het in en dan bleef het wel een tijd staan. Ik heb er nooit een pijl op kunnen trekken, maar je kijkt wel raar op als je tijdens de rit ineens met een totaal andere route geconfronteerd wordt (bij het terugspringen naar het standaardprofiel word je steevast een B-weg opgestuurd ook al zit je lekker op route over de snelweg)

Lastig is ook dat Dig-Map geen rekening houdt met dat de straat door bewoond gebied gaat of niet. Een weg om een dorp heen gaat met de auto vaak sneller dan de (vaak kortere) weg dwars door hetzelfde dorp heen (door stoplichten en wat voor oponthoudt dan ook) ook al is het beide eenzelfde "level weg". Ik kwam regelmatig tegen dat ik eerder dwars door een dorp of woonwijk heen gestuurd werd terwijl ik met Route66 juist gewend was om om het dorp heen geleid te worden. Digi-Map heeft de neiging om eerder de kortste dan de snelste route te kiezen.

Laatst gewijzigd door patrickl; 23 juni 2003 om 11:02.
Met citaat reageren
  #44  
Oud 23 juni 2003, 08:29
cezanne's schermafbeelding
cezanne cezanne is offline
Lid
Model: Sony Clie PEG-NR70V
 
Geregistreerd: 09 juni 2003
Locatie: Epe
Berichten: 35
Bedankt voor jullie reacties! Geeft zeker wat steun op het moment dat je je begint af te vragen of je alleen zelf zo onhandig bent en de rest van de wereld nergens last van heeft. Suggesties ga ik onderzoeken. Als ik zinvolle oplossingen tegenkom zal ik ze hier posten, ter leering ende vermaeck.
Voorlopige conclusie: Digimap is een leuk product maar je verwachtingen moeten niet te hooggespannen zijn en je moet bereid zijn de nodige tijd in het product te steken om e.e.a. uit te vogelen.
Met citaat reageren
  #45  
Oud 26 juni 2003, 10:54
cezanne's schermafbeelding
cezanne cezanne is offline
Lid
Model: Sony Clie PEG-NR70V
 
Geregistreerd: 09 juni 2003
Locatie: Epe
Berichten: 35
Mappen niet automatisch verwijderd?

Uit de discussies over DM begreep ik dat maps die nodig waren tijdens een navigatie automatisch worden geladen in - en verwijderd uit het interne geheugen van de PDA. Dat laden werkt prima, je ziet onderweg dat maps worden gekopieerd naar het interne geheugen. Echter, als ik nu, na een autorit, thuis kijk in mijn interne geheugen, dan staat daar nog alle (gebruikte) maps in tot wel 10MB. Doe ik iets verkeerd of moeten die maps toch handmatig worden verwijderd, wat bijzonder jammer zou zijn!
Cezanne
Met citaat reageren
  #46  
Oud 26 juni 2003, 11:02
Dutch Delight
Guest
 
Berichten: n/a
Ik ben bang dat je gelijk hebt. De gebruikte kaarten blijven gewoon in het geheugen staan en er wordt alleen een kaart automatisch verwijderd als Digimap ruimte nodig heeft voor een andere kaart en die ruimte niet beschikbaar is... zo werkt het bij mij in ieder geval.
Met citaat reageren
  #47  
Oud 26 juni 2003, 11:16
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ja, om het verwijderen van de kaarten bij afsluiten is al meerdere malen gevraagd op het Digi-Map forum. Iemand hier op het forum vertelde ook dat dat er in zou zitten in de laatste versie. Blijkbaar niet dan dus.

Op zich zouden ze het programma met wat minimale aanpassingen al een stuk beter kunnen laten werken. Om de een of andere reden doen ze dat maar niet. Er komt regelmatig een nieuwe versie uit, maar er is maar zelden iets verbeterd in de bestaande functies. Meestal zit er alleen een eenvoudige nieuwe functie in. Misschien dat die Kortge dit programma moet ontwikkelen in de avonduren ofzo (nadat hij zijn echte baan heeft afgerond)

Probleem is ook een beetje dat er niemand binnen Hekosoft is die het programma test op bruikbaarheid. Ze(hij?) nemen een tip over van iemand om iets in te bouwen, maar de programmeur denkt dan niet door wat de gevolgen zijn. Dat laden van kaarten is wel het meest schrijnende voorbeeld. Andere voorbeelden zijn dat de routelijn achter de wegen getekend wordt, de E.T.A die berkend wordt op basis van de gemiddelde (trip)snelheid of dat het kiezen van tussenpunten alleen op basis van een adres kan.
Met citaat reageren
  #48  
Oud 26 juni 2003, 12:45
cezanne's schermafbeelding
cezanne cezanne is offline
Lid
Model: Sony Clie PEG-NR70V
 
Geregistreerd: 09 juni 2003
Locatie: Epe
Berichten: 35
Misschien een idee om hier met elkaar vast te stellen welke zaken echt aangepakt moeten worden en vervolgens de betrokken Palmclub leden oproepen de programmeur te bestoken met e-mailtjes over deze heikele onderwerpen. Beetje aandringen dus.
En dat natuurlijk in ons beste Duits...
Met citaat reageren
  #49  
Oud 26 juni 2003, 12:59
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Is inderdaad misschien wel een goed plan. Ik dacht overigens dat jwoerdma (maar kan ook iemand anders geweest zijn) iets dergelijks al een keer gedaan had. Op zich zijn de suggesties wel al op het forum van Hekosoft te vinden, maar blijkbaar doen ze daar niet veel mee. Het lijkt wel of ze alleen kijken naar nieuwe functies. Die bouwen ze er dan zo'n beetje half in en gaan door met het volgende.

Op het Palmclub forum staan ook al her en der gewenste verbeteringen genoemd (maar die lezen ze natuurlijk niet).
Met citaat reageren
  #50  
Oud 26 juni 2003, 13:23
Dutch Delight
Guest
 
Berichten: n/a
Vind ik ook wel een goed idee. Misschien kunnen we gezamenlijk een lijstje met onvolkomenheden samenstellen met prioriteiten en die dan ook gezamenlijk opsturen naar de maker. Mogelijk heeft het meer effect als we namens een hele groep mensen een bericht sturen.

Alvast wat onvolkomenheden:
1. als je over meerdere kaarten plant en je belandt op de laatste kaart, moet je hercalculeren voor een goede route wat niet zou moeten hoeven.
2. op de pc kun je niet zoeken op huisnummer.
3. met op de pc geplande routes krijg je onduidelijke aanwijzingen bij snelwegafslagen
4. er zou een voorkeursinstelling moeten komen waarmee je ervoor kunt zorgen dat van externe kaart geladen kaarten weer worden verwijderd uit je geheugen zodra DM wordt afgesloten (voorkeursinstelling want sommige mensen zouden juist bestaande situatie wel handig kunnen vinden)
5. beter algoritme voor berekenen ETA
6. routelijn niet achter wegen tekenen
7. kiezen van tussenpunten kan alleen via adres
8. snelheidsprofiel instellen werkt alleen per kaart
9. handleiding moet verbeterd
Met citaat reageren
  #51  
Oud 26 juni 2003, 15:31
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Dat is inderdaad al een net lijstje.

Misschien ook nog:
- transparant VFS support (geen gecopieer, maar gewoon direct vanaf de kaart)
- standaarden standaard wat handiger instellen (in ieder geval het snelheids profiel, maar eigenlijk ook de lijndiktes)
- high res+ support. (Digi-Map is het enige OS5 GPS route programma zonder Highres+ suport!) En dan als het even kan ook extra mogelijkheden bieden daarmee (bijvoorbeeld onderste stuk gebruiken voor de pijlen en bovenin een vierkant kaartje)
- GPS cursor elke seconde in het midden zetten (of misschien beter nog, afhankelijk van de rijrichting "contra" verplaatsen)
- hele route kunnen herberekenen (bv na aanpassen snelheidsprofiel) is nu onhandig, want je moet eerst de cursor terug zetten op je startpunt
- route op de einddetailkaart ook meteen plannen
- de 3 deelroutes automatisch combineren tot 1 route (route eerste detail kaart, overzichtskaart en einddetail kaart)
- snel kunnen plannen op basis van een contactpersoon
- betere en minder slordige compressie gebruiken (TTN2 neemt heel Nederland mee in 35MB ofzo en zonder al die rare slingeringen in de wegen)
- Het menu wat overzichtelijker indelen (openen en sluiten kaarten kan nu allen via search, preferences zitten her en der verspreid door het menu)
- routeplannen op de Palm ook (naar keuze) met routepunten op de kaart
- POI databases zelf kunnen aanmaken
- "POI warner" inbouwen met snelheid (alleen piepen bij een snelheid hoger dan die bij de POI) en richtings (detectiehoek) paramaters
- spraak wat handiger en uitgebreider implementeren
- Volume opschroeven (desnoods iets oversturen)
- spraakbestandjes netjes in 1 database
- gesproken boodchappen samenstellen en niet als losse tekstjes uitspreken (waardoor er nu dus tussenpauzes in kunnen ontstaan)
- eerst afstand noemen en dan de aanwijzing (is nu zeker verwarrend met vorige punt erbij)
- spraak database ook in RAM kunnen zetten
- bij kort op elkaar volgende afslagen daarop anticiperen en de boodschap aanpassen Bijvoorbeeld "over 300 meter rechtsaf en vervolgens over 100 meter linksaf" ofzoiets.
(eerst afstand

In het algemeen zouden ze gewoon eens moeten kijken wat andere routeplanners doen. Vrijwel elke andere routeplanner heeft dit soort standaard functies er wel in.

De belangrijkste aanpassing die ze echt een keer in zouden moeten bouwen is wel dat er transparante VFS support in komt. Dat je dus gewoon heel Nederland als 1 bestand mee kan nemen. Eventueel dat je dan kunt kiezen uit "Copy map to RAM" of "Use map from VFS" zodat ook langzamere apparaten ermee kunnen werken.

Er zitten ook nog wel wat bugs in die weg zouden kunnen (als dat inmiddels al niet zo is):
- Bij OS5 of in ieder geval op de Clie NX70 gaat er van alles mis met het tekenen (wegdelen over elkaar en/of slordig getekend). De straanamen komen er ook niet goed op en de blauwe vakjes zitten er niet netjes omheen
- Die intersection mode ook defintief uit kunnen zetten (bij mij floepte soms toch de cursor ineens een kruispunt vooruit)
- Zoeken op huisnummers in Overtoom (misschien meer een conversiefout in de kaarten)
- snelwegafslagen in amsterdam (misschien meer een conversiefout in de kaarten)
- Snelwegafslag bij afslag Zoetermeer werkt niet op een level 4 kaart (terwijl hij er wel op staat)
Met citaat reageren
  #52  
Oud 26 juni 2003, 16:46
Dutch Delight
Guest
 
Berichten: n/a
Allemachtig, het gaat een heel boekwerk worden!

Heb er ook nog eentje:
- Logischer (lees: logische) weergave van huisnummers bij plannen op huisnummer.
Met citaat reageren
  #53  
Oud 26 juni 2003, 17:03
oldy's schermafbeelding
oldy oldy is offline
Senior lid
Voornaam: Danny
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 30 december 2001
Berichten: 98
Stuur een bericht via ICQ naar oldy
@ Cezanne,

Met welke versie werk jij?
Ik was diegene die het verteld heeft en voor de zekerheid nog even gecontroleerd en inderdaad bij mij werkt het wel.

Ik werk met versie 2.251. Ik heb nieuwe kaarten gemaakt deze hebben de extensie *.dgm.

Bij het opstarten leest hij alle kaarten in en laadt de laatst bekende in mijn geval rotterdam. Mijn geheugen gaat van 5,5 mB naar 3mB. Als ik digimap afsluit dan is rotterdam verdwenen en staat mijn geheugen weer op 5,5 mB.


Zeker is het nodige te verbeteren in Digimap maar een aantal problemen herken niet zoals het herbereken bij de laatste kaart voor het einde van de route.

@ Patrickl,

Inderdaad nu ook een keer een route gehad die nergens op slaat een afslag nemen welke alleen een oprit is. Dit doet hij trouwens op de PC met digimap ook verkeerd.

Een aantal van de genoende punten staan op de rol voor de volgende versie.

Groeten,

Danny
Met citaat reageren
  #54  
Oud 26 juni 2003, 17:33
cezanne's schermafbeelding
cezanne cezanne is offline
Lid
Model: Sony Clie PEG-NR70V
 
Geregistreerd: 09 juni 2003
Locatie: Epe
Berichten: 35
Versie

Oops, dat is interessant!
Ik heb versie 2.23 volgens de About Digi-Map info in het About scherm. Een week geleden aangeschaft via PDAshop. Als er inmiddels een 2.25 is plaats ik flinke vraagtekens bij PDAshop.
Als dit inderdaad zo is zal ik eerst verhaal zoeken bij PDAshop en eventueel aan de bel trekken bij de Duitse leverancier.
Net alsof je vandaag een pc aanschaft waar, na thuiskomst, windoze95 op blijkt te zijn geinstalleerd. En, nogmaals, als je nou praat over een shareware programma, alla, maar DM is flink aan de prijs.
Cezanne
Met citaat reageren
  #55  
Oud 26 juni 2003, 17:35
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
aantal problemen herken niet zoals het herbereken bij de laatste kaart voor het einde van de route.
Als jij een route laat plannen krijg jij dan 3 delen? Ik kreeg alleen het eerste stuk en dan de rest van de route over de overzichtskaart. Als die dus niet vol detail is dan is dat over het laatste stuk niet de beste route (met wat minder detail is het zelfs een rechte lijn zonder aanwijzingen). Je moet dan als je op de laatste kaart komt handmatig op herberekenen drukken en dan wordt je wel goed gestuurd.

Dat zou Digi-Map dus automatisch en al vantevoren moeten doen. Dan kun je vantevoren tenminste controleren dat je de juiste route hebt. Of nog mooier zou het zijn als ze het programma zo verbeteren dat je de route niet altijd even moet te controleren, maar ik kan me niet voorstellen dat ik daar (bij welke routeplanner dan ook) op zou vertrouwen. Ik wil altijd even kijken hoe ik gestuurd ga worden.

Ik heb mijn problemen overigens getest t/m 2.251. Toen zat dat verwijderen van de kaarten bij afsluiten er bij mij ook niet in. Vanaf toen heb ik het eigenlijk opgegeven. Hopelijk wordt het de moeite om het in de toekomst (als ze de boel eindelijk uit de beta test fase hebben) weer eens proberen.

@oldy

Ja het is inderdaad vreemd hoe het soms ineens totaal mis lijkt te gaan. Het zou het aan het kaartmateriaal kunnen liggen (en dan eerder aan de conversie die Hekosoft doet dan aan de geleverde info van NavTech), maar in de gevallen waar het bij mij mis ging ging het eigenlijk altijd om punten die op de PC versie wel goed werkten. Als het op de PC ook niet werkt zou het misschien een fout van NavTech kunnen zijn?

Laatst gewijzigd door patrickl; 26 juni 2003 om 17:42.
Met citaat reageren
  #56  
Oud 26 juni 2003, 18:25
Dutch Delight
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Ik werk met versie 2.251. Ik heb nieuwe kaarten gemaakt deze hebben de extensie *.dgm.

Bij het opstarten leest hij alle kaarten in en laadt de laatst bekende in mijn geval rotterdam. Mijn geheugen gaat van 5,5 mB naar 3mB. Als ik digimap afsluit dan is rotterdam verdwenen en staat mijn geheugen weer op 5,5 mB.
Hmmm, vreemd. Ik werk ook met versie 2.251. De kaarten op mijn Palm (gemaakt op basis van de predefined-maps in de laatste versie van DM voor de PC) hebben allemaal de extensie .PDB. Zal eens op het Hekosoft-forum gaan zoeken wat het moet zijn en hoe het bij mij eventueel anders is dan het zou moeten zijn.

cezanne, ik vind het niet zo raar hoor dat jij versie 2.23 hebt, ook al heb je hem pas gekocht. Versie 2.251 is pas ruim een maand uit (downloadbaar bij Hekosoft), het kan natuurlijk even duren voordat de cd-versie ook beschikbaar is bij leveranciers.
Met citaat reageren
  #57  
Oud 26 juni 2003, 18:36
oldy's schermafbeelding
oldy oldy is offline
Senior lid
Voornaam: Danny
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 30 december 2001
Berichten: 98
Stuur een bericht via ICQ naar oldy
Als ik een route plan krijg ik twee delen.
Het eerste gedeelte tot aan de knip en dan gaat hij over op de overzichtskaart en tot aan het einde. Dit is inclusief de detailkaart.
Ik denk dat een aantal problemen ook in de kaarten zitten van Navtec. Sommige straten vind hij niet bij het zoeken maar ze staan wel op de kaart.

Ik gebruikt trouwens 2.2.51 Beta.
Dit is de laatste versie welke te downloaden is bij Digimap.

@Cezanne

Download de nieuwe versie bij My digimap Het serienummer is de logincode en je hotsync naam is je pasword.

Deze versie is sinds 16 mei te downloaden. De PDAshop had dat misschien wel even moeten zeggen.

@ Dutch delight

De kaarten heb ik gemaakt voor de geheugenkaart.
Menu Batch mode creation
Vervolgens kies je bij "Dest" memorycard (hotsync) of cardreader (copy). Je krijgt dan de extensie DGM.

Groet,
Danny
Met citaat reageren
  #58  
Oud 26 juni 2003, 18:40
cezanne's schermafbeelding
cezanne cezanne is offline
Lid
Model: Sony Clie PEG-NR70V
 
Geregistreerd: 09 juni 2003
Locatie: Epe
Berichten: 35
Citaat:
Op 26-06-2003, om 19:25 heeft Dutch Delight dit gezegd in bericht #56


Hmmm, vreemd. Ik werk ook met versie 2.251. De kaarten op mijn Palm (gemaakt op basis van de predefined-maps in de laatste versie van DM voor de PC) hebben allemaal de extensie .PDB. Zal eens op het Hekosoft-forum gaan zoeken wat het moet zijn en hoe het bij mij eventueel anders is dan het zou moeten zijn.

cezanne, ik vind het niet zo raar hoor dat jij versie 2.23 hebt, ook al heb je hem pas gekocht. Versie 2.251 is pas ruim een maand uit (downloadbaar bij Hekosoft), het kan natuurlijk even duren voordat de cd-versie ook beschikbaar is bij leveranciers.
Niet met je eens. Als versie 2.25 al een maand uit is moet een leverancier niet een inmiddels achterhaalde versie leveren. Tenzij tegen sterk verlaagde prijs. Kan je je voorstellen dat je een nieuwe auto koopt en dat de dealer je een oude versie aansmeert omdat hij deze nou eenmaal in voorraad heeft. No way, zeker niet in softwareland waar een aanpassing van het assortiment naar de nieuwste versie heel simpel is vergeleken met hardware producten zoals dvd-spelers of auto's. Op het moment dat er van een software product een nieuwe versie verschijnt dient een zichzelf respecterende leverancier, die de volle prijs rekent, die allernieuwste versie te leveren, punt uit.
Cezanne
Met citaat reageren
  #59  
Oud 26 juni 2003, 19:58
Dutch Delight
Guest
 
Berichten: n/a
Tja, ik heb wel vaker software op CD gekocht die een kleine update achterliep bij de allerlaatste versie. Als die update vervolgens kosteloos kan worden gedownload en geïnstalleerd, heb ik daar geen moeite mee. Maar goed, daar kunnen we over van mening verschillen. Het zou misschien inderdaad wel netjes zijn geweest van pdashop als ze je er even op gewezen hadden.

Oldy, bedankt voor de update over hoe de dgm-bestanden te maken zijn, het was me inmiddels ook duidelijk geworden. Ik ga dus maar eens die dgm-bestanden maken, volgens zeggen zijn die ook sneller te laden. Heb je daar iets van gemerkt?

Digimap weet me wel van de straat te houden!
Met citaat reageren
  #60  
Oud 26 juni 2003, 20:03
oldy's schermafbeelding
oldy oldy is offline
Senior lid
Voornaam: Danny
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 30 december 2001
Berichten: 98
Stuur een bericht via ICQ naar oldy
Het laden van de kaartemn gaat inderdaad een stuk sneller.

Dit wel een hele verbetering met de vorige versies.

Het houdt je van straat waar je het eigenlijk nodig hebt.

Succes.

Danny
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023