Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 09 mei 2003, 15:17
Werfje's schermafbeelding
Werfje Werfje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 13 februari 2002
Locatie: Veldhoven
Berichten: 119
Stuur een bericht via Yahoo naar Werfje
Snelheid op wegen

Hoi,

Zou je ons kunnen vertellen hoe jij de instellingen hebt staan van de snelheid op de wegen zodat wij die ook kunnen gebruiken om een betere route te kunnen plannen.

Bedankt alvast.
__________________
Yours Magically,

Werfje
Met citaat reageren
  #22  
Oud 09 mei 2003, 16:07
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Dat is eigenlijk niet wat ik bedoel. Maar je hebt gelijk op de een of andere manier krijg ik dat snelheidsprofiel nooit helemaal lekker. Ik zit iedere keer weer te rotzooien om de juiste route te krijgen. Vaak ligt het ook wel aan het kaartmateriaal trouwens. De ene keer is een (voor mij) doorgaande weg bestempeld als kleine lokale weg en de andere keer weer precies andersom dat je gepland wordt over een weg met om de 20 meter een drempel.

Een routeplanner als Route66 heeft bijvoorbeeld ook nog een extra percentage voor het verminderen van de snelheid van wegen in bewoond gebied. Misschien dat dat nog scheelt ofzo.

Met problemen heb ik het overigens meer over de problemen die ontstaan als je een route maakt over een laag detail kaart (zelfs al op een kaart met 1 niveau minder dan vol detail).
Met citaat reageren
  #23  
Oud 16 mei 2003, 20:01
JBoerma
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up Versie 2.25 Digimap uit !

Versie 2.25 van DigiMap zal waarschijnlijk eindelijk mijn problemen met het niet bij de hand hebben van de juiste kaarten oplossen. Er is nu een batch mode voor aanmaken van kaarten. Uniek, eindelijk alle woonplaatsen net als TomTom op memorycard door een simpele klik. Twee maanden zwoegen na een upgrade verdwenen, maar heb het er graag voor over. En eindelijk is het ook werkbaar op mijn M515.

Laatst gewijzigd door JBoerma; 16 mei 2003 om 20:15.
Met citaat reageren
  #24  
Oud 16 mei 2003, 23:16
mauske mauske is offline
Senior lid
Voornaam: Maurice
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 februari 2003
Locatie: Mierlo
Berichten: 90
Stuur een bericht via ICQ naar mauske
Heb de nieuwe versie ook geinstalleerd en ik merkte na 200 meter al een verbetering... de meeste rotondes (tenminste ALLEMAAL die ik moest hebben) werden nu goed weergegeven... dus niet meer de banen apart, maar meteen de goede afslagen ! mooi !!
__________________
Mauske
Met citaat reageren
  #25  
Oud 17 mei 2003, 16:18
Jeroen-W
Guest
 
Berichten: n/a
Ik begrijp uit de meeste verhalen dat Digimap op dit moment de betere routeplanner is voor de palm. Ik begin er zelf ook een beetje enthousiast over te worden, zeker na het draaien van de demo, dus mijn vraag: Waar kan ik het beste deze software bestellen? Hoe lang is de levertijd en heeft de versie met PIO veel voordelen of kan ik deze achteraf nog bijbestellen als ik ze ga missen??

Groeten,

Jeroen
Met citaat reageren
  #26  
Oud 17 mei 2003, 18:38
mauske mauske is offline
Senior lid
Voornaam: Maurice
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 februari 2003
Locatie: Mierlo
Berichten: 90
Stuur een bericht via ICQ naar mauske
Ik heb digimap gewoon op hun eigen website besteld... en binnen 3 dagen lag hij op mijn deurmatje..

De POI heb ik ook niet en mis ze ook niet echt... de belangrijkste dingen zoals ziekenhuizen ed zitten er toch in ...

Ik heb erg tevreden over digimap, ook omdat er regelmatig een update is waar duidelijke verbeteringen en wensen van gebruikers in verwerkt worden...
__________________
Mauske
Met citaat reageren
  #27  
Oud 17 mei 2003, 23:00
jwoerdma's schermafbeelding
jwoerdma jwoerdma is offline
Forumbikkel
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 07 maart 2001
Locatie: leiden
Berichten: 219
Je kan de POI's of uitbreiding van gebieden gewoon later bestellen
__________________
Woerdman
Met citaat reageren
  #28  
Oud 17 mei 2003, 23:01
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
Thumbs up

Tip: voor de LPG-rijders onder ons:

In Duitsland en Oostenrijk zijn niet veel LPG stations. Om ze toch te vinden heb ik van een Duitse site alle LPG stations langs mijn (vakantie-)routes gehaald. Deze in Digimap/PC opgezocht en als klein kaartje opgeslagen. Op mijn Clie heb ik dat kaartje opgeroepen en het adres van het LPG station als New Place ingevoerd. De notatie is dan snelwegnr-Ausfahrtnr. werkte bij mij handig.
Groet, Roel
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
  #29  
Oud 17 mei 2003, 23:13
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
Thumbs up

Tip: voor gebruikers van de spraakversie met een Clie.

ik begreep van Patrickl dat het geluidsniveau van de spraakversie van Digimap niet overtuigend is op de Clie. Da's niet mooi.
Wel mooi is de mogelijke oplossing.
Conrad (oa) verkoopt een CD-adaptercassette. De cassette in je autoradio, snoertje (max 1 meter) in de uitgang van je Clie en TaDa... Zo luid als je wilt klinkt de Engelse dame door het interieur. De prijs bij Conrad: €13,75 (bestnr: 32 32 68-67)
Groet, Roel

PS: natuurlijk ook voor weergave van je MP3-tjes.

Update: heb 'de cassette nu een week getest en inderdaad werkt het zoals gehoopt. Ik had eerlijk gezegd gedacht dat de overtollige lengte van het snoer in de cassette zou kunnen worden gestopt, maar dat is niet het geval. Verder dus OK.
__________________
[][][][][][][]

Laatst gewijzigd door jeeptricks; 13 juni 2003 om 23:43.
Met citaat reageren
  #30  
Oud 29 mei 2003, 21:44
oldy's schermafbeelding
oldy oldy is offline
Senior lid
Voornaam: Danny
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 30 december 2001
Berichten: 98
Stuur een bericht via ICQ naar oldy
Werfje,

Het heeft even geduurd maar de instellingen zijn inmiddels verloren gegaan met de update.

Na de update en de veranderingen in het berekenen van de route heeft het profiel ook niet zoveel invloed meer.

Het belangrijkste is nu om een goede overlappende kaart te maken. Bijvoorbeeld heel Nederland met alleen "routing information" "without level 5 ways". Het resultaat hiervan is dat zo goed als allle routes die gepland worden op de palm goed zijn. Althans diegene die ik geprobeerd heb.

Het eerste probleem wat zich bij mij voordeed was dat ik vlak voor de oprit van A20 rechtsaf moest en na een kleine kilometer een rotonde moest nemen 3de afslag en dezelfe weg wee terug en vervolgens mocht ik de rijksweg op.

Na het aanpassen van de overlappende kaart qua level niveau is het probleem opgelost en mag ik rechtdoor en gelijk de rijksweg op.

Het speedprofile staat nu op
120, 90, 80, 60, 40, 20. Is iets anders als de standaard.

Groet,

Danny
Met citaat reageren
  #31  
Oud 29 mei 2003, 21:55
oldy's schermafbeelding
oldy oldy is offline
Senior lid
Voornaam: Danny
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 30 december 2001
Berichten: 98
Stuur een bericht via ICQ naar oldy
Werfje en andere Digimap gebruikers.

Het snelheidsprofiel wordt per kaart opgeslagen.
Was ik in het vorige bericht vergeten te vermelden.

Na het laden van een nieuwe kaart heb je het standaard snelheidprofiel weer terug. Je moet het dus bij elke kaart aanpassen.
Het plannen van een route hangt dus ook waarschijnlijk alleen maar af van de verschillende levels van de wegen.

En met name waar de berekening de aansluiting vindt tussen de overlappende kaart (lager detail) en de detail kaart (hoogste detail).

Dit heeft dus alles te maken met de kwalificaties die ze aan de verschillende wegen hebben gegeven.

Groet,

Danny
Met citaat reageren
  #32  
Oud 02 juni 2003, 23:30
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
Thumbs up

Tip voor vakantiegangers:
Neem vooral de POI's er bij. Bijvoorbeeld om onderweg een hotel te boeken.
Schat waar je die avond wil stoppen, zoek in de landsoverzichtkaart de naam op van die plaats, geef die plaats als 'set position' aan en druk op de loep. Rechts boven zie je 'all' staan. Kies 'Hotels' en voila, je krijgt een lijst op afstand gesorteerd.

Als je bij zo'n hotel 'details' kiest, zie je het telefoonnummer en de afstand/richting. Of, als je 'set position' kiest, zie je waar het hotel staat en zie het telefoonnummer in de bovenste balk. Ben je aangesloten op je GPS, druk dan op 'destination' en Digimap praat je ernaar toe.

Zelf gebruik ik ook vaak de optie 'New Place' als ik zo'n POI heb gevonden. Even een naam geven en je hebt altijd het telefoonnummer en de route er naar toe bij de hand. Immers je drukt dan op 'Loep'/de naam en daarna op 'Destination' En je routeplanning is klaar.
Groet,
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
  #33  
Oud 13 juni 2003, 11:46
Dutch Delight
Guest
 
Berichten: n/a
Door gebruik te maken van de tips die ik in deze thread en dit forum heb gelezen, krijg ik met Digimap steeds betere resultaten! Het blijft verder wel een programma met wat eigenaardigheden, maar ik heb er zeker wat aan.

Misschien is het een ideetje om de tips waar eigenlijk iedereen het wel over eens is, een keer te verzamelen en apart te zetten. Als beginnende Digimap-gebruiker ben je dan tenminste in een keer klaar en duurt het niet weken of nog langer voordat je Digimap behoorlijk werkend aan de praat hebt.

Dat even terzijde, wat ik eigenlijk wilde weten is het volgende. Tot dusver plan ik de meeste routes gewoon op de Palm en dat geeft over het algemeen heel aardige routes. De makers van het programma en ook mensen in dit forum zeggen dat het plannen van routes op de PC betere resultaten oplevert. Ik heb dat nu ook een paar keer gedaan maar met zo'n pc-route heb ik steeds dat afritten van snelwegen niet duidelijk worden weergegeven. Er staat dan bijvoorbeeld steeds "EXIT Knooppunt" als ik een afrit op de snelweg moet nemen. Als ik dezelfde route op de Palm plan, staat er een stuk duidelijker "A1" of ">Amersfoort" (bijvoorbeeld). Is dat "EXIT Knooppunt"-gedoe weer zo'n typische Digimap-eigenaardigheid/onvolkomenheid?
Met citaat reageren
  #34  
Oud 13 juni 2003, 21:42
cezanne's schermafbeelding
cezanne cezanne is offline
Lid
Model: Sony Clie PEG-NR70V
 
Geregistreerd: 09 juni 2003
Locatie: Epe
Berichten: 35
Alles op 1 MemoryStick?

Ik twijfel nog steeds of DigiMap mijn routeplanner moet worden. Of dat ik toch veroordeeld ben tot een veel duurder navigatiesysteem. Van het gedoe rond al die verschillende kaarten en stukjes holland word ik niet vroljk.
Concrete vraag: ik heb een Clie NR70. Als ik nou alle kaartinformatie op een 64 of 128MB MemoryStick laad, ben ik dan in 1 keer klaar voor alle mogelijke routes binnen nederland of is dat te optimistisch en moet ik nog steeds vooraf mijn routes uitstippelen wat betreft te laden kaarten etc.
Cezanne
Met citaat reageren
  #35  
Oud 13 juni 2003, 23:07
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
Cezanne: Blijf vooral vrolijk!

Alle Nederlandse kaarten, die door Digimap/PC gewoon automatisch op je MS geplaatst worden, nemen niet meer dan in totaal 43,1 Mb in beslag. En dan heb je areas, straten, huisnummers, POI's, kortom de hele zooi.

In je Palm worden bij gebruik van Digimap de juiste kaarten automatisch opgehaald en na gebruik van Digimap blijft echt, heus, ik zweer het, geen enkele kaart meer nutteloos in je werkgeheugen achter.

Digimap doet zijn werk gewoon goed vanaf je Palm, gaat dus goed met je geheugen om en vooral: je komt waar je wezen wilt en da's de bedoeling, toch?

Groet, Roel
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
  #36  
Oud 14 juni 2003, 08:36
cezanne's schermafbeelding
cezanne cezanne is offline
Lid
Model: Sony Clie PEG-NR70V
 
Geregistreerd: 09 juni 2003
Locatie: Epe
Berichten: 35
Bedankt voor je geruststellende woorden. Ik vertrouw op je!
Dan nu maar op zoek naar een goed adres om het zaakje aan te schaffen. Loont het de moeite rond te shoppen voor een mooie deal of denk je dat het bestellen bij de maker (hekisoft of zo in duitsland) de slimste optie is?
Cezanne
Met citaat reageren
  #37  
Oud 15 juni 2003, 15:11
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
Ik weet geen manier om het goedkoper te krijgen. Ik heb de boel gewoon besteld bij Hekosoft.

Ze zijn nu uit de lucht, maar zelfs op die sites waar die heren vertoeven die elk programma kunnen openbreken en voor iedereen beschikbaar maken, is het waarlijk niemand gelukt om dat met Digimap software en -kaarten te doen. Vond ik eerlijk gezegd wel prettig. Het is niet leuk om eerst de volle mep te betalen, waar je vriendje het met een duistere URL lukt.


Cezanne, ik heb je (als ik me goed herinner) in een PM eerder al aangegeven dat als je een in-car systeem wilt, je die gewoon moet kopen voor de bijbehorende prijs. Wil je een slimme oplossing die soms wat aandacht nodig heeft, dan koop je een programma als Digimap.

OT: Ik reed met een vriend in zijn V70-met-prijzige-navigatie. Blijkt die software een bovenmatige voorkeur voor snelwegen te hebben. Niet nastelbaar. De kaarten worden wel regelmatig ververst, de software niet.

Groet, Roel
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
  #38  
Oud 15 juni 2003, 17:30
cezanne's schermafbeelding
cezanne cezanne is offline
Lid
Model: Sony Clie PEG-NR70V
 
Geregistreerd: 09 juni 2003
Locatie: Epe
Berichten: 35
OK, message clear.
Op hun site vond ik trouwens geen complete sets inclusief muis, houder voor in de auto. Zo'n set vond ik wel bij de PDAshop voor 389 euro voor de Clie. Kon jij wel bij Hekisoft terecht voor de totale kit?
Cezanne
Met citaat reageren
  #39  
Oud 15 juni 2003, 18:48
Eagle's schermafbeelding
Eagle Eagle is offline
Palm-lid
Voornaam: Arend
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 132
tips Digimap

Citaat:
Misschien is het een ideetje om de tips waar eigenlijk iedereen het wel over eens is, een keer te verzamelen en apart te zetten. Als beginnende Digimap-gebruiker ben je dan tenminste in een keer klaar en duurt het niet weken of nog langer voordat je Digimap behoorlijk werkend aan de praat hebt.
Ben ik roerend mee eens. Ik ben nog steeds van plan om die kit van PDA-Shop te gaan kopen. Maar zou wel blij zijn met die tip-pagina met stap voor stap plan incl. screen-shots.
Met citaat reageren
  #40  
Oud 22 juni 2003, 18:37
cezanne's schermafbeelding
cezanne cezanne is offline
Lid
Model: Sony Clie PEG-NR70V
 
Geregistreerd: 09 juni 2003
Locatie: Epe
Berichten: 35
Digimap ervaring

Digimap aangeschaft. Voor bijna 400 euro inclusief GPS receiver en allerlei hulpstukken (waarvan niet uitgelegd wordt waarvoor ze dienen), via PDAshop. Voor een zo’n bedrag koop je geen volwaardig navigatiesysteem voor in de auto dus Digimap mag je niet zomaar vergelijken met zo’n kostbaar systeem. Na een weekje ervaring mijn ervaringen:
a. de routes die Digimap berekent moeten beter kunnen. De PC versie doet het beter dan de PDA uitvoering maar ook de PC versie maakt fouten die je absoluut niet tegenkomt bij, bijvoorbeeld, Easytravel, waarmee ik een aantal keren heb vergeleken.
b. En dan heb ik het nog niet eens over de verkeerde plattegronden in de buitengebieden: ik woon zelf in een buitengebied op de Veluwe, de wegeninformatie van Digimap is daar niet alleen onvolledig (no blame) maar hier en daar echt verkeerd samengesteld.
c. De gebruiksaanwijzing voor een programma van enige honderden euro is beneden de maat. Veel blijft onbesproken, je bent aan jezelf overgeleverd.
d. Niet duidelijk is hoe je (op de PC) tussenpunten die je eenmaal hebt ingevoerd voor een route weer kunt verwijderen.
e. Niet duidelijk is hoe je eenmaal gedefinieerde maps, waarvan je later vindt dat ze moeten wijken voor andere maps, weer kunt verwijderen.
f. Nergens wordt uitgelegd wat de betekenis is van de verschillende straatniveaus. Is straatniveau 5 een steegje of een flinke doorgaande weg? Is niveau 2 een snelweg of een flinke straat in de stad? Zoek het maar uit. Wel van belang om de door Digimap gekozen routes te beinvloeden via de Preferences met snelheden.
g. Praktische gebruiksaanwijzing GPS volstrekt afwezig. Wel een PDF file met vooral technische info. Mijn problemen met het vinden van de satellieten waren vooral terug te voeren op een goede plaatsing van de receiver in de auto, iets waar je niet op attent wordt gemaakt.
Ben ik teleurgesteld in Digimap? Tot op zekere hoogte. Ik denk dat het programma voor de geboden prijs een aantal mooie dingen levert maar dat een aantal fouten, onzorgvuldigheden heel makkelijk voorkomen hadden kunnen worden. Waardoor ik een enthousiaster klant had kunnen zijn dan ik nu ben.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:33.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023