Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03 mei 2007, 10:47
Oscar
Guest
 
Berichten: n/a
TV of YouTube kijken op Palm: huidige stand van zaken?

Beste allemaal,

Ik heb stevig gebruik gemaakt van de zoekfunctie en ook het web afgestruind naar slimme oplossingen om met 'n Palm te kunnen kijken naar TV zenders en/of YouTube-achtige dingen. Zelf gebruik ik een T|X, dus ik kan kiezen tussen GPRS (Bluetooth connectie met mijn GSM) of WiFi. In bijna alle gevallen zal dat WiFi zijn .

Anyway, ik zou graag willen weten of het onderstaande klopt of niet .
  • Als ik alles zo 's lees, dan zou Kinoma 4EX een manier kunnen zijn om TV/video te bekijken, mits de Blazer browser op mijn T|X dat ondersteunt...
  • ...en dat is dus niet zo! Mijn Blazer versie is 4.3 en Kinoma schijnt alleen te kunnen samenwerken met v4.5. En die versie kan ik volgens mij nergens downloaden!
  • En dus kun je alleen de standaard 'channels' in Kinoma 4EX benutten. Als dat wat je wilt zien niet in Kinoma zit, heb je pech.
  • PocketTunes kan streaming audio aan, maar geen video. Is dus geen oplossing.
  • TCPMP is heel goed om films te bekijken die lokaal op je Palm's SD kaart staan, maar kan geen streaming aan. Werkt dus niet voor YouTube-achtige dingen.
Bottom line: het kan (nog) niet .

En da's knap balen, zeker als je bedenkt dat vele mensen 3 jaar geleden al naar het NOS Journaal zaten te kijken op hun HP PDA met WiFi en MS CE.....
Met citaat reageren
  #2  
Oud 03 mei 2007, 14:35
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Voor youtube bestaat een pc-toepassing om het filmpje te downloaden, bijvoorbeeld als .mpeg en dat bestand kun je op de sd-kaart zetten en daarna bekijken met bijvoorbeeld TCPMP.

Wel niet helemaal wat je vraagt (jij wil youtube rechtstreeks kunnen benaderen), maar alweer een stap verder.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 03 mei 2007, 15:13
Oscar
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV Bekijk bericht
jij wil youtube rechtstreeks kunnen benaderen
Klopt . Als pda's met een MS operating system dat kunnen, dan moet een mooie Palm als de T|X dat óók kunnen! Ik zal zeker niet gaan friemelen met lokale filmbestanden, da's niks voor mij. Op je vakantie adres met WiFi gewoon naar het Journaal kunnen kijken, of al wachtend op m'n vliegtuig lekker YouTube afstruinen, dat is 't....
Met citaat reageren
  #4  
Oud 03 mei 2007, 23:11
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Het verschil is dat Windows Mobile wel ondersteuning heeft voor Flash Video (Adobe), en Palm's niet. En zonder die ondersteuning kun je geen Google Video en/of YouTube kijken

Ik heb wel dit nog gevonden, maar die dienst werkt helaas op dit moment niet: YouTube Podcaster - vixy.net. Je kunt ook zelf nog even verder zoeken in Google op "transcode youtube" (of transcoding). Transcoding is het on-the-fly converteren naar een ander videoformaat.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 04 mei 2007, 07:32
Oscar
Guest
 
Berichten: n/a
Dank voor de tip, Jean Paul! Overigens heb ik inmiddels Kinoma 4EX gekocht en op m'n Palm gezet. Het is een erg krachtig stukje software, waar je wel degelijk een URL in kunt invoeren. Daarnaast zit het ding tjokvol met channels, waaronder ook een Nederlandse (RTL Interactief). Zit erg mooi in elkaar en de beeldweergave is fraai.

Als je een URL invoert in Kinoma, dan moet die URL echt verwijzen naar een stukje streaming video, en niet naar een webpagina met de video ingebed in het midden. Met andere woorden: Kinoma is geen browser en ook geen plug-in voor een browser. Pas als die integratie er is (hopelijk bij volgende versies!) zal de Palm volledig vergelijkbaar zijn met een Windows Mobile pda (althans qua multimedia). In de tussentijd is Kinoma een prima oplossing.

Laatst gewijzigd door Oscar; 04 mei 2007 om 07:48.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 04 mei 2007, 10:12
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Oscar, weet jij dan wellicht ook of er van Kinoma een trial is? Op hun site zie ik alleen de optie om het meteen te kopen. En ze vertrouwen op hun blauwe ogen doe ik niet
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 04 mei 2007, 11:46
Oscar
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck Bekijk bericht
Oscar, weet jij dan wellicht ook of er van Kinoma een trial is? Op hun site zie ik alleen de optie om het meteen te kopen. En ze vertrouwen op hun blauwe ogen doe ik niet
Volgens mij is er geen trial. Tot nu toe heb ik daar geen spijt van. De prijs van € 23,00 is niet weinig, maar zeker ook niet teveel voor een tool als deze.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 04 mei 2007, 12:10
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Dank je. De prijs is inderdaad niet al te gek, maar ik wil graag eerst proberen wat de snelheid is icm een Treo. En die zal vermoed ik niet te hoog zijn...
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 05 mei 2007, 15:09
Oscar
Guest
 
Berichten: n/a
Dus wel geïntegreerd!

Als je in Blazer een link aanklikt die leidt naar streaming media waar Kinoma iets mee kan (en Blazer niet), dan wordt de link geopend in Kinoma. Als Kinoma en Blazer er allebei niks mee kunnen dan verschijnt de gebruikelijke melding in Blazer.

Is over nagedacht, dus
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023