Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Zire en Z22

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25 mei 2003, 21:53
marcel A marcel A is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 04 januari 2001
Locatie: nuenen
Berichten: 209
ervaringen met zire 71

Ik heb zelf een Tungsten T en ben erg nieuwsgierig naar de zire 71,
Wie heeft hem, ik zou graag horen hoe de 71 bevalt,
Gebruik je het fototoestel, bevalt de kwaliteit van de foto's?
Wat doe je er allemaal mee?
Mis je de opname van voicemails?
en wat je nog meer kwijt wilt
__________________
Via Newton via Vx, Tungsten T, treo 600, 650 naar 750 12,5 jaar pda jipee!!!!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 mei 2003, 00:33
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Nee, ik heb helaas geen Zire 71 maar ben wel benieuwd naar de ervaringen. Er waren sinds de release van de Zire 71 zo veel momenten dat ik mijn Clie in mijn handen had, en eigenlijk wou dat ik op dat moment een foto kon nemen. De laatste paar toneelrepetities, toen ik naar Copacabana - The Musical ging, een verjaardagsfeest waarin mensen een slok teveel ophadden... ook al is de kwaliteit bagger, de kleuren ver van realistisch, het is wel leuk om van een bepaald moment een visuele herinnering te hebben die je ook nog es kunt e-mailen.

Oeps. Offtopic.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 mei 2003, 08:59
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Citaat:
Op 25-05-2003, om 19:33 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #2
Er waren sinds de release van de Zire 71 zo veel momenten dat ik mijn
Clie in mijn handen had, en eigenlijk wou dat ik op dat moment een
foto kon nemen.
Toen pas ?

@ Marcel: bij onze (gestarte) review staan nog geen foto's
maar onderaan deze review wel een paar links naar sites waar de foto
mogelijkheden wel getest zijn. Beoordeel zelf

Groet opa
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 mei 2003, 09:59
wokkel wokkel is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|E
 
Geregistreerd: 17 maart 2003
Locatie: Dordrecht
Berichten: 159
Re: ervaringen met zire 71

Citaat:
Op 25-05-2003, om 22:53 heeft marcel A dit gezegd in bericht #1
Ik heb zelf een Tungsten T en ben erg nieuwsgierig naar de zire 71
Mocht je je Tungsten kwijt willen kan je me een mailtje sturen ...
__________________
goonie@chello.nl
Met citaat reageren
  #5  
Oud 31 mei 2003, 19:38
chiman
Guest
 
Berichten: n/a
Ik ben ZEER tevreden met mijn Zire 71.

Een PDA waarmee je alle kanten op kan gaan, zowel prive als zakkelijk. Dat het geen bluetooth en voicememo heeft mis ik niet (heb een mobiel met bluetooth).

MP3 speler is redelijk, het geluid is te zacht als je met headphone wilt luisteren. Het afspelen van songs op 96 kbps of lager kan nogal problemen veroorzaken. Je hoort een lage toon wat zeer irritant is.

Camera is goed. De kwaliteit van de foto's zijn niet goed om ze af te drukken maar wel op internet te plaatsen.

Verder heeft de Zire 71 alle functies wat de voorgangers ook hadden.

ChiMan
Met citaat reageren
  #6  
Oud 31 mei 2003, 19:42
Eagle's schermafbeelding
Eagle Eagle is offline
Palm-lid
Voornaam: Arend
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 132
Chiman: verander je profiel eens van Zire/8mb naar Zire 71. Zire/8mb is ander soort palm.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 31 mei 2003, 20:21
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Dat is mijn schuld Als je Palm Zire71 selecteerde werd er Palm Zire/8mb in je profiel gezet. Heb het net verbeterd.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 31 mei 2003, 21:28
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
MP3 speler is redelijk, het geluid is te zacht als je met headphone wilt luisteren. Het afspelen van songs op 96 kbps of lager kan nogal problemen veroorzaken. Je hoort een lage toon wat zeer irritant is.
Ik ben het niet helemaal eens. De MP3-speler is prima. Natuurlijk moet je wel een goede kwaliteit MP3's aanmaken vanaf je eigen cd's. Die lage toon heb ik overigens nog niet gehoord. Verder, het geluid is ook niet te zacht. Ik heb zo'n koptelefoon waaraan een aparte volume-regeling zit en dat werkt prima. Overigens maakt het wel verschil als je realplayer gebruikt op je zire 71 of aeroplayer. De eerste is standaard bijgeleverd, maar de tweede is veel beter; zit bijvoorbeeld ook een equalizer functie in.

De kwaliteit van de camera is inderdaad niet de allerbeste, maar volgens mij is dat ook onmogelijk in combinatie met een palm. Maar foto's met resolutie 320x240 zien er prima uit. Kortom, ik ben tevreden met de Zire 71 al moet ik wel zeggen dat ik de afwezigheid van bluetooth een enorme blunder vind van Palm.

Tenslotte de afwezigheid van voicemails. Dat mis ik echt helemaal niet. Ik heb inmiddels al 3 GSM's gehad de afgelopen drie jaar en die hadden allen de mogelijkheid om teksten in te spreken. Ik denk dat ik die functie welgeteld drie keer heb gebruikt, waarvan twee keer om het gesnurk van iemand op te nemen. Een vriend van me geloofde namelijk niet dat hij zo snurkte, maar nu wel .
Met citaat reageren
  #9  
Oud 31 mei 2003, 21:48
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Verder, het geluid is ook niet te zacht. Ik heb zo'n koptelefoon waaraan een aparte volume-regeling zit en dat werkt prima. Overigens maakt het wel verschil als je realplayer gebruikt op je zire 71 of aeroplayer
Dit is iets waar de meningen vaak over verschillen, maar mensen hebben toch over het algemeen de indruk dat het volume te laag is. Een volumeknop aan het snoer zou niets moeten uitmaken aangezien het om de output van de Zire zelf gaat.

Zeg eens, subjectief gezien, ben jij iemand die graag zijn muziek hard luistert of niet? Ik zelf ben wel zo'n iemand (hou natuurlijk wel rekening dat ik geen permanente geluidsschade eraan overhou), en zou me eventueel aan de lage volume kunnen ergeren, net als de poster van een aantal berichten hierboven.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #10  
Oud 31 mei 2003, 22:10
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
ben jij iemand die graag zijn muziek hard luistert of niet?
Nou nee, niet super hard (om lekker subjectief te blijven). Overigens heb je zelf geen Zire 71 volgens je profiel, dus het is helemaal sujectief om daar over te praten.

Maar om het kort te houden, het heeft weinig zin om te discussieren over iets dat zo moeilijk te meten is - tenzij je een decibelmeter of iets dergelijks hebt.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 31 mei 2003, 22:22
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Maar om het kort te houden, het heeft weinig zin om te discussieren over iets dat zo moeilijk te meten is - tenzij je een decibelmeter of iets dergelijks hebt.
De meeste van de apparaten die bij mij muziek produceren kunnen dat op een niveau gaan doen dat het eventueel pijn kan doen aan mijn oren. Ik gebruik dus de pijngrens als subjectieve methode om vast te stellen of een apparaat wel de output heeft die ik wil.

Maar idd, laat maar ff zitten, ik merk het ooit zelf wel een keer als ik een mp3tje luister op een TT of Z71.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #12  
Oud 31 mei 2003, 22:28
chiman
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb altijd iets bij me onderweg, mijn discman, minidisc of MP3 speler.

Bij aanschaf van de Zire 71 dacht ik dat het een vervanging kon zijn voor mijn MP3 speler die aan mijn T68i moet verbinden.
Aangezien het geluid van de Zire 71 onvoldoende is en de kwaliteit ook minder is gebruik ik mijn T68i.

De Zire 71 gebruik ik sporadisch om MP3 te luisteren. Heb zelfs headephone met volumeregelaar van Sony gekocht dat niet veel beter is.

ChiMan
Met citaat reageren
  #13  
Oud 31 mei 2003, 22:48
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Ik heb altijd iets bij me onderweg, mijn discman, minidisc of MP3 speler.
Aah, je bent er zo'n eentje als ik. De Sony Clies staan erom bekend dat hun MP3 spelers altijd goed van volume en kwaliteit zijn. Waarom Palm zo'n simpel dingetje als een fatsoenlijke output vermogen naar de uitgang niet goed kan krijgen (of de DSP in de TT meteen goed te kunnen laten werken, of dat RealOne nou eens niet zo moeilijk deed)... geen idee.

Maarja, Sony heeft weer andere dingen aan hun hoofd.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #14  
Oud 01 juni 2003, 10:36
dfense
Guest
 
Berichten: n/a
Ben heel tevreden over mijn Zire71. Heb hem nu een paar weken in bezit en met name de camera wordt veel gebruikt. Heb een dochtertje van bijna 2 dus er is altijd wel een fototje te maken. Geen superkwaliteit maar goed genoeg om naar opas en omas te mailen. Verder is het een leuke manier om een soort van dagboekje bij te houden. De foto's hebben een datumopdruk dus je kan precies zien wanneer je wat gedaan hebt.
Verder was ik niet kapot van MP3 maar RealAudio bevalt me beter. Kleinere files, loopt goed op achtergrond en kwaliteit is gewoon goed. Films afspelen is leuk maar vreet wel geheugen op je SD card.
Super palm dus. Mijn vriendin heeft mijn oude M125 in gebruik maar die zit nu ook al te denken aan aankoop van een Zire71 voor zichzelf. Enige nadeel tot nog toe is dat TomTom niet werkt onder OS5.

Leuke ontwikkeling is de NESEM emulator voor OS5 waarmee je Nintendo spelletjes op je Palm kan spelen.

Zir71 is wat mij betreft een echte aanrader.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 06 juni 2003, 19:29
chiman
Guest
 
Berichten: n/a
Ben benieuwd wanneer de review van Palmclub.nl over de Zire 71 te lezen is.

ChiMan
Met citaat reageren
  #16  
Oud 06 augustus 2005, 07:36
de vroed de vroed is offline
Lid
Model: Palm Zire71
 
Geregistreerd: 02 juni 2005
Locatie: kop van overijssel
Berichten: 46
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dfense
Enige nadeel tot nog toe is dat TomTom niet werkt onder OS5.

.
Houdt dit in dat tomtom niet op een zire71 draait?? Of is er inmiddels een tomtom versie die het wel doet?
__________________
Groetjes

Yvonne
Met citaat reageren
  #17  
Oud 06 augustus 2005, 07:43
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vroed
Houdt dit in dat tomtom niet op een zire71 draait?? Of is er inmiddels een tomtom versie die het wel doet?
Yvonne, je citeert een bericht van twee jaar geleden...
Inmiddels is er het een en ander veranderd en werkt TomTom onder OS5 (zoals je overigens ook makkelijk zelf had kunnen vinden) . Ik weet trouwens niet zeker of de nieuwste versie van TomTom werkt op je Zire71. Als je zoekt naar "ondersteunde" en "tomtom" zou je er uit moeten kunnen komen.

Laatst gewijzigd door metck; 06 augustus 2005 om 07:50.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 06 augustus 2005, 07:58
de vroed de vroed is offline
Lid
Model: Palm Zire71
 
Geregistreerd: 02 juni 2005
Locatie: kop van overijssel
Berichten: 46
Ben aan het zoeken geweest maar kan het niet vinden. In de lijst die tomtom op de site geeft komt wel de 72 voor maar niet de 71.
__________________
Groetjes

Yvonne
Met citaat reageren
  #19  
Oud 06 augustus 2005, 08:45
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Zire71 is inderdaad niet ondersteund. TomTom heeft ten alle tijden een 200Mhz processor ter beschikking nodig en een Hi-Res scherm. Daarom werkt TomTom op de T|E2 wel en op de Zire71 en Zire31 niet.
__________________
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023