Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > TouchPad

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20 juli 2011, 14:38
ishpuini ishpuini is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wim
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 141
Touchpad nu of eind van 't jaar

Hoi allemaal,

Een oude getrouwe Palm gebruiker hier. Bovendien eentje die intss verknochte WebOS fan is geworden dankzij z'n Palm Pre.

Ik kijk inmiddels uit naar de Touchpad, maar zit met een dilemma. De huidige eerste generatie ziet er top uit, maar ik zoek een pad die me vooral op reis zal vergezellen, en die idealiter niet te groot en niet te zwaar mag zijn en liefst een externe opslag toelaat aan te koppelen. Dat het een WebOS device zal worden staat buiten kijf, geen haar op m'n hoofd dat daar aan twijfelt. Als ik daarvoor op m'n vereisten moet toegeven, dan is dat maar zo... Naast de bedenking van omvang, gewicht en functies, zit ik ook met 't probleem dat m'n vrouw me deze voor m'n eerstvolgende verjaardag wil kopen. Ik verhoog dan immers het eerste cijfertje in m'n leeftijd, en daarvoor mag het wat meer zijn...

Helaas is die "heugelijke" gebeurtenis pas gepland in december... M'n vrouw wil de zaak eventueel wel vervroegen, maar dan moet het echt wel de moeite zijn. Ze zal er immers niet blij mee zijn als ik 'm na een jaar al vervang door een nieuw model (dat doe ik wel met m'n fototoestel, maar tot nu nog niet met m'n telefoon; weet niet hoe dan met de pad zal zitten), dus zegt de ratio dat ik deze voor even zal hebben.

Dus, de keuze is:
- nu toehappen en met WebOS 3 groeien tot alle bugs eruit zijn. De eventuele eerste generatie hardware-probleempjes erbij nemen. M'n Pre heeft al twee hardware reparaties achter de rug, telkens in garantie, maar toch niet leuk. Sommige rapportjes doen me vermoeden dat HP ook met de eerste generatie Touchpads wel eens wat kort door de bocht zou kunnen zijn gegaan?
- de huidige Touchpad wat later kopen. Dit veronderstelt dat de prijs zal zakken, dat er geen nieuw model uitkomt tussen nu en december om m'n ogen uit te steken, en dat deze wachttijd de moeite is opdat HP alle plooien kan gladstrijken.
- een volgend toestel (generatie 1,5 of 2) afwachten. De 7-inch versie die sommige geruchten in september plaatsen (beter voor op reis), of een latere opvolger van de huidige formaten met herziene hardware. Maar komt er überhaupt eentje tegen december?

't Is een tweestrijd tussen het hart en het verstand. En intussen zal het gewoon blijven jeuken tot ik effectief een Touchpad in handen zal hebben... Niet makkelijk...

Ideetjes, suggesties?

greetz, Wim
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 juli 2011, 21:46
mailer mailer is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pixi Plus
 
Geregistreerd: 26 augustus 2002
Locatie: Het Gooi
Berichten: 131
Touchpad

Ik zou wachten op de 7 inch versie.
Vang je volgens mij al je vliegen in één klap.
En vergeet niet: de 'glad anticipation' is ook wat waard.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 juli 2011, 10:55
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Je weet hoe het gaat met wachten in deze tak van sport...je blijft het doen. Er is altijd wel weer een aankondiging van iets beters, snellers, mooiers. Heb je iets aan de touchpad in de huidige setup (hardware en software) dan nu kopen. Wachten is alleen zinvol wanneer je NU belangrijke zaken echt mist.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 juli 2011, 13:41
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Mijn touchpad: morgen!

Maar: succes met je keuze. Als ik het zo lees kun je beter nog een maand wachten om te kijken waar HP mee gaat komen.

Gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 juli 2011, 18:39
TheDizzAR TheDizzAR is offline
HP Pre 2 & TouchPad
Voornaam: AR
Model: Overig
 
Geregistreerd: 01 november 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 36
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce Bekijk bericht
Je weet hoe het gaat met wachten in deze tak van sport...je blijft het doen. Er is altijd wel weer een aankondiging van iets beters, snellers, mooiers. Heb je iets aan de touchpad in de huidige setup (hardware en software) dan nu kopen. Wachten is alleen zinvol wanneer je NU belangrijke zaken echt mist.
Klopt, daarom heb ik deze gelijk gekocht. Tegen de tijd dat 3G beschikbaar is en mischien een 7 inch kan ik deze altijd nog verkopen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 juli 2011, 08:09
ishpuini ishpuini is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wim
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 141
Tx voor 't advies!!

Je kan in deze technologische tijden inderdaad eeuwig blijven wachten op nieuwigheden, maar zolang je wacht heb je niets... Heb ik ook met m'n fototoestellen. Maar daar is 't verschil natuurlijk groter. Wachten betekent geen nieuwe camera en dus geen "betere" foto's. Voor een fotofreak als mezelf is dat een "ramp"... De Touchpad is cool, maar niet echt onoverkomelijk.

In september hakken we de knoop door!!

Wim
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 augustus 2011, 11:43
ishpuini ishpuini is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wim
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 141
Bon, er komt intss wat duidelijkheid. M'n vrouwtje heeft intss besloten dat als zij die Touchpad ook af en toe moet gebruiken (om te bloggen op reis bvb) dat een 7" scherm toch echt wel te klein is om goed te kunnen tikken. Het wordt dus toch een 10"... Bovendien zie ik op precentral dat er mogelijk eerst een 64GB versie uitkomt vóór er sprake zal zijn van een 7"?

Vermits WebOS 3.0.2 blijkbaar de meeste probleempjes oploste, vermoed ik dat 't de 64GB zal worden... 'k Ben immers met het rippen van m'n CD-collectie begonnen, en aan beste kwaliteit ziet het er momenteel naar uit dat 16GB of 32GB toch wat weinig gaat zijn voor een voldoende ruime selectie muziek naar m'n zin. Zeker als ik nog wat ruimte wil laten voor enkele films.

Op precentral citeren ze bronnen die van half augustus spreken voor de 64GB, maar da's allicht wat ambitieus (15/8 is immers als dichtbij), maar september zal wel lukken zeker? Blijkbaar sprak een HP-man zich overigens ook uit over de recente prijsdalingen, nl in de zin dat hiermee plaats wordt gemaakt voor een 64B versie in de nabije toekomst...

Wim

PS: update: bij Amazon.co.uk staat ie voor pre-order met een release date van 15 september.

Laatst gewijzigd door ishpuini; 12 augustus 2011 om 11:55.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023