Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Discussie gesloten
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05 augustus 2005, 23:16
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
[Gerucht] Bestaat de Palm Treo met Windows Mobile echt?!?

Er waren al langer geruchten dat palmOne bezig was om Windows Mobile op een Treo uit te brengen. Eerder vandaag leek Cobalt nog kans te maken, maar inmiddels lijkt Windows Mobile aannemelijker.

Op Engadget zijn namelijk twee korte video's te vinden van wat de Treo met Windows Mobile (Treo 670?) lijkt te gaan worden. Aangezien het erg lastig is om een filmpje te manipuleren, lijken de beelden echt.
Mocht dit model ook uitkomen, zal het zeker een concurrent worden van de PPC telefoons van HP. Maar of het dat ook wordt van de Treo650?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg wm-treo.JPG‎ (8,6 KB, 91x gelezen)

Laatst gewijzigd door Bram; 05 augustus 2005 om 23:34.
  #2  
Oud 05 augustus 2005, 23:48
HediX's schermafbeelding
HediX HediX is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hedi
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 16 mei 2005
Berichten: 228
Wat fijn voor de mobile windows gebruikers dat ze nu ook kunnen genieten van zo'n geweldig apparaat!!!

Maar ja, het is geen palm OS he, dus toch een beetje behelpen......
  #3  
Oud 06 augustus 2005, 00:24
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ik heb zo'n filmpje bekeken en opvallend is dat je in het filmpje niet ziet dat er ook daadwerkelijk op een toets gedrukt wordt waardoor het startmenu omhoog komt. Het kan natuurlijk ook een filmpje zijn van een windows smartphone dat op de treo wordt afgespeeld...
  #4  
Oud 06 augustus 2005, 01:16
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
Ik heb zo'n filmpje bekeken en opvallend is dat je in het filmpje niet ziet dat er ook daadwerkelijk op een toets gedrukt wordt waardoor het startmenu omhoog komt. Het kan natuurlijk ook een filmpje zijn van een windows smartphone dat op de treo wordt afgespeeld...
Dat kan, maar het is wel de hardware van zo'n geruchten-treo: andere knoppen en vierkant d-pad.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
  #5  
Oud 06 augustus 2005, 01:26
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Is dat zo? Had ik niet op gelet... Hoe dan ook, ik word wel steeds nieuwsgieriger naar de nieuwe Treo.
  #6  
Oud 06 augustus 2005, 09:02
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
More pics

Hier staan nog wat nieuwe foto's.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #7  
Oud 06 augustus 2005, 13:59
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HediX
Wat fijn voor de mobile windows gebruikers dat ze nu ook kunnen genieten van zo'n geweldig apparaat!!!

Maar ja, het is geen palm OS he, dus toch een beetje behelpen......
Het is daarentegen wel de nieuwe Windows Mobile versie 5.0 wat op die Treo draait. Luxe manier van 'behelpen'.
  #8  
Oud 06 augustus 2005, 14:53
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Hmm, ik denk dat ik mijn Treo 650 nog een hele tijd blijf gebruiken als dit de opvolger wordt. Geef die vierkante toetsen maar aan de Windows Mobile gebruikers.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
  #9  
Oud 06 augustus 2005, 15:27
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Wat goed zou kunnen zijn, is dat dit apparaat onder een ander merknaam gemaakt zal worden. De Treo650 is naar mijn weten ook slechts een product van de smartphone-gigant-fabrikant HTC, die ook de Qtek S100, 2020i, 9090 enz enz enz maakt. Daarom is er best kans dat deze 'Treo670' eigenlijk helemaal geen 'Treo' wordt (ook al staat het al op het apparaat..., een stickertje is zo vervangen natuurlijk).

Dit apparaat lijkt mij een best goed apparaat. Er is te zien dat dit product op WM-5 draait. De softwarematife buttons zijn vergelijkbaar met die van de Motorola Q. Het 'windows-logo' en de 'ok-knop' zijn ook al te vinden op de Qtek 9090. Allen logischge keuzes en goed toepasbaar op een WM systeem. Het vierkante scherm is ook niks nieuws. Die is ook al te vinden op de HP 6515. Enige probleem daarvan is de resolutie van 240x240, maar aangezien het scherm fysiek kleiner is, is dat een begrijpelijke compromis.

Ik denk dat we ons over dit product niet al te veel sorgen hoeven te maken en geen direct bedreiging zal zijn op de Treo reeks of op Palm überhaupt. Stel dat het apparaat 'Vino' gaat heten is het enige wat ik vrees, is dat iemand op straat aanspreekt: "He, is dat een Vino?" "NEE, DAT IS EEN TREO!"
__________________
  #10  
Oud 06 augustus 2005, 17:48
schooierd's schermafbeelding
schooierd schooierd is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 45
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Drake
Ik denk dat we ons over dit product niet al te veel zorgen hoeven te maken en geen direct bedreiging zal zijn op de Treo reeks of op Palm überhaupt. Stel dat het apparaat 'Vino' gaat heten is het enige wat ik vrees, is dat iemand op straat aanspreekt: "He, is dat een Vino?" "NEE, DAT IS EEN TREO!"
Hoe dat zo dan? Iemand die een <ahum> Vino koopt, koopt geen Treo. Ervan uitgaande dat HTC de WM5 variant uit eigen beweging gaat uitbrengen (zou Palm dat überhaupt wel ok vinden? Wie heeft de rechten v.w.b. het design?) betekent dat wel degelijk een slag voor Palm.
En ik denk dat Palm behoorlijk op z'n tellen mag gaan passen waar het het PalmOS versus WM5 betreft. De specs van WM5 zijn niet verkeerd. Als Palm op eenzelfde wijze tegen de (potentiële) concurrentie aankijkt als jij doet, dan kan Palm wel vast de deuren gaan sluiten, ben ik bang.
  #11  
Oud 06 augustus 2005, 19:08
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Als HTC trouwens de "Vino" op de markt gaat brengen, timmeren ze stevig aan de weg. Deze WM5 smartphone staat ook gepland om binnenkort uit te komen:

  #12  
Oud 06 augustus 2005, 19:27
schooierd's schermafbeelding
schooierd schooierd is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 45
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fazwarts
Als HTC trouwens de "Vino" op de markt gaat brengen, timmeren ze stevig aan de weg. Deze WM5 smartphone staat ook gepland om binnenkort uit te komen:
*FOTO*
Nog even, en dit toekomstige bouwsel staat wereldwijd bekend als "Vino"
Ja, HTC is lekker bezig! Achter de schermen hebben ze vast een enórm marktaandeel!(?)
Wel weer een interessante insteek, zo'n dwarsgeplaatst uitschuifbaar toetsenbord.
  #13  
Oud 06 augustus 2005, 22:24
Fairlane
Guest
 
Berichten: n/a
Nog meer foto's: http://www.engadget.com/entry/1234000050053387/
de thread met de video's is hier te bekijken (voor de volledigheid ): http://www.engadget.com/entry/1234000840053340/

Laatst gewijzigd door Fairlane; 06 augustus 2005 om 22:29.
  #14  
Oud 06 augustus 2005, 23:06
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Ik bedoelde slechts dat iemand snel zal denken dat je een 'Vino' in je handen hebt ipv een Treo omdat dit product waarschijnlijk wel Alom bekend zal worden, net als de Qtek S100. Dat is ondertussen een standaard geworden.

Ik stel ook voor dat we 'em 'Vino' blijven noemen, tot we iets meer zekerheid hebben over de naam
__________________
  #15  
Oud 06 augustus 2005, 23:23
schooierd's schermafbeelding
schooierd schooierd is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 45
Ik begin wel een beetje dorstig te geraken van die naam
Het zou wel een aardige zet zijn van HTC (of Palm natuurlijk) als deze Treo/WM5 versie het (definitieve) licht gaat zien. Via een u-bocht koop je tegenwoordig al gauw een HTC-speeltje.
  #16  
Oud 06 augustus 2005, 23:33
HediX's schermafbeelding
HediX HediX is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hedi
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 16 mei 2005
Berichten: 228
Citaat:
Het is daarentegen wel de nieuwe Windows Mobile versie 5.0 wat op die Treo draait. Luxe manier van 'behelpen'.
Helemaal gelijk!!! Maar ja, ben een beetje een verwend nest he. Heb ooit Windows Mobile gehad in een heel ver verleden. Dat beviel niet. En dus zal het nu ook wel niet bevallen .

Ik geef toe, veel te star en weinig innoverend, maar ja.....
  #17  
Oud 07 augustus 2005, 14:45
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Na het bekijken van de filmpjes en wat gebabbel over en weer met diverse personen van dit forum raak ik er steeds meer van overtuigd dat we hier te maken hebben met een hele goed opgezette hoax.

Er kloppen teveel dingen niet de filmpjes. Bij het starten van een app mis ik de throbber (ronddraaiende vierkantje in het midden) dat standaard in Windows Mobile zit. Ergens in een van de filmpjes zit een Palm-keylock (weliswaar iets anders vormgegeven, maar zover ik weet hadden eerdere WM-smartphones dit niet). Bovendien, maar dat kan ook de kift zijn , het ziet er te snel uit om waar te zijn voor mijn gevoel.

Wat me ook opvalt is dat dit grote gerucht (laten we eerlijk zijn, als het waar is, zijn we allemaal niet zo blij) enkel nog is opgepikt door engadget en PalmInfoCenter. Brighthand, TreoCentral en MyTreo.net hebben dit nieuws links laten liggen.

Voor mij persoonlijk een teken aan de wand.

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
  #18  
Oud 07 augustus 2005, 15:36
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Dat de topic titel als [Nieuws] wordt aangebracht, is al helemaal van de gekke.
Zelfs [Gerucht] vindt ik al overdreven.
Meer passend zou zijn: [Opinie]Is WM op Treo een hoax?
Ik stem alvast op ja.
Blijkbaar is iedereen al klaar om WM op de Treo te ontvangen:
De ene met handgeklap , de andere met boegeroep !
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
  #19  
Oud 07 augustus 2005, 15:56
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
Dat de topic titel als [Nieuws] wordt aangebracht, is al helemaal van de gekke.
Zelfs [Gerucht] vindt ik al overdreven.
Meer passend zou zijn: [Opinie]Is WM op Treo een hoax?
Ik stem alvast op ja.
Je hebt gelijk: [Gerucht] zou beter zijn. Ik heb de topictitel iets aangepast. Overigens vind ik [Opinie] te ver gaan, omdat het geen persoonlijke mening is maar een duidelijk gerucht wat ook op andere websites zo wordt gebracht.
  #20  
Oud 07 augustus 2005, 17:26
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smaus
Bij het starten van een app mis ik de throbber (ronddraaiende vierkantje in het midden) dat standaard in Windows Mobile zit
Bij het starten van programma's wordt dit vierkantje over het algemeen niet weergegeven, ook niet bij het starten van zware applicaties. Het vierkantje wordt wel getoond als bepaalde taken binnen een applicatie uitgevoerd worden die enige seconden in beslag nemen.
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023