Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04 januari 2007, 18:29
sandrak
Guest
 
Berichten: n/a
Spontane uitval (soft reset) Treo 650

Ik heb nu ruim een jaar een Palm Treo 650. Twee weken geleden ging mijn Treo steeds spontaan uit toen ik sms-berichten verstuurde (een zgn. soft reset ) Omdat ik bij KPN een service-abbonnement had aangeschaft van 2 jaar en KPN Business Center het app. niet kon repareren kreeg ik direct een nieuw toestel. Maar wat schetst mijn verbazing: Na synchronisatie met mijn PC bleek de spontane soft-reset nog steeds plaats te vinden, nu niet bij het sms-en, maar bij het bellen of opnemen van de telefoon (kortom: onbruikbaar toestel). Nu ligt dit wsl. niet aan het toestel, want dit is een nieuwe. Ik heb mijn Palm Treo een hard-reset gegeven en zonder synchronisatie lijkt deze prima te werken. Mijn conclusie was: het ligt vast aan de data op mijn PC in Outlook! Vervolgens heb ik de default synchronisatie gewijzigd in de Palm-Desktop. Maar helaas: ook nu werkt mijn telefoon niet (de data uit adresboek en agenda uit Outlook zijn nu niet meegenomen in de synchronisatie, dus die data zal niet corrupt zijn) Maar wat is het dan wel?
Ik ben best bereid om alle data uit Outlook handmatig over te typen, maar uiteindelijk wil ik weer synchroniseren met mijn PC: dan gaat het natuurlijk weer fout.
Blijkbaar zijn er corrupte files in mijn computer die meegenomen worden in de synchronisatie van Outlook en Palm Desktop. Ik heb ook al eerder de dbScan geinstalleerd op mijn Palm Treo 650 en de scan uitgevoerd, maar helaas er werden geen corrupte files gevonden. Kan iemand mij helpen? Sandra
Met citaat reageren
  #2  
Oud 04 januari 2007, 18:38
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Het lijkt me niet dat er iets mis is met je agenda, dus overtypen zou ik niet doen omdat het probleem direct na synchroniseren weer terug zal komen. Naast je agenda worden er namelijk ook geïnstalleerde programma's teruggezet, en ik denk dat zo'n programma de oorzaak is van je resets . Om dit op te schonen doe je een grote schoonmaak, tenzij je al direct weet om welk programma het kan gaan, en dat programma kunt verwijderen (evt uit c:\program files\palm\username\backup\).
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 04 januari 2007, 21:14
sandrak
Guest
 
Berichten: n/a
De grote schoonmaak heb ik volgens mij al gedaan. De backup inde map PalmOne had ik een andere naam gegeven, De Hard reset had ik uitgevoerd, waardoor ik weer de fabrieksinstellingen had, maar het gaat mis met synchroniseren.
Of heb ik misschien niet het juiste bestand (dat backup heette) een andere naam gegeven? want na synchronisatie staan al mijn eigen instellingen weer in mijn Palm Treo met helaas ook de vervelende eigenschappen van "spontane soft-resets".
Kun je iets simpeler uitleggen hoe ik de grote schoonmaak moet uitvoeren?
Is het compleet verwijderen van Palm-one software van mijn PC en het opnieuw installeren van deze software misschien een idee?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 04 januari 2007, 21:24
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Het enige wat je op je Palm wilt staat in Outlook he? Wat je dan kunt doen is Palm Desktop starten, menu Hotsync, menu Tools, Users, en je eigen account verwijderen. Daarna zorg je dat c:\program files\palm\username\ echt weg is. Na een hardreset synchroniseer je opnieuw, en je weet zeker dat je geen oude rommel binnenkrijgt.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #5  
Oud 05 januari 2007, 08:04
sandrak
Guest
 
Berichten: n/a
Wat bedoel je met "je wilt alleen Outlook in je Palm hebben?"
Ik wil natuurlijk ook alle overige functionaliteiten van Palm Treo blijven gebruiken, zoals Bluetooth, Media, Realplayer, Navigator, Taken, Web en Versamail etc.
Begrijp ik het goed, dat ik na verwijderen van Hotsync, Tools en Users alléén mijn eigen instellingen (kleuren, taalkeuze, geluiden etc.) van mijn Palm kwijt ben, en die dus weer opnieuw moet invoeren? Want dat is namelijk wat ik wil.
Dan tegelijk nog een andere vraag: Toen ik zojuist Palm Desktop opende werd mij opnieuw gevraagd of ik deze als default wilt gebruiken voor synchronisatie. Bij keuze Yes denk je hiervoor gekozen te hebben, maar bij opnieuw openen van palm Desktop wordt hier steeds naar gevraagd. Hoe weet ik zeker dat mijn Palm Treo gesynchroniseerd wordt met Palm Desktop en niet met Outlook?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 februari 2007, 10:35
PIPO2000
Guest
 
Berichten: n/a
Heb het regelmatig uitvallen ook gehad.
Reden: Batterij heeft speling in zijn opbergvak. Een stukje papier tussen klemmen verhelpt het telkens opnieuw opstarten (soft reset als batterij terug contact maakt).
Met citaat reageren
  #7  
Oud 20 februari 2007, 17:32
sandrak
Guest
 
Berichten: n/a
Inmiddels is mijn probleem helemaal opgelost.
Het lag allemaal aan de Dutch Piloc.
Sinds ik de Dutch Piloc niet meer activeeer op mij Palm Treo 650, en dus gebruik maak van de engelstalige versie, heb ik geen problemen meer.
Het enige wat ik nu nog probeer te regelen is de kosten ad € 38,=, van de Dutch Piloc terug te vorderen bij de leverancier van de software, maar dat schijnt erg moeilijk te zijn.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023