Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13 september 2004, 11:01
roel_v
Guest
 
Berichten: n/a
Hoe snel kan je schrijven met graffiti 2?

Hallo,

I had vroeger (2000) een handspring visor waar nog palmos 3 op draaide. Ik ga nu alweer enkele jaren zonder pda door het leven maar ik denk dat het nu toch weer tijd wordt er een te kopen. Ik wil beginnen met een goedkope, ik ben aan het denken aan een zire 31. Die werkt met graffiti 2. Ik heb met mijn visor nooit echt leren schrijven met graffiti, ik heb er ook nooit echt tijd in gestoken, maar ik zou eens willen vragen aan de hardcore graffiti gebruikers: hoe snel kan je er mee leren schrijven, na oefening? Hoe verhoudt zich het tot andere manieren van tekst invoer/opschrijven: schrijven met een pen, typen op een computertoetsenbord en sms-stijl tekstinvoer? Bedankt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 september 2004, 11:33
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Het hangt er echt vanaf of je veel tijd in het leren ervan wilt steken. Zelf dacht ik aardig snel te kunnen schrijven, totdat ik JP bezig zag.
Een toetsenbord gaat véél sneller. Je kunt dan zeker 10 tekens per seconde halen als je een beetje doortypt (zeker voor kleine stukjes, op je Palm ga je toch geen boek typen met grafitti).
SMS gaat zeker langzamer, maar dat is dan ook de langzaamste invoermethode.
Met een pen heb je ook veel veriatie. Ik denk dat dat te vergelijken is met wat je bij Grafitti ziet. Een getraind grafitti gebruiker pent sneller wat neer dan iemand die langzaam schrijft.

Ik heb overal Grafitti genoemd, en niet Graffiti 2. Zelf vond ik G2 een ramp, en heb het weer door G1 vervangen.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 september 2004, 12:12
Ellen's schermafbeelding
Ellen Ellen is offline
Senior lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 03 september 2003
Locatie: Esch
Berichten: 70
Bram, inderdaad groot verschil tussen Graffiti 1 en 2. Ik had een ouderwetse Zire met Graffiti 1 en daarmee ging schrijven prima en ook redelijk snel; in ieder geval snel genoeg om afspraken te noteren enzo..

Maar met Graffiti 2 gaat het toch véél lastiger, met name vanwege de letters die niet meer in 1 keer te schrijven zijn; het duurt eeuwen voordat ik een fatsoenlijke k op mn schermpje heb staan! Graffiti 2 heeft ook voordelen, met name de hoofdletters.

Al met al gebruik ik liever Graffiti (misschien vervang ik 2 ook wel weer door 1) dan een toestenbordje. Geen los toetsenbord vanwege de handzaamheid die dan stukken minder wordt en geen toetsenbord op mn scherm omdat dan mn hele scherm door het toetsenbord in beslag wordt genomen.....

Kortom: voor het noteren van afspraken en het schrijven van taken en eventueel korte memo's werkt Graffiti voor mij snel genoeg; natuurlijk moet je er wat handigheid in krijgen, maar met een beetje oefenen kom je een heel eind!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 september 2004, 15:35
MAL MAL is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: Rotterdam
Berichten: 26
Graffiti 2 is naar mijn mening echt een zware achteruitgang. Versie 1 was werkelijk erg rap in de hand.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 september 2004, 10:19
Ellen's schermafbeelding
Ellen Ellen is offline
Senior lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 03 september 2003
Locatie: Esch
Berichten: 70
Zie ook deze thread !!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023