Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm - overige modellen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11 december 2006, 13:20
wkjagt
Guest
 
Berichten: n/a
USB op Palm III

Vraagje. Ik wil mijn Palm IIIx aansluiten op de PC met een USB kabel. Ik heb daar al kabels voor gezien. Maar.... de oorspronkelijke kabel was toch serieel? Ondersteunt de software dan wel communicatie via USB?

Alvast dan voor eventuele antwoorden.
Willem
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 december 2006, 13:33
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Lastig die nieuwe PC's zonder seriele poort

Bij Palm kun je in ieder geval de nieuwste Palm desktopsoftware downloaden.

Daarmee heb je ok USB-ondersteuning (want alle nieuwe apparaten syncen nu met een USB-verbinding). Wat jij nodig hebt is een Serieel naar USB connector en die bestaan inderdaad. Probeer er wel een te bemachtigen met de juiste drivers. Ik heb zelf alleen zo'n kabel, maar kan daar geen drivers meer voor vinden...

Succes, groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 december 2006, 13:38
wkjagt
Guest
 
Berichten: n/a
De oorspronkelijke kabel zit er niet meer bij, helaas. Dus het moet een kabel zijn die aan de ene kant in de Palm IIIx past en aan de andere kant een USB stekker heeft. Die heb ik te koop gezien op Mobile Media Parts webshop!. Zou daar dan ook een speciale driver bij moeten?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 december 2006, 14:43
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
De kabel zal door je PC als een USB-device herkend worden. En meestal kun je dan direkt aan het werk. De kabel die ik heb liggen wordt jammer genoeg niet standaard ondersteund door XP, vandaar mijn opmerking over de bijbehorende drivers.

Je zou zo'n kabel dus in een winkel moeten kopen, waar je eerst mag controleren of het wel werkt. Kopen via internet is op zich goedkoper, maar dan moet je een goede retourgarantie kunnen krijgen.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 december 2006, 14:56
The Adder The Adder is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 07 juli 2005
Locatie: Wilde Westen
Berichten: 80
Is wel een leuk kabeltje en de driver mag niet zo'n probleem zijn daar deze gekoppeld is aan de gebruikte USB chip en de kabel.

maar ik zou toch nog bij de leverancier even navragen of de drivers er daadwerkelijk bijzitten: support@mmparts.nl en deze ook werkelijk functioneert en zo niet er een retour mogelijk is.

succes!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 december 2006, 15:31
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Een andere overweging is of het loont om nog geld en tijd in een dergelijke Palm te stoppen. Afhankelijk van wat je er precies mee wil aanvangen, kan je mi. beter iets tweedehands of in de uitverkoop kopen. Je betaalt iets meer, maar dan heb je ook wat.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 december 2006, 20:50
wkjagt
Guest
 
Berichten: n/a
Voor mij voldoet de IIIx prima. Ik vind het wel lekker, dat 'old school'. En hij is ipv een gewone agenda, dus meer dan genoeg mogelijkheden. De IIIx wordt helemaal perfect als er mijnenveger opstaat en een eenvoudig programmaatje waardoor hij als wekker kan dienen.

Ik kreeg van mmparts een email dat ik mijn geld terug krijg als de kabel niet werkt. Ik heb ze niet gevraagd over een driver, maar daar zal ik ze nog eens over mailen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023