Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24 december 2000, 17:14
aalte001
Guest
 
Berichten: n/a
Zit met een moelijke keuze:

iiixe of vx.

Vraag me af of het prijsverschil van ruim 500 piek voor mij rendabel is.

Zal ik 500 piek meer betalen voor een li-ion batterij, een mooier design en een lager gewicht????

Help me aub.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 december 2000, 19:03
Guy Sie
Guest
 
Berichten: n/a
Dat is toch je eigen keuze. Technisch gezien heb je alle pros en cons al opgenomend.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 04 januari 2001, 22:02
marcel A marcel A is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 04 januari 2001
Locatie: nuenen
Berichten: 209
Thumbs up

Neem je hem overal mee naar toe?
kleiner en dunner is makkelijker mee te nemen.
succes met je keuze
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 januari 2001, 18:13
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Red face IIIxe

Ga voor de IIIxe. Die kan evenveel en een palm Vx moet je toch ook weer beschermen in een aparte hoes. Dan wordt ie een stuk dikker. De IIIxe is standaard al goed beschermd.

Ander wacht je op de nieuwe M500 (ik weet niet hoe die gaat heten maar dat is de m100 met 8 Mb).
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 januari 2001, 21:12
Newton
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up WAT IS WIJSHEID

Ik heb sinds kort een III c. Kleur vind ik prettig en het is superscherp. Het is een optie, maar een dure wellicht ?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 januari 2001, 22:06
marcel A marcel A is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 04 januari 2001
Locatie: nuenen
Berichten: 209
Thumbs up

Bij dixons krijg je nu een camera module bij de III c voor dezelfde prijs.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 januari 2001, 22:16
gerben
Guest
 
Berichten: n/a
Om het nog moeilijker te maken, ik ben gegaan voor de PalmVX (8mb) en heb er geen spijt van. het bevalt me prima, heb geen extra beschermhoes nodig en zou je altijd aanraden om minimaal 8 mb te nemen. Na installatie van diverse programma's heb ik nog 30% geheugen vrij.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 12 januari 2001, 08:20
Vanstra's schermafbeelding
Vanstra Vanstra is offline
Happy member
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 07 december 2000
Locatie: Hoorn (NH)
Berichten: 274
Thumbs up

Ikzelf zou gaan voor de Palm Vx.
Deze heeft nl. een FlashROM.
Je kan dan in de toekomst upgraden naar een nieuwe rom versie, dit is met een IIIxe niet mogelijk.
__________________
----------------------------------------
Homo sapiens non urinat in ventum.
Dat u niettemin verwittigd bent, evenwel.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 12 januari 2001, 10:00
Phaedrus
Guest
 
Berichten: n/a
De IIIxe heeft wel een flashROM, enkel de IIIe niet.

Ik denk dat het enige echte verschil het design en maat/gewicht is, en of je daar 500 piek meer voor wil betalen moet je zelf weten.
De Li-ion accu is een voordeel, maar tegelijk een nadeel, je kunt niet effe onderweg een setje extra batterijen kopen. Je kunt bij de IIIxe natuurlijk een setje accus gebruiken.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 15 januari 2001, 20:15
marcel A marcel A is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 04 januari 2001
Locatie: nuenen
Berichten: 209
Cool

heb je er inmiddels 1 gekocht?
zoja welke?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 18 januari 2001, 18:55
Phil's schermafbeelding
Phil Phil is offline
Senior lid, alhoewel :-)
Voornaam: Philip
Model: Palm Tungsten|C
 
Geregistreerd: 01 december 2000
Locatie: Sint-Niklaas België
Berichten: 384
Stuur een bericht via ICQ naar Phil
Re: WAT IS WIJSHEID

vind jij de IIIc "superscherp" ???
en wat gedaan met die kleine vierkantjes(pixels) (grijs op witte achtergrond).
persoonlijk vind ik dit een ietwat mindere kwaliteit.
heb zelf ook een IIIc.
of ben ik de enige met "slecht" scherm
greetz,
Phil


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Newton
Ik heb sinds kort een III c. Kleur vind ik prettig en het is superscherp. Het is een optie, maar een dure wellicht ?
__________________
Greetings, Phil from Belgium (not the prince)... bijna ex-lid.



Met citaat reageren
  #12  
Oud 19 januari 2001, 07:36
ChrisDC
Guest
 
Berichten: n/a
Wij hebben thuis de volgende pda's : mijn vrouw heeft een Visor, mijn zoon heeft een palm M100 en ikzelf heb de Vx. Daarvoor had ik de Palm III. Er is geen noemenswaardig verschil tussen de vier PDA's, doch de Vx is zijn prijs zeker waard. Indien er geen financiele beperking zijn, zou ik resoluut voor de Vx gaan. De omkasting is beter, knoppen zijn beter, schrijfvlak is beter. De drie anderen voelden 'goedkoper' aan.
Voordeel van de Visor is, dat je hem kan uitbreiden.
Alleen zie ik daar niet het nut van in. Ik zie me nog niet rondlopen met een uitbreidingsmodule voor GPS, foto-toestel, mp3 speler in mijn zak. Waar moet je het allemaal steken.
Maar dewelke je ook kiest, het zijn stuk voor stuk nuttige dingen, waar je nog veel plezier aan zal beleven.Succes
chris
Met citaat reageren
  #13  
Oud 19 januari 2001, 13:40
aalte001
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb inmiddels de iiixe besteld. Kon deze met wat korting kopen. Ik denk voor ca. 450,= een product met een goede prijs-kwaliteit verhouding aangeschaft te hebben.

Toch??
Met citaat reageren
  #14  
Oud 24 januari 2001, 14:55
Arno Smit
Guest
 
Berichten: n/a
Talking Ik bemoei me er ook maar mee

Ik heb een visor gekocht met 8 mb geheugen en die bavalt eigenlijk best goed en is toch een stuk goedkoper dan een "echte"

Groet Arno
Met citaat reageren
  #15  
Oud 24 januari 2001, 19:32
007
Guest
 
Berichten: n/a
Wink

ik zou voor de Vx gaan. Een litium ion is wel heel handig. Zelf heb ik een palm 3e en ik moet bijna elke maand battarijen kopen. Als je de kosten van al die battarijen bij elkaar optelt ben je denk ik goedkoper uit als je de Vx koopt. Ik ook opzoek naar een palm Vx. Als je een goedkoop adresje weet laat het me effe weten

Groetjes,
007
Met citaat reageren
  #16  
Oud 26 januari 2001, 08:31
Berry
Guest
 
Berichten: n/a
Question

Ik zit met precies hetzelfde probleem. Als je er nog geen gekocht hebt, bij de KPN winkels bieden ze u een IIIxe aan voor 399,-. Dan moet je wel een oude agenda (!!??) inleveren, maar het scheelt je mooi weer 300,-
Laat even weten of je al wat gekocht hebt en wat bij jou de doorslag heeft gegeven voor jou keuze.

Groeten Berry
Met citaat reageren
  #17  
Oud 01 februari 2001, 19:21
aalte001
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb de iiixe besteld. Vind het prijsverschil met een VX gewoon veel te groot. Ik heb de ervaring dat je je (financiele) grenzen steeds stukje bij beetje verlegd:

Ik heb altijd gewerkt met een papieren ringband-organizer. Werkt prima, goed tevreden. Nu beheert iemand anders mijn agenda en begon ik te denken over een palm o.d.
Je wordt toch enthousiast van al die mooie "speeltjes". Het begint bij een iiie, dan naar een V (want dies toch wel mooier) en het eindigt bij een VX, omdat deze eigenlijk alles heeft wat je wilt (jaja, palm commercie is niet dom!?). De kosten van het apparaat zijn dan inmiddels opgelopen tot 1200 piek!

En toen dacht ik: ho! Je gebruikt het apparaat functioneel en voor je werk. Ik moet hem wel zelf betalen! Dus gewoon een palm met de beste prijs-kwaliteit verhouding: DE iiiXE dus...
Met citaat reageren
  #18  
Oud 02 februari 2001, 16:57
jbeckers
Guest
 
Berichten: n/a
Talking

[quote]Oorspronkelijk geplaatst door aalte001
[b]Ik heb de iiixe besteld. Vind het prijsverschil met een VX gewoon veel te groot.

Groot gelijk. Ik heb nu een maand een IIIxe tot volle tevredenheid. Het was in het begin even wennen, maar ik mis mijn papieren agenda nauwelijks (alleen voor een volledig weekoverzicht, maar daar is het scherm te klein voor). De accu mis ik niet, na een maand is de batterij nog voor driekwart vol.

groetjes,

Johan Beckers
Met citaat reageren
  #19  
Oud 05 februari 2001, 22:35
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Helemaal mee eens. Sterker nog: de IIIxe is gewoon beter dan de Vx. Zie mijn threat http://www.palmclub.nl/forums/showth...p?threadid=798
Met citaat reageren
  #20  
Oud 06 februari 2001, 20:54
rharing's schermafbeelding
rharing rharing is offline
Forumbikkel
Voornaam: René
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 15 december 2000
Locatie: Cuijk
Berichten: 123
Wink

En nog wat ter overweging.... Stel batterijgebruik IIIxe is 2 duracelletjes per maand, 4 stuks a 15 pieken in de winkel. Op jaarbasis dus 90 gulden. Prijsverschil Vx en IIIxe ruim 500 piek, dus zeker voor 6 jaar batterijtjes kopen om prijsverschil te neutraliseren. Met Hema alkaline batts nog langer. Zal er vast wel een nieuwe palm op de markt zijn...

Rene
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023