Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25 september 2001, 18:00
aadhoog
Guest
 
Berichten: n/a
Question m500, ja of nee

Hallo, ik ben van plan om een M500 aan te schaffen, maar weet
nu niet of dit DE palm is !
Mijn voorkeur gaat uit naar zo klein mogelijk. (heb ook al naar de Comopaq iPaq gekeken, maar die is te groot.) eventueel kan ik natuurlijk de M505 vanwege het kleurenscherm nemen, maar dat vindt ik nog niet eens zo belangrijk. Mijn belangrijkste vraag is dus of de M500 de goeie keuse is !
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 september 2001, 19:39
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Een prima plek om een antwoord te vinden op je vraag staat hier:

http://palmclub.nl/tips/modellen.shtml

Hier kun je nalezen dat als je een even snelle kloon zoekt dat je bijvoorbeeld de Visor Edge (even duur) of Visor Platinum zou kunnen kopen (200-300 gulden goedkoper, zuiniger met batterijen dan Edge).
Een Sony Clie werkt ipv op 33 op maar 20 MHz, maar heeft wel een uitbreidingsslot (Memory Stick, zijn duurder dan SD-kaartjes) voor 500 gulden minder.
Het werkgeheugen van de meeste machientjes is 8Mb, de modellen met minder geheugen zou ik niet kopen als je niet echt minimaal van je nieuwe speeltje gebruik wilt maken. Gewoon wat leuke programmaatjes installeren om ze rustig eens uit te proberen of off-line websites op je palm nalezen kan met 8Mb natuurlijk veel plezieriger.
Als je echt veel afspraken en adressen e.d. in je Palm wilt zetten is 8Mb ook zeker aan te raden.

Zelf heb ik een IIIxe die prima voldoet. Als ik nu voor ongeveer evenveel geld een nieuwe zou moeten kopen werd het de sony omdat deze een uitbreidingsslot had.
Als ik veel geld zou willen besteden, zou ik wachten op de binnenkort te verschijnen nieuwe Sony met kleurenscherm en MP3-playback.

Ik denk dat je mbv de genoemde pagina zelf wel een eigen mening kunt vormen. De prijzen zijn misschien niet meer helemal actueel, maar bij een lokale winkelier of op de pdashop (http://www.pdashop.nl) kun je meer bij de actuele prijzen vinden.

In ieder geval: veel plezier met je nieuwe Palm! (dat zal vast wel lukken )
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 september 2001, 21:01
aluteijn
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb Palm Vx versus 500

Weet iemand of de accu van de 500 van een betere kwaliteit is dan die van de Vx? Ik lees namelijk regelmatig dat er leden zijn die problemen hebben met die batterij. Ik zelf namelijk ook. (zie thread onder hardware).
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 september 2001, 23:46
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Zelf heb ik zeer goede ervaringen met de batterij van de M505. Na een dag intensief gebruik (zonder backlight) staat het batterijniveau nog steeds rond de 100 procent.
Bij mijn Palm Vx is dat absoluut niet het geval.

Peter B
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 september 2001, 10:58
rjbroer
Guest
 
Berichten: n/a
Ik gebruik de Palm M500 nu iets meer dan een maand en hij bevalt prima. Ik had hiervoor geen PDA, maar gewoon een Succes-agenda.. maar ik ga nooit meer terug. Ik gebruik de Palm M500 buiten de agenda om mijn mail op te halen (in de trein of op reis) en om via AvantGo op de hoogte te blijven van het nieuws (CNN en NRC kanalen). Voor geluid/spelletjes en andere gadgets gebruik ik hem dus niet.

De batterij gaat best lang mee, al heb ik geen exacte tijdsduur voorhanden. De standaard stylus is zwaarder dan die van bijv. de Palm M10x reeks, maar gebruik toch liever de Lamy (twinpen) 647. Een normale pen ligt toch iets beter in de hand.

Ik had verwacht dat e.e.a. snel zou beschadigen of krassen, maar er is nog geen kras te bekennen op de Palm.

Tot nu toe bevalt ie erg goed, en ik heb niet het idee dat ik eigenlijk een pda zou moeten hebben van Sony, Visor of iPaq.

RJ
Met citaat reageren
  #6  
Oud 26 september 2001, 17:23
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
Re: m500, ja of nee

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aadhoog
Hallo, ik ben van plan om een M500 aan te schaffen, maar weet
nu niet of dit DE palm is !
Mijn voorkeur gaat uit naar zo klein mogelijk. (heb ook al naar de Comopaq iPaq gekeken, maar die is te groot.) eventueel kan ik natuurlijk de M505 vanwege het kleurenscherm nemen, maar dat vindt ik nog niet eens zo belangrijk. Mijn belangrijkste vraag is dus of de M500 de goeie keuse is !
Ja
__________________
Bob jij of bob ik?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 26 september 2001, 18:09
stargate's schermafbeelding
stargate stargate is offline
Forumbikkel
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Leuven, België
Berichten: 243
Meer info over de m50x? Mijn volledig verslag op
http://www.palmclub.nl/forums/showth...?threadid=3541

At your service,

S.
__________________
Steven "Stargate" Bogaerts
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
*http://www.skywatchers.be: De thuisbasis van het Sci-Fi & Fantasy in Belgie!!

"Live Long and Palm!"
Met citaat reageren
  #8  
Oud 26 september 2001, 18:57
Cornelius
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb na even twijfelen ook een 500 aangeschaft, kleur is wel aardig, ald het beeldscherm optimaal is dan, en dat is de 505 niet. Het bedrag wat je meer kwijt bent aan kleuren uitvoeren kun je wat leuke gadgets bijkopen. Monochroom is OK !! Maar als je zoals jij opteert voor kleur omdat je foto's filmpjes enzo wilt bekijken dan moet je toch aan een compaq denken, daar is de kwaliteit heel goed van (het schermpje dan) veel beter dan een 505, voor die toepassing dan
Met citaat reageren
  #9  
Oud 26 september 2001, 19:50
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
m500....goedkoop!!!!

Hoi,

de m500 nu bij office Centre in de aanbieding. De goedkoopste die ik ooit heb gezien:

fl 799,-!!!!!!!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 26 september 2001, 20:17
aluteijn
Guest
 
Berichten: n/a
Alleen toegang met office center pasje. Of heb jij een andere ingang?

André
Met citaat reageren
  #11  
Oud 26 september 2001, 20:22
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Nee, klopt. Alleen toegang met een pasje ja. Das jammer. Ik ga meestal met mijn baas mee.
Misschien van iemand lenen?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 26 september 2001, 21:00
aadhoog
Guest
 
Berichten: n/a
en de Palm M105 ?? is dat wat ?? is in ieder geval een stuk goedkoper en nog kleur ook.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 26 september 2001, 22:32
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Je kunt de behuizing van de M105 een kleurtje geven, maar het display is toch echt monochroom.

Peter
Met citaat reageren
  #14  
Oud 27 september 2001, 07:08
aadhoog
Guest
 
Berichten: n/a
oh.... volgens de spec's bij Mega Markt heeft hij kleuren display.
(en de M100 is monochrome)
Met citaat reageren
  #15  
Oud 27 september 2001, 11:48
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
Exclamation M 105 is top

de m105 is een topapparaatje. ik ben er sinds een 4 weken trotse eigenaar van. maar ik heb dan ook aardige uitbreidingen toegepast. Ik heb sindskort ook een Seiko SmartPad bij en ik ben van plan begin volgende week een kabel voor mijn Alcatel 701 te kopen voor internet en email. Helaas is het allemaal nogal kostbaar. Het leren "agenda-hoesje" kostte alleen al 70 piek, net als de cover trouwens.

het beeldscherm is zwart/wit, dus niet zoals vermeld kleur. er is goed mee te werken. Het valt me vooral hoe scherp het scherm is als ik het in combinatie gebruik met de smartpad. Vooral het realtime schrijven is een positief punt. de ir-verbinding is razendsnel.

voor mij was de m105 zijn aanschaf dubbel en dwars waard !!!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:50.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023