Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Koopadvies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13 oktober 2005, 14:36
dpE2
Guest
 
Berichten: n/a
Waarom nou een Palm ?

Dag mensen, ik ben nu op zoek naar een leuke handheld. Ik wil hier later mee kunnen navigeren (lees: ik wil geen navi/bundel kopen). Nou is mijn oog voornamelijk gevallen op een Tungsten E2. Maar nou de vraag aan jullie:

waarom zou ik een palm kopen en geen iPaq of iets dergelijks ?
wat zijn de voor/nadelen van een Palm ?
kan ik voor een T-E2 gewoon een willekeurige BT-GPS muis kopen en vervolgens tomtom 5 hierop laten draaien ?
hoe zit het uit met de software die ik er naderhand op wil installeren ?

ik heb voor 2 jaar eens een iPaq gehad, heb er 3 maanden mee gestoeid, maar was er niet echt overtuigd van. Dus heb ik die weer verkocht. helaas heb ik nog niet met een Palm kunnen stoeien.

dus wat raden jullie mij aan ?

Mvgr Dennis
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 oktober 2005, 14:43
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpE2
wat zijn de voor/nadelen van een Palm ?
Moeilijk om te zeggen. Palm schijnt stabieler te zijn, minder stappen nodig te hebben om een actie te verrichten (bijv. afspraak in agenda te zetten) et cetera. Kijk ook eens in de tientallen threads waarin mensen om koopadvies vragen en waarin Pocketpc's en PalmOS pda's worden vergeleken.
Citaat:
kan ik voor een T-E2 gewoon een willekeurige BT-GPS muis kopen en vervolgens tomtom 5 hierop laten draaien ?
Ja. Het is alleen meestal wel goedkoper om een pda-navigatiebundel te kopen ipv elk apart.
Citaat:
hoe zit het uit met de software die ik er naderhand op wil installeren ?
Wat bedoel je precies?
Citaat:
dus wat raden jullie mij aan ?
Een PalmOS pda natuurlijk
Geef anders eens aan wat je precies zoekt in een pda. En wat is je budget?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 oktober 2005, 14:53
dpE2
Guest
 
Berichten: n/a
Ik wil een agenda bij de hand hebben waarin ik per dag een overzicht kan bijhouden wat ik moet doen.
ik werk 3 dagen pw op mijn stage savonds werk ik bij een computer firma, daarnaast heb ik prive klanten (pc buissnes) dan heb ik nog andere afspraken... etc

ik heb het dus tamelijk druk de laatste tijd en wil dus al mijn afspraken netjes op een lcd schermpje zien verschijnen.

daarnaast wil ik ook nog navigeren kunnen, het liefst met tomtom omdat ik die thuis heb liggen. hij moet kunnen bluetoothen omdat ik een gps muis kan krijgen via mn werk tegen een lage prijs

voor de rest moet hij er strak uitzien en ik wil er wel eens wat word/excel doc's opmaken. oja fotos wil ik er ook wel eens op kijken. mp3's afspelen hoeft echt niet, daar heb ik een autoradio voor

dat was het zo een beetje, en na een hele dag research te hebben gedaan (gisteren) kwam ik tot de eindconclusie: een palm Tungsten E2

mijn budget is dan ook rond 200 ~ 250 euro

oja: wat mij ook aangenaam opviel was het feit dat de E2 een non-violatable RAM heeft, dus nadat de accu leeg is, niet alles weg is... je snapt wel wat ik bedoel

dat was het zo een beetje

edit: nog een 'oja'
ik zag ook op de palmshop site dat hij nu in de aanbieding was samen met een wifi-kaartje voor 249,- incl. versendkosten. en ik heb natuurlijk een leuke 108 Mbit WLan router thuis hangen
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 oktober 2005, 14:58
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Als ik jouw eisenpakket zo zie, en budget, dan lijkt me de TE2 een uitstekende keus. Oftewel, de vraag stellen was in jouw geval de vraag beantwoorden .
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 oktober 2005, 15:04
dpE2
Guest
 
Berichten: n/a
prima, dan ga ik eens kijken wanneer de volgende loon er weer is
bedankt voor je hulp alvast
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 oktober 2005, 15:39
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Voor iets meer (329.-) heb je de T|X met meer geheugen (128MB, waarvan 100MB bruikbaar) en ingebouwde Wi-Fi, plus alle andere features van de T|E2 (en een veel betere mp3-speler, namelijk PocketTunes in plaats van RealPlayer, ook al is het je daar niet om te doen). We hebben net een uitgebreid review van de T|X geplaatst, lees die ook eens door. Voordeel is dat je het SD-slot vrij houdt voor meer extern geheugen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 oktober 2005, 15:46
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
iets meer (329.-)
Dat is bijna 80 EURO meer dan het budget van dpE2. Dat is een overschrijding met zo'n 30%.
* bergt calculator weer op.

Laatst gewijzigd door metck; 13 oktober 2005 om 15:56. Reden: quote aangepast.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 13 oktober 2005, 15:54
DaiJun's schermafbeelding
DaiJun DaiJun is offline
Limburgse Palm Liefhebber
Voornaam: Dion
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2005
Locatie: Venray
Berichten: 624
Stuur een bericht via MSN naar DaiJun Stuur een bericht via Skype™ naar DaiJun
Maar je krijgt ook 30% meer bruikbaar scherm, 280% meer bruikbaar intern geheugen, een 50% snellere processor en dan ook nog dat vrije SD slot. Dus voor die 30% meer kosten krijg je best wel heel veel meer terug...
__________________
Live wise, you don't live twice!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 13 oktober 2005, 15:54
dpE2
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Voor iets meer (329.-) heb je de T|X met meer geheugen (128MB, waarvan 100MB bruikbaar) en ingebouwde Wi-Fi, plus alle andere features van de T|E2 (en een veel betere mp3-speler, namelijk PocketTunes in plaats van RealPlayer, ook al is het je daar niet om te doen). We hebben net een uitgebreid review van de T|X geplaatst, lees die ook eens door. Voordeel is dat je het SD-slot vrij houdt voor meer extern geheugen.
ik ben altijd in voor nieuwe dingen, dat met het budget is niet zooo een groot probleem, dan spaar ik gewoon nog een maand langer en dan koop ik een mooie T|X die er overigens zeer strak oogt !!

ik zal meteen de review ervan lezen en mij nog eens goed bedenken.

bedankt voor je advies !!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 13 oktober 2005, 15:55
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
Dat is bijna 80 EURO meer dan het budget van dpE2. Dat is een overschrijding met zo'n 30%.
Mja Goed punt. Ik heb net weer 529,- euro mogen neertellen voor een iPod Video plus de benodigde accessoires, dus ik ben de realiteitszin een beetje kwijt

Laatst gewijzigd door jean-paul; 13 oktober 2005 om 15:56. Reden: Quote toevoegd, thread ging wat hard ineens :)
Met citaat reageren
  #11  
Oud 13 oktober 2005, 15:58
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaiJun
Maar je krijgt ook 30% meer bruikbaar scherm, 280% meer bruikbaar intern geheugen, een 50% snellere processor en dan ook nog dat vrije SD slot. Dus voor die 30% meer kosten krijg je best wel heel veel meer terug...
Klopt, maar feit blijft dat de TX "eigenlijk" niet in het budget van dpE2 past. Neemt natuurlijk niet weg dat de TX inderdaad veel meer mogelijkheden en dat ik het ook wel zou weten
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Mja Goed punt. Ik heb net weer 529,- euro mogen neertellen voor een iPod Video plus de benodigde accessoires, dus ik ben de realiteitszin een beetje kwijt.
. Voor jezelf of voor een review in PCMag?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 13 oktober 2005, 20:13
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
iPod video aanschaffen als je een Palm hebt waarmee je ook redelijk wat multimedia aankan?

Een hele regel verder en nog steeds erg

Koopadvies (voor het on-topic blijven): als het geld over een maand niet zo'n probleem is: de T|X ! (al blijf ik zelf erg blij met mijn Treo 650, ondanks gebrek aan Wifi).

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:53.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023