Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18 februari 2006, 10:40
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Hotsync melding/conduits worden niet geïnstalleerd..

Weet iemand wat deze melding inhoudt en hoe ik dit probleem aan kan pakken? Ik ben het programma Punch Time Clock aan het installeren en krijg steeds deze melding: The notifier file 'C:Progra~1palmOnePACKAG~1NPInstal.dll' was not found. Notifiers are used by Hotsync Manager to inform other applications about synchronizations sessions. Please check your configuration to correct this problem. Hotsync manager is skipping over this file.
Die melding krijg ik nu ook telkens als ik mijn computer opstart (en de hotsyncmanager dus overnieuw moet beginnen). Eerder geïnstalleerde programma's met conduits werken nog goed, met de vermelding dat ik SharkPoint duiklog-software handmatig heb moeten toevoegen aan de conduits (stond een goede how-to over op hun site).
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 februari 2006, 11:06
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Het lijkt wel wat op een probleem met te lange foldernamen

Blijkbaar probeert Punch Time zich te nestelen als conduit. Maar daar was je zelf ook al uit
Heb je al een deinstallatie van Punch Time geprobeerd (eventueel incl. registerschoonmaak), opnieuw opgestart en een herinstallatie?

Google, een van m'n vrienden, leverde het volgende op: klik.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 februari 2006, 11:55
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis
Weet iemand wat deze melding inhoudt en hoe ik dit probleem aan kan pakken? Ik ben het programma Punch Time Clock aan het installeren en krijg steeds deze melding: The notifier file 'C:Progra~1palmOnePACKAG~1NPInstal.dll' was not found.
Moeten er normaal geen '\' tussen de verschillende mapnamen 'C:\Progra~1\palmOne\PACKAG~1\NPInstal.dll' staan?
Zoek eventueel op in de registry met regedit naar NPinstall en pas eventueel het pad aan. Kijk ook na in de verkenner of het bestand zich wel op je schijf bevindt. De ~1 zijn afkortingen voor langere mapnamen, maar de eerste 6 karakters zouden moeten overeenkomen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
Google, een van m'n vrienden, leverde het volgende op: klik.
Ja, je vriend weet wel de vraag, maar niet het antwoord.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 februari 2006, 12:36
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck

Google, een van m'n vrienden, leverde het volgende op: klik.
Ja, Maurice, eerst bedankt voor je reactie, die Google-link had ik ook al gevonden, bespaarde me de moeite om de hele foutmelding handmatig te moeten typen hier op het forum .
Aanvullend kan ik nog zeggen dat de melding al kwam voordat ik PTC probeerde te installeren...

Gerard, jij ook bedankt, ik ga even kijken.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 februari 2006, 12:53
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Met regedit vind ik NPInstall niet, alleen een verwijzing vanuit een sleutel "freeware" met niks als waarde ingevuld.
NPInstall stond wel in mijn oude backupfolder van de LifeDrive, als ik het bestand daaruit haal en in de nieuwe Palmfolder zet, verandert dat niks.
Is het niet vreemd dat de hotsyncmanager gaat zoeken in een folder PF\PalmOne\etc.etc. terwijl de TX alles doet vanuit de folder Palm? Kan daar iets zitten?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: bmp scsh.bmp‎ (769,1 KB, 5x gelezen)

Laatst gewijzigd door rudyheidenis; 18 februari 2006 om 12:59.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 februari 2006, 13:22
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis
Ja, Maurice, eerst bedankt voor je reactie, die Google-link had ik ook al gevonden, bespaarde me de moeite om de hele foutmelding handmatig te moeten typen hier op het forum .
Kan je hem in het vervolg wel afkijken van iemand die hem foutloos heeft ingetikt?
Citaat:
Aanvullend kan ik nog zeggen dat de melding al kwam voordat ik PTC probeerde te installeren...
Dus niet Punch Time Clock gerelateerd dus.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis
Met regedit vind ik NPInstall niet, alleen een verwijzing vanuit een sleutel "freeware" met niks als waarde ingevuld.
NPInstall stond wel in mijn oude backupfolder van de LifeDrive, als ik het bestand daaruit haal en in de nieuwe Palmfolder zet, verandert dat niks.
Is het niet vreemd dat de hotsyncmanager gaat zoeken in een folder PF\PalmOne\etc.etc. terwijl de TX alles doet vanuit de folder Palm? Kan daar iets zitten?
Hoe kan je iets vinden als het NPInstal is en niet NPInstall? Er moet dan toch wel een registry sleutel zijn die verwijst naar de PalmOne map ipv de Palm map? Misschien heb je wel iets aan deze 1SRC thread?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #7  
Oud 18 februari 2006, 13:29
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Rudy, ik zou als ik jou was de hele boel, Palm Desktop dus, deinstalleren en opnieuw installeren. Ik begin te vermoeden dat je meer tijd kwijt bent aan het oplossen van dit probleem dan aan het opnieuw installeren.

(Gerard, de 1SRC thread levert bij mij een blanco pagina op.)
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 18 februari 2006, 13:30
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
Kan je hem in het vervolg wel afkijken van iemand die hem foutloos heeft ingetikt? Hoe kan je iets vinden als het NPInstal is en niet NPInstall? Er moet dan toch wel een registry sleutel zijn die verwijst naar de PalmOne map ipv de Palm map? Misschien heb je wel iets aan deze 1SRC thread?
Tsja, het moest dus Instal zijn, het screenshot is hopelijk duidelijker. Ik ga weer aan de slag!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 18 februari 2006, 13:34
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
Rudy, ik zou als ik jou was de hele boel, Palm Desktop dus, deinstalleren en opnieuw installeren. Ik begin te vermoeden dat je meer tijd kwijt bent aan het oplossen van dit probleem dan aan het opnieuw installeren.

(Gerard, de 1SRC thread levert bij mij een blanco pagina op.)
Okee, Maurice, ook een optie. Verlies ik dan niet alle geïnstalleerde conduits eerst? Kan ik dan alles opnieuw installeren zoals bv. die dwarsliggende duiksoftwareconduit? Want dan ga ik toch even verder proberen...
Met citaat reageren
  #10  
Oud 18 februari 2006, 13:38
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
ja, je verliest alle conduits. Mijn kosten-baten-analyse is iig duidelijk
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 18 februari 2006, 14:01
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
(Gerard, de 1SRC thread levert bij mij een blanco pagina op.)
Ik krijg gewoon de posts te zien. Rudy, kan jij hem lezen?
Naast de totale uninstall van third-party conduits en Palm Desktop zoals Maurice reeds aangaf, wordt ook nog verwezen naar een utility:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roger Prokic 1SRC forum - Palm - LiveDrive - 08-03-2005, 06:19 PM
Here's the NPInstal.dll missing fix you need!!!!
Just download the latest version of the PalmSource Installer conduit from http://www.palmsource.com/installer/

Go towards the bottom of the screen where it says "Windows users – to get the latest version of the PalmSource Installer Conduit, click here." and click on the link and then simply run the setup.

This will fix the problem and allow you to keep the installer conduit, instead of messing with having to run RegEdit, and reinstalling your Palm Desktop/Hotsync.

This was a very simple fix for me. It only took me a few hours to find this tip by searching PalmSource website.

I hope this helps you. If it does, send me a simple email with a "Thanks for the tip on fixing my NPInstal.dll missing error" to rprokic@pobox.com
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #12  
Oud 18 februari 2006, 14:04
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Top, Gerard! Ja, ik kan alles zien en die Installer Conduit heeft in ieder geval die foutmelding gefixt. Nu nog een keer PTC Desktop opnieuw proberen te installeren en dan ben ik helemaal blij!

Maurice, jij ook bedankt voor de moeite zover!

Die conduit vind je hier: http://www.palmsource.com/installer/
Met citaat reageren
  #13  
Oud 18 februari 2006, 14:25
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Graag gedaan. En jij Godspeed gewenst met je klusje. Als je opschiet ben je nog net op tijd voor de 1000 meter
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 18 februari 2006, 14:39
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Dat komt goed, alarm in TX gezet m.b.v. FBTV!! .
Hup Holland hup, ik vind het wel grappig, een leeuw in z'n hempie..
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:01.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023