Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24 augustus 2008, 23:26
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Angry Probleem met synchroniseren naar databestand op NAS (gebruikersnaam weg)

Hallo,

Ik heb een vreemd fenomeen...
Sinds kort heb ik een N(etwork) A(ttached) S(torage) servertje in gebruik en heb hier al mijn databestanden naar toe verplaatst, inclusief de Palm databestanden.
Nu krijg ik van tijd tot het probleem, dat bij het synchroniseren mijn HotSync gebruikersnaam blijkt te zijn "verdwenen". Als ik vervolgens Palm Desktop (versie 4.2.) wil openen, krijg ik eerst een leeg venstertje te zien, waarin ik een nieuwe gebruikersnaam moet aanmaken. Ik maak dan maar mijn huidige gebruikersnaam nogmaals aan. Maar als ik dan vervolgens in Palm Desktop onder Opties de datadirectory wil verplaatsen naar de gewenste bestandslocatie op de NAS, krijg ik de melding "Het pad L:\Palm etc cannot be used to store your data or it's being used by another user"....Ik ben echt de enige die op mijn XP computer mijn persoonlijke account opstart met de Palm programma's en HotSync manager in de taakbalk....
De enige werkbare oplossing is dan omhandmatig de Palm databestanden vanaf de NAS te verplaatsen naar C:\Program Files\Palm op mijn computer. Daarna weer synchroniseren en vervolgens via dezelfde procedure de zaak weer terugzetten naar de NAS.
Ik kan er maar niet achterkomen waardoor dit probleem wordt veroorzaakt..Wie is die mysterieuze andere gebruiker die mijn bestanden op slot zet?? Ik heb al van alles geprobeerd: als het eenmaal weer goed staat en synchroniseert de computer opnieuw opstarten, weer synchroniseren, de NAS een backup laten maken. Het gaat dan weer allemaal goed, totdat een andere gebruiker op de computer inlogt. Deze gebruiker start overigens geen enkele Palm applicatie en ook de Hotsync Manager wordt bij hem niet gestart. Als ik vervolgens weer inlog onder mijn eigen account, is mijn Palm User account verdwenen en wordt ik bij het starten van de HotSync gevraagd of ik een nieuw account op deze PC wil aanmaken. Als ik dat doe, wordt mijn gebruikelijke username automatisch gegenereerd en wordt mijn hele Treo 680 gebackupped. Dit alles komt terecht in een nieuwe map op C:\Palm OS Desktop....
Ik snap er echt helemaal niets van. Voordat ik de NAS in gebruik nam, waren dezelfde gebruikersaccounts al aanwezig op de PC en was ik enige die Palm applicaties gebruikte. Mijn databestand stond op een andere partitie. Dat werkte allemaal feilloos...
Iemand een idee waar dit door komt? Een oplossing?
bvd
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???

Laatst gewijzigd door apeka; 25 augustus 2008 om 00:16.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:29.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023