Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17 januari 2004, 19:43
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Versamail conduit met IMAP

Ik ben Versamail aan het uitproberen, omdat ik een mailclient wil die zowel een conduit heeft als wireless kan hotsyncen, alsmede attachment support heeft. Ik sync met een exchange server.

De versamail conduit komt echter heel instabiel op mij over. Soms lukt de sync met mijn inbox, soms blijft hij ook hangen. Het liefst zou ik in de conduit willen instellen dat hij met Outlook zelf synct, maar dan geeft hij een foutmelding en zegt dat dat niet kan omdat ik die account op mijn Palm als IMAP heb ingesteld.

Heeft iemand hier ervaring mee (is dit normaal) of heeft iemand een oplossing hoe ik toch met Outlook kan syncen ipv. rechtstreeks met IMAP contact maak met de server? Of heeft iemand betere suggesties, zoals Inbox to Go Wireless waarmee ik nog geen ervaring heb.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 januari 2004, 21:23
gjwater gjwater is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 08 september 2003
Berichten: 31
De hotsync via mijn bedrijfsemail doe ik via de cradle. Versamail synchroniseert dan met outlook. Ik weet nog dat ik bijzonder weinig hoefde in te stellen. Bij de account setup koos ik "other" als mail service, en "POP" als protocol. Verder aanvinken "synchronize only account". Verder heb ik geen instellingen opgegeven. Het werkt perfect en de attachments bij de email altijd op zak hebben is ideaal. Ik heb geen ervaring met wireless hotsyncen, zoals jij wilt. Dat is misschien ook wel meteen het probleem...
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 januari 2004, 22:08
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Nu je het zegt. Ik heb dus ook al de POP instellingen geprobeerd, maar toen kreeg ik alles dubbel, triple etc. omdat Versamail blijkbaar niet checkt wat er in de inbox al aan mail ligt maar gewoon rustig alles weer download (leave mail on server). Maar dat was met Wireless. Misschien kan ik wel iets fixen dat wireless met IMAP gaat en dan normaal met POP gaat....?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 januari 2004, 22:55
gjwater gjwater is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 08 september 2003
Berichten: 31
Hmm, van dat dubbel laden heb ik geen last, bij geen van beide accounts: het voornoemde werk-synchronize only account met Outlook en een prive account (pop3) dat ik via de gsm kan synchroniseren. Bij beide staat NIET aangevinkt: "delete msgs on server".
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 januari 2004, 23:10
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Hm, even checken hoor: een vriend van me gebruikt de Exchange Server als POP3. Hij heeft dus nooit echt lang messages op de server staan, maar download alles naar zijn desktop.

Dat is niet wat jij hebt he? Jij laat alle messages gewoon op de server?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 januari 2004, 11:28
gjwater gjwater is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 08 september 2003
Berichten: 31
Klopt alle email staat en blijft altijd op de exchange server, want als ik thuis op de pc via Outlook Web verbinding maak met de exchange server heb ik al mijn email tot mijn beschikking. Daarvoor hoeft mijn desktop op het werk niet aan te staan.

Ik vraag me eigenlijk af hoe versamail synchroniseert met outlook (via cradle): rechtstreeks contact met de server of via outlook dat op dat moment lokaal op de desktop draait. Ik denk eigenlijk het laatste, want ik heb geen enkel gegeven over de server kenbaar gemaak aan versamail.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 18 januari 2004, 17:15
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 18-01-2004, om 12:28 heeft gjwater dit gezegd in bericht #6
Klopt alle email staat en blijft altijd op de exchange server, want als ik thuis op de pc via Outlook Web verbinding maak met de exchange server heb ik al mijn email tot mijn beschikking. Daarvoor hoeft mijn desktop op het werk niet aan te staan.

Ik vraag me eigenlijk af hoe versamail synchroniseert met outlook (via cradle): rechtstreeks contact met de server of via outlook dat op dat moment lokaal op de desktop draait. Ik denk eigenlijk het laatste, want ik heb geen enkel gegeven over de server kenbaar gemaak aan versamail.
Rechtstreeks contact met de server, dat zeker, want dat geef ik ook aan met "Direct IMAP connection to server". Als ik een andere instelling kies, zosls "Synchronise with Microsoft Outlook", dan slaat hij de conduit gewoon over met in de log een melding dat die instelling niet overeekomt met dat ik op de handheld IMAP heb opgegeven.

Ik sta op het punt terug te stappen naar Snappermail, en dan 's ochtends elke keer rond een uur of 7:00 een BT netwerkverbinding te maken en wat messages te downloaden - buiten de hotsync om....
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #8  
Oud 18 januari 2004, 20:17
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Mijn instellingen voor Versamail kreeg ik in eerste instantie ook niet op orde, aangezien de serverinstellingen zogenaamd niet goed waren (aha, natuurlijk, en dáárom synct het programma dus niet met mijn laptop ). Na veel proberen kwam ik eruit en dat werkt sindsdien prima: ik heb ingesteld dat Versamail (versie 2.6) moet synchroniseren met een Microsoft Exchange Server (5.0 of hoger). Dan moest ik het juiste profiel aangeven. Versamail geeft aan dat de default desktop client Outlook is. Zo werkt het bij mij.

Ik weet niet of dit is wat je bedoelde?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 18 januari 2004, 21:11
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
En heb je dan POP of IMAP op je Palm ingesteld?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #10  
Oud 18 januari 2004, 22:39
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik heb POP ingesteld staan, maar ik weet niet of het verschil maakt.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 18 januari 2004, 22:41
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Als je IMAP had ingesteld was het synchroniseren niet doorgegaan. Heb je geen last van dubbele messages als je het op POP hebt ingesteld als je draadloos mail binnenhaalt? Ik wel namelijk.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #12  
Oud 18 januari 2004, 22:56
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik synchroniseer alleen via m'n USB-kabel, daarom weet ik ook niet of jij iets aan mijn instellingen hebt. Op deze manier heb ikin ieder nooit ergens last van gehad. Internetten wil namelijk niet lukken met m'n Tungsten|E. Hij wil geen vriendjes worden met m'n telefoon
Met citaat reageren
  #13  
Oud 18 januari 2004, 23:03
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Helaas
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #14  
Oud 15 april 2005, 15:05
bobkos
Guest
 
Berichten: n/a
Beste forum leden
Ik wil met mijn Tungsten E mijn mail ontvangen en verzenden via usb alleen
Ik gebruik een MS exchange server.
als ik dan dit forum goed lees
dan moet je geen server instellingen invoeren en het protocol op POP zetten dit heb ik gedaan.
ik krijg mijn mail wel binnen
maar als ik op een mailtje wil antwoorden dan kan de pda hem niet versturen omdat er geen server instelling zijn wat moet ik nu doen ???
Met citaat reageren
  #15  
Oud 15 april 2005, 19:54
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Wat wil je nu precies? Synchroniseren met Outlook, zodat nieuwe mails vanuit je palm naar de outbox van Outlook gaan en dus meteen verzonden worden of wil je via je Tungsten direct (zonder tussenkomst van Outlook of Exchange server) die e-mail versturen?

Het tweede is nogal lastig, het eerste is makkelijk te bereiken. Zorg dat je je mailbox synchroniseert met Outlook door dit zo in te stellen bij VersaMail setup.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 18 april 2005, 07:07
bobkos
Guest
 
Berichten: n/a
Domo ik wil Synchroniseren met Outlook, zodat nieuwe mails vanuit je palm naar de outbox van Outlook gaan en dus meteen verzonden worden.
maar ik kan wel mun e-mail in de palm ontvangen
mar als ik wil verzenden
dan zegt de palm dat ik de server steting in moet vullen
hier vul ik het adres van de server in maar dat werkt niet
weten jullie het mischien ???
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:34.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023