Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Smartphones (Pre serie, Pixi, Veer)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22 september 2010, 16:54
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Overweeg aanschaf van een Pré: Nog wat vragen

Hallo,

Mijn ouwe trouwe Treo 680 is nu echt niet meer van deze tijd: de hardware begint zo nu en dan te weigeren en daarbij is er natuurlijk ook geen ondersteuning meer voor synchroniseren met Windows 7. Hoewel ik hem node zal missen, ben ik me nu aan het oriënteren op een opvolger:
Ik heb even gekeken naar een iPhone 4, maar vind deze als kleingebruiker toch wel erg duur in aanschaf en bovendien zou ik een toetsenbord missen. Daarbij ben ik in de loop der vele jaren als Palm gebruiker gewend geraakt aan Palm software en vindt het hiermee nog steeds fijn werken. Ik weet natuurlijk niet of Palm WebOS in vergelijking met Palm OS ook prettig is in het gebruik..
Ik heb nu bij PDAShop ontdekt dat ik mijn bestaande KPN abo hier kan laten overzetten/verlengen i.c.m. de aanschaf van een Pré en dan het toestel daar voor een redelijke prijs kan aanschaffen.
Ik heb echter nog een paar vragen voordat ik definitief beslis:
1. Door Palm Desktop zowel thuis als op mijn werk te installeren kan ik nu met de Treo op beide locaties (met dezelfde gebruikersnaam) de Outlook 2007 kalender, contacten en taken synchroniseren naar de Treo 680 synchroniseren. Op die manier heb ik altijd alle afspraken netjes bij elkaar in mijn smartphone..Is iets dergelijks ook te realiseren met de Pré? Die werkt natuurlijk met andere software, maar misschien is met twee "Outlooks" synchroniseren op de een of andere manier toch mogelijk? Zo ja, hoe?
2. Ik gebruik op de Treo 680 ook het programma SplashID voor het opslaan van persoonlijke gegevens e.d. Ik zou dit handige programma absoluut niet willen missen en ik heb op de site van SplashData gezien dat er gelukkig nu ook een WebOS versie van het programma bestaat. Weet iemand of je hiermee ook je SplashID gegevens vanaf je pc kunt importeren naar SplashID applicatie op de Pré?
3. Ik lees hier en daar over een haperende slider bij de Pré..Is dit inderdaad een groot probleem?
Dit lezende, denken jullie dat een overstap van de Treo 680 naar de Pré inderdaad voor mij de meest voor de hand liggende is, of is er wellicht toch een beter alternatief?
Bvd
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 september 2010, 17:42
mailer mailer is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pixi Plus
 
Geregistreerd: 26 augustus 2002
Locatie: Het Gooi
Berichten: 131
Palm Pre (of Pixi)

Ik heb een tijdje gewerkt met een HTC Legend met Android OS.
Fantastisch apparaat met alle denkbare mogelijkheden en duizenden applicaties, waarvan ook nog eens heel veel nuttige...
Omdat ik ook tegen dat probleem synchroniseren met Outlook aan liep, heb ik een Gmailaccount aangemaakt en kalender en contacts overgebracht naar de Google web dmv de applicatie genaamd gSyncit.
Vervolgens heb ik contacts en agenda van Googlecloud zogezegd naar de Legend gesynct en vanaf dat moment blijft alles in deze driehoek in sync.
Eigenlijk ga ik wel steeds meer afscheid nemen van Outlook, omdat een hoop dingen ook vanuit Google kunnen gebeuren.
Maar in mijn hart ben ik altijd een Palmfiguur gebleven en heb laatst, via Palmclub 'Te Koop', een Duitse Palm Pixi Plus aangeschaft. Ik hou niet zo van schuifjes.
Een pracht opvolger van Treo en Centro, want met eenzelfde maar veel mooier toetsenbordje. Inderdaad, QWERTZ, maar daar heb je geen last van.
Nu heb ik dus veel plezier van die gmailaccount, want ik hoefde niets meer te doen, de hele handel stond ook in één keer op de Pixi.
Kortom, ik ben weer een gelukkig man, hoewel het met applicaties in de verste verte nog niet lijkt op die van Android.
Succes met je keuze.
Overigens heb ik SpashID, die ik ook op de Legend gebruikte, nog niet geprobeerd op de Pixi.
Keep you posted.

Laatst gewijzigd door mailer; 23 september 2010 om 13:15. Reden: Redactioneel
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 september 2010, 19:28
Arie1961's schermafbeelding
Arie1961 Arie1961 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 10 december 2007
Locatie: Rozenburg ZH
Berichten: 144
Als je bij Palm wilt blijven is een Pixi denk ik een betere jkeus, die lijkt nog het meest op de Treo, wel een toetsenboord, geen slider
__________________
Palm Tungsten E2 / Treo 680 / HTC Wildfire

Desktop : Debian Wheezy / Windows 7 (in Virtualbox)
Laptop : Debian Jessie / Windows 7 (in Virtualbox)

SpiderOak referral link
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 september 2010, 19:52
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
En voor encrypted gegevensopslag zijn er mooie alternatieven voor splashID, zoals Secustore waarbij je de mogelijkheid hebt inlog gegevens automatisch te laten invoeren bij bezoek aan betreffende site! Gebruik zelf jVault en backup via e-mail en bewaar 't in mijn GoogleCloud evenals mijn contacten en documenten. Notes is ook wel handig en exporteert/synct je notes met Googledocs. Weliswaar paid apps, maar b.v. Pass Shield is het goedkoopst en meest basic. Volop keus dus!
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 september 2010, 19:56
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Heb overigens nog een perfect werkende Treo 680 liggen met een hoop accessoires in de aanbieding
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 september 2010, 00:18
michkoopt michkoopt is offline
Senior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juli 2007
Berichten: 84
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RHarinck Bekijk bericht
Heb overigens nog een perfect werkende Treo 680 liggen met een hoop accessoires in de aanbieding
same here!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 23 september 2010, 08:05
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Je kan een WebOS versie van SplashId kopen in de appstore. De gegevens moet je wel eenmalig overbrengen vanaf de desktop, maar dat wordt goed uitgelegd op de SplashData website.

gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #8  
Oud 23 september 2010, 12:48
RolandS RolandS is offline
Senior lid
Voornaam: Roland
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 13 mei 2004
Locatie: Purmerend
Berichten: 66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV Bekijk bericht
Je kan een WebOS versie van SplashId kopen in de appstore. De gegevens moet je wel eenmalig overbrengen vanaf de desktop, maar dat wordt goed uitgelegd op de SplashData website.

gr, Roel
LastPass - Password Manager, Form Filler, Password Management
Ik gebruik het weliswaar niet op Palm, maar wel op iPod, Windows en Linux. Voor WebOS is er ook een programmaatje.
Wat mij betreft werkt het prima!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 24 september 2010, 11:11
mailer mailer is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pixi Plus
 
Geregistreerd: 26 augustus 2002
Locatie: Het Gooi
Berichten: 131
SplashID

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV Bekijk bericht
Je kan een WebOS versie van SplashId kopen in de appstore. De gegevens moet je wel eenmalig overbrengen vanaf de desktop, maar dat wordt goed uitgelegd op de SplashData website.

gr, Roel
Nou, ik heb nu die SlashID op de Pixi gezet, maar het is een applicatie die te vroeg op de markt is gezet en niet deugt.
Het is nl niet mogelijk je data op het web op te slaan (SplashID Live) en vervolgens te synchroniseren. Dat is toch wel een eerste voorwaarde als je iets ontwerpt voor WebOS.
Nu kan ik niet eens mijn Splashdata die nb al op SplashID Live staan naar de Pixi halen.
Op Android kan dit wél en werkt het programma zoals het hoort, maar het is simpelweg niet klaar voor WebOS. Of zoals Splashdata Support zelf schrijft:

"Thank you for contacting us.
I am afraid that is not possible at this moment in time".

Laatst gewijzigd door mailer; 24 september 2010 om 17:10. Reden: Tekstcorrectie
Met citaat reageren
  #10  
Oud 24 september 2010, 21:09
mailer mailer is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pixi Plus
 
Geregistreerd: 26 augustus 2002
Locatie: Het Gooi
Berichten: 131
Nieuwe Pre

Overigens is deze discussie nu onverhoeds in een nieuwe thread terecht gekomen.
Moderator vrije dag?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 24 september 2010, 23:55
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Excuus...Ik denk dat ik onbedoeld heb bijgedragen aan de verwarring..
Nadat ik gisteren een Pré heb aangeschaft, ben ik vandaag natuurlijk driftig aan de gang gegaan en ben toen op zoek gegaan naar een advies over het synchroniseren vmet Outlook....Dat verhaal gaat hier verder..
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023