Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Softwareontwikkeling

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20 september 2002, 13:59
Freaky
Guest
 
Berichten: n/a
Question Synchroniseren met data uit eigen programma

Hoi allemaal,

Ik ga een programma op de palm ontwikkelen waarbij formulieren ingevuld kunnen worden. Deze formulieren bevatten in totaal 15-20 velden met informatie. Dit wordt zowel met textvelden als met popuplijsten gerealiseerd.

Nu heb ik eigenlijk 2 vragen:

- Hoe kan ik het beste de data uit die formulieren opslaan? (ik ga gebruik maken van Pocket studio professional 1.1)

- Er komt naast het programma op de palm ook een programma op de pc te staan(geschreven in Delphi 6.0). Met dit programma wil ik dan dmv een druk op een knop alle data van de Palm binnen halen (hij hoeft alleen de data te downloaden en vervolgens te zeggen dat alles gedelete mag worden op de palm). De vraag is, is het mogelijk om vanuit de palm alleen die info te downloaden zonder dat je gebruik maakt van de HotSync-operatie? Dat zou namelijk wel fijn zijn! Als het mogelijk is, kun je dan misschien enige achtergrond-info geven hierover?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Laatst gewijzigd door jean-paul; 20 september 2002 om 15:19.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 september 2002, 16:09
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Eerlijk is eerlijk, ik heb nauwelijks verstand van software ontwikkeling.

Maar volgens mij is het synchroniseren met een Palm een beetje éénrichtingsverkeer; tenminste, een synchronisatie kan enkel gestart worden via de Palm, dus niet vanaf de computer cq. eigen software. Ik ben daarom dus bang dat de sync enkel via HotSync kan verlopen, alhoewel er volgens ook software is die prc-bestanden kan installeren buiten HotSync om. Dus iets synchroniseren buiten HotSync moet dan ook mogelijk zijn.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 september 2002, 22:01
chrgradu
Guest
 
Berichten: n/a
Syncen met palm en Delphi

Search for TurboSync on the web.

With that you can sync with a palm by using Delphi components.

But perhaps, you want to use linux with kylix. Then you can help me to expand my components for that. I'm developing some native components for that.

To develop your program on the palm it is maybe easier to use pilot-db (http://pilot-db.sourceforge.net)

I think it works fine for your goal.

Regards
Chris Gradussen
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 september 2002, 08:19
Freaky
Guest
 
Berichten: n/a
Hier ben ik weer!

Ik dank jullie voor jullie antwoord, TurboSync lijkt me idd wel iets wat ik zoek....

Ik heb eigenlijk nog effe een vraagje... ik wil namelijk een adresboek op de Palm creeeren die afkomstig is uit een mdb-file van access (hierin staan adressen, telefoonnummers enz, enz). Deze wil ik graag ALLEMAAL in mijn Palm zetten... heb je hier al tools voor? Of moet ik hier ook een tooltje voor bouwen?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 september 2002, 12:59
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freaky
...

Ik heb eigenlijk nog effe een vraagje... ik wil namelijk een adresboek op de Palm creeeren die afkomstig is uit een mdb-file van access (hierin staan adressen, telefoonnummers enz, enz). Deze wil ik graag ALLEMAAL in mijn Palm zetten... heb je hier al tools voor? Of moet ik hier ook een tooltje voor bouwen?

Alvast bedankt!
Ik weet het niet helemaal zeker, hou me nooit echt bezig met software ontwikkeling, maar wat ik weet is dat je in Palm desktop csv-bestanden (comma separated value) kan invoeren, en volgens mij moet je een csv bestand kunnen maken van een access database, je zal hoogstens wat velden moeten aanpassen. hierna kan je gewoon via de normale weg je Palm syncen met de desktop, en heb je alle adressen op je Palm staan. Of denk ik nu te simpel
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023