Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16 januari 2004, 22:58
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Bug in T3? Of niet...

Ik heb een raar probleem. Als eerste dacht ik aan een probleem met een achtergrond-programma, maar na trial and error (aan en uitzetten) bleek dat het probleem daar niet aan lag. Ik denk daarom nu aan een bug in het OS.
Wat gebeurt er namelijk? Als ik naar Hotsync ga (via het icoon in de launcher), en ik zet mijn T3 uit, en zet hem vervolgens weer aan met de middelste knop van de 5-way navigator dan krijg ik de tijd in beeld (zoals normaal is). Als ik dan op OK druk dan kom ik weer terug in het Hotsync-scherm (nog steeds normaal). Als ik dan vervolgens op de Home-button klik (in klein en groot scherm) dan springt de T3 op tilt: Fatal Exception en een snel tikkend geluid. Na 5 seconden (ik gebruik Crash) en een automatische soft-reset doet de T3 het gewoon weer en heb ik verder nergens last van.
Zouden de T3-gebruikers (of andere gebruikers) op dit forum zo vriendelijk willen zijn om te kijken of het probleem zich ook bij hun voordoet? En natuurlijk de resultaten daarvan willen vermelden in deze thread . Alvast bedankt.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 januari 2004, 23:24
gjwater gjwater is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 08 september 2003
Berichten: 31
Nee, daar heeft mijn T3 geen last van.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 januari 2004, 23:39
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Mijn TT ook niet.

(wannabe )
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 januari 2004, 09:06
Dim's schermafbeelding
Dim Dim is offline
TungXten ?
Voornaam: Dimitri
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 05 oktober 2003
Locatie: Kemzeke, België
Berichten: 50
Neen, ik heb geprobeerd maar lukt niet.

Vermoedelijk dus een conflict van basis(Palm)-software met andere, door jou geïnstalleerde software.

Succes

Dimitri
TT3
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 januari 2004, 09:16
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Dat wordt een grote schoonmaak .

Mijn TT3 heeft dus ook nergens last van.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 januari 2004, 09:37
rharing's schermafbeelding
rharing rharing is offline
Forumbikkel
Voornaam: René
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 15 december 2000
Locatie: Cuijk
Berichten: 123
Bij mij gebeurt niets vreemd maurice. Maar waarom gebruik je crash? Kan dat niet de oorzaak zijn? Als de T3 hier hangt, dan komt de soft reset vaak automatisch op.
__________________
Treo Pro
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 januari 2004, 09:43
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Nou, ik gebruik Crash omdat de hardcase die ik heb voorkomt dat ik makkelijk zelf een softreset kan doen. Crash doet dit automatisch voor mij na 5 seconden. Maar ik blijf het vreemd vinden, ik heb namelijk een week geleden een grote schoonmaak gedaan en de T3 werkte tot gistermiddag prima. Maar ik zal weer een dergelijke schoonmaak doen .
In ieder geval bedankt voor het testen! (ook Gaz ). Tot slot, aan de programma's die op de achtergrond draaien ligt het in elk geval niet, die heb ik allemaal uitgeschakeld en zelfs dan bleef het probleem.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 17 januari 2004, 10:14
Kees Kees is offline
Forumbikkel
Voornaam: Kees
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 december 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 155
jou probleem heb ik niet weten te reproduceren. Overingens heb ik toch ook wel regelmatig de resetbutton nodig. Vóór mijn T3 had ik een III. Daar had ik eigenlijk nooit problemen mee. Maar op de T3 heb ik inmiddels natuurlijk wel een veel grotere bonte verzameling software.

P.S. Ik ga de handleiding nog maar eens lezen; dat je de tijd in beeld krijgt als op de middelste knop van de navigator drukt wist ik helemaal niet!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 21 januari 2004, 16:30
Hessie
Guest
 
Berichten: n/a
Een ander gek probleem met mijn T3, HELP!

Ik heb mijn T3 net binnen en na het synchroniseren (heb al wat sessies succesvol achter de rug)

Nahet bijwerken van mijn nokia drivers vanuit de site van palm.com ben ik ineens mijn icoontje onder kwijt om ipv. een toetsenbord, het krasschermpje te krijgen. Ik kan deze niet meer benaderen. Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt.

Grtjs,
Henk.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 21 januari 2004, 20:56
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Hoi Kees,

Citaat:
jou probleem heb ik niet weten te reproduceren. Overingens heb ik toch ook wel regelmatig de resetbutton nodig.
Dit probleem heb ik ook. Toen ik overging van Palm OS4 naar Palm OS5
met mijn Tungsten T vorig jaar merkte ik ook al dat ik vaker de
Palm moest resetten . Met mijn T3 heb ik daar ook redelijk vaak last van. Ook krijg ik altijd een crash in de global search als ik in DocumentsToGo een document in RAM geheugen heb staan.

Palm schuift het altijd op de zgn. conflicterende applicaties maar dit vind ik toch maar grote onzin. Mijn linux systeem crasht nooit onafhankelijk van welke applicaties ik erop installeer. Erg raar dat Palm OS 5 zo gevoelig is voor fouten in applicaties. Het probleem is waarschijnlijk dat Palm OS 5 nog te nieuw is.

Overigens merk ik wel dat de T3 stabieler is dan de Tungsten T en voornamelijk geldt dit voor web browser pro en in het algemeen voor de bluetooth verbinding. Bij de TT moest ik erg vaak mijn palm weer opnieuw pairen met mijn telefoon. Op de T3 hoef ik dit echt maar 1 keer te doen en werkt het altijd.

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #11  
Oud 21 januari 2004, 20:59
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik heb het idee ook dat BT hoofdoorzaak nr 1 is voor mijn TT crashes. Gelukkig start OS5 echt retesnel weer op.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023