Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09 maart 2004, 21:55
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Endnote nu ook voor PalmOS

Endnote is waarschijnlijk een programma dat niet velen kennen en waar weinigen ook echt iets aan zullen hebben. Het is een literatuurreferentieprogramma vooral geschikt voor diegenen die ((semi-)wetenschappelijke) teksten schrijven waarin literatuurverwijzingen belangrijk zijn. Met de nieuwste Endnote versie 7, die overigens al weer even uit is, kun je de database van al je referenties nu eindelijk ook op je palm zetten zonder allerlei kunst-en vliegwerk. Tevens kun je de referenties bewerken op je palm en de wijzigingen synchroniseren met de database op je desktop (en andersom natuurlijk ook). De nieuwe Endnote is te vinden op http://www.endnote.com en een demo kun je hier downloaden.
__________________
What the FAQ?
  #2  
Oud 10 maart 2004, 09:16
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
Niet echt een goedkoop pakket. Is het niet veel makkelijker om zelf een db bij te houden? [dit vraag ik alleen maar uit nieuwsgierigheid] wat kan endnote meer? Ben je bekend met meer vergelijkbare paketten als Endnote?
  #3  
Oud 10 maart 2004, 09:50
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Endnote is inderdaad niet goedkoop maar als je bij een universiteit werkt dan kun je het tegen een sterk gereduceerd tarief aanschaffen (bulklicentie). Met Endnote kun je nog veel meer. Naast de database-functie kun je ook makkelijk documenten (in Office of WordPerfect) opmaken met de juiste literatuurverwijzingen zodat deze uniform worden opgemaakt, incl. paginaverwijzingen. Maar je kunt natuurlijk ook allerlei andersoortige databases maken, zoals je cd/dvd-collectie, adressen et cetera. De databases zijn bovendien volledig (en zeer snel!) te doorzoeken in alle velden.
Nog meer informatie vind je in de documentatie:
Citaat:
EndNote is een geïntegreerd softwarepakket dat fungeert als databasemanager, online zoekmachine en bibliografiëenmaker. Het helpt u bij het opbouwen, beheren en gebruiken van een persoonlijke database van bibliografische referenties. EndNote kan een rechtstreekse verbinding maken met bepaalde databases en de daarin gevonden referenties kunnen geïmporteerd worden in een eigen database. EndNote biedt de mogelijkheid tijdens het schrijven literatuurverwijzingen en -lijsten in meer dan 500 stijlen in de tekst op te nemen. Achteraf kunnen zonder problemen referenties worden toegevoegd en verwijderd en kan de opmaak veranderd worden.
Zoals ik al zei, het is een pakket dat voor velen overkill zal zijn maar voor mij, met een bibliografie van op dit moment al 270 artikelen, boeken et cetera (and still counting), is het echt een uitkomst.
Vergelijkbare pakketten zijn: ProCite en Reference Manager.
__________________
What the FAQ?
  #4  
Oud 12 maart 2004, 19:43
schj
Guest
 
Berichten: n/a
Bibtex?

Tja, zal best kunnen met endnote, maar ik kan al jaren mijn bibtex database (ook op mijn IIIxe) met 1400 entries op de palm gebruiken. Kost bovendien niks!
Bibtex wordt natuurlijk vooral door LaTeX gebruikers gewaardeerd, maar is met wat kust-en vliegwerk ook voor Word etc te gebruiken.
  #5  
Oud 13 maart 2004, 22:36
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Endnote kost mij ook niets (als eindgebruiker op mijn werk). En bovendien werkt Endnote (zeer) goed samen met Word.
Overigens, welk programma gebruik je op je palm om je db in te lezen?
__________________
What the FAQ?
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023