Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09 februari 2006, 14:04
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
[Nieuws] Treo 650 GPS Pod en Car Kit Seidio G4850

Als opvolger van de series autohouders G2100 en G2500 heeft Seidio de G4500 en G4850 op de markt gebracht. Deze modellen zijn ondermeer verkijgbaar voor de Treo 650, T|X, T|5 en E2. Zichtbaar nieuw is de geintegreerde front-speaker, waardoor het geluid sterk is verbeterd.

Net als bij de G2500 serie is er een extra aansluiting voor het tegelijk opladen van een ander apparaat. De houder kan zowel op de sigarettenaansteker als direct op het electrische systeem van de auto worden aangesloten. Verder zijn er twee audioaansluitpunten: één voor een oortelefoon of bijvoorbeeld FM Transmitter Kit en één voor een bijgeleverde externe microfoon. De houder kan worden bevestigt met een zwanenhals of rechtstreeks op een ventilatierooster en is 360 graden roteerbaar. Bij de G4500 kan met een RJ-11 stekker een bedrade gps-ontvanger worden aangesloten.

Nieuw is dat de Seidio G4850 een ingebouwde gps-ontvanger heeft, die is uitgerust met de nieuwste SiRF Star III technologie. Deze gps-ontvanger heeft 20 kanalen, die een snelle fix en hoge nauwkeurigheid beloven. Al wat je hoeft te doen is je Treo in de houder plaatsen en je kunt direct navigeren en handsfree bellen. Let op: gelijktijdig gebruik van Bluetooth headset is niet mogelijk.
Citaat:
Are you interested in turning your Treo 650 into the Ultimate In-Car Navigation, Entertainment, and Communication System? If so, the new Seidio G4850 Car kit is just what you are looking for. The G4850 provides the foundation to turn your Treo 650 into a system that includes a state of the art real-time navigation system, MP3 Music Player, and Hands-Free speakerphone.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg G4850_TR650_content.jpg‎ (5,9 KB, 86x gelezen)
Bestandstype: jpg G4850_TR650_content2.jpg‎ (15,3 KB, 81x gelezen)

Laatst gewijzigd door jean-paul; 09 februari 2006 om 13:59.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 09 februari 2006, 14:04
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Mijn eerste ervaringen zijn na een week intensief gebruik zeer positief. Je kunt de Treo eenvoudig en soepel in de houder laten glijden en vastklikken. Het versterking van het geluid is zo danig, dat het voldoende is de volumeknop bijna op het minimum te zetten. Het gesproken woord van telefoon en bijvoorbeeld audiobooks is heel helder. De bijgeleverde microfoon zorgt er voor dat jezelf ook goed verstaanbaar bent met soms een minimum aan galm. De GPS doet wat er beloofd wordt: de huidige positie wordt snel gevonden. Overigens, met Navigator 5 hoefde niet eens een andere GPS-muis geselecteerd te worden, gebeurde vanzelf. Onhandig is alleen dat de volumeknop aan de linkerzijde van de houder is geplaatst, als je de houder in het midden, dus rechts van je stuur plaatst. Aangezien het volumewieltje achteraan de houder is geplaatst en de houder zelf vrij dik is, is de bediening met een duim lastiger dan met de langere wijsvinger.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 09 februari 2006, 14:21
T3wallson
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Hallo,

Wij hebben er nu een twee maanden drie stuks in gebruik voor de T5, in Spanje bij de online-europe. Eerst een carcomm, maar die bleef problemen geven: geen geluid. De seidio's doen het prima, goed verstaanbaar. Met het volume-wieltje hebben we geen problemen, meestal gebruik ik toch maar een sterkte. Handig is de mogelijkheid voor bevestiging aan het middenventilatierooster, mooi laag en daardoor weinig reflectie (met een brandoscreen). Al met al dus tevreden.

T3wallson
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 februari 2006, 12:35
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Welkom op het forum T3wallson.
Ook ik ben dus een tevreden gebruiker.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T3wallson
Wij hebben er nu een twee maanden drie stuks in gebruik voor de T5, in Spanje bij de online-europe...
Ik had een G2100 en wilde een G2500,
totdat ik ontdekte dat deze nieuwe serie al uit was.
Maar aangezien ik niet in Spanje kom
en ook nog steeds weiger een creditcard te gebruiken,
moest ik wachten totdat hij in Nederland beschikbaar was.
Uiteindelijk heb ik de carkit voor de Treo 650
sinds vorige week bij Palm2you kunnen vinden.
Die voor de T|X is daar nu ook verkrijgbaar zag ik.

Had daar overigens eerst de verkeerde besteld,
maar het omruilen was geen probleem en werd prima afgewerkt.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 februari 2006, 23:56
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Hmmm, het ziet er niet naar uit dat je in deze houder de Treo 650 kunt stoppen met een case eromheen?

Groet,

Peter
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 februari 2006, 00:52
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Bulthuis
Hmmm, het ziet er niet naar uit dat je in deze houder de Treo 650 kunt stoppen met een case eromheen?
Eh... Nee, dus.
Je moet inderdaad je Treo even uit zijn beschermdoosje halen.
Maar die handeling weegt niet op
tegen het gebruiksgemak en kwaliteit moet ik zeggen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 mei 2006, 11:13
hanspost hanspost is offline
Lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Berichten: 9
Ziet er zeer veelbelovend uit. Ik heb alleen een Renault Laguna met een warmtewerende voorruit. Ik gebruik op dit moment een bekabelde GPS-muis van TomTom op het tolgat bij de spiegel, omdat anders het signaal te zwak is. Ik ben bang dat ik op de montageplaats (ventilatierooster in het midden) met deze oplossing te weinig signaal heb, of is de Sirf III chip veel gevoeliger?

Zit de microfoon ook geintegreerd in de kit of is deze los?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 17 mei 2006, 14:08
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
@ hanspost: Een SiRF Star III GPS ontvanger is veel nauwkeuriger dan de oudere generatie GPS ontvangers. Het ontvangst van de Seidio 4850 GPS Pod is goed zelfs als je een auto hebt met warmtewerende voorruit maar niet optimaal (omdat een deel van de signalen worden tegengehouden).

Als je echt optimaal ontvangst wilt hebben kun je beter een "re-radiating antenne" (= een antenne die de ontvangen GPS signalen opnieuw uitzendt) overwegen naast de 4850. Geldt trouwens voor elk navigatiesysteem in een auto met warmtewerende voorruit. Deze plaats je op het dak van je auto en de sensor (die de signalen opnieuw door je auto verspreidt) plaats je op een afstand van max 40 cm van je 4850 GPS Pod.

Dit is voorlopig de beste oplossing, maar ook zonder een "re-radiating antenne" zul je dus redelijk goed ontvangst hebben.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #9  
Oud 17 mei 2006, 22:58
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hanspost
Zit de microfoon ook geintegreerd in de kit of is deze los?
Je maakt gewoon gebruik van de microfoon van je Treo.
Maar je kunt ook een bijgeleverde microfoon aansluiten,
die je kunt inpluggen in een extra audio-in.
Deze heeft zo een lange draad dat je hem zelfs op de achterbank kunt monteren .

Zoals er overigens ook nog een extra audio-out aansluiting is
voor bijvoorbeeld de bijgeleverde oortelefoon
of voor de Digitale draadloze FM zender Seidio
om het geluid via de speakers in de auto te beluisteren.
__________________
Palm thinking is the best way to travel

Laatst gewijzigd door Lindoras; 25 mei 2006 om 22:38. Reden: Omwisseling audio-in en audio-out, met dank aan Ghia
Met citaat reageren
  #10  
Oud 17 mei 2006, 23:25
hanspost hanspost is offline
Lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Berichten: 9
Bedankt voor jullie reactie. Ik zit er echter toch sterk aan te denken te gaan voor de Seidio G220S, omdat ik tevreden ben over de ontvangst van mij huidige GPS bij het tolgat van mijn binnenspiegel. Ik gebruik nu een Ipaq en vindt het volume uit de luidspreker van de Ipaq ook ruim voldoende. Ik neem aan dat dit bij de Treo net zo goed is. Ik neem er dan een bluetooth headset bij (Jabra?) en klaar is kees.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 25 mei 2006, 17:01
boudewijnfeith
Guest
 
Berichten: n/a
Ten eerste: echt heel handig dit forum!
Heb zojuist een Treo 650 Compleet Op Weg pakket van KPN besteld en zit te kijken voor handige assecoires.
Krijg er volgens mij de oude Seidio 2100 bij, maar zou graag een meer uitgebreidde car-kit hebben.
Zat ook op een forum van TreoCentral.com te kijken en daar hebben ze de 4850 ook direct aan hun autoradio gekoppeld. Heb jij dat al overwogen? Zo kan je ook de navigatie en mp3's over je boxen krijgen.
Verder vroeg ik me af of het handig is om met zo'n proclip hem netjes bij je middenconsole te bevestigen. Heeft een van jullie daar ervaring mee?

Bvd
Met citaat reageren
  #12  
Oud 25 mei 2006, 18:07
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boudewijnfeith
Zat ook op een forum van TreoCentral.com te kijken en daar hebben ze de 4850 ook direct aan hun autoradio gekoppeld. Heb jij dat al overwogen? Zo kan je ook de navigatie en mp3's over je boxen krijgen.
Niet alleen overwogen, maar ook toegepast via een cassette-adapter.
Mijn wat oudere auto heeft namenlijk een ingebouwde radio-cassette en equalizer, maar cd's kan ik er niet op spelen.
MP3's via de Treo is dan een heel goed alternatief.
Overigens kun je deze autohouder ook gewoon hier in Nederland bestellen.

Citaat:
Verder vroeg ik me af of het handig is om met zo'n proclip hem netjes bij je middenconsole te bevestigen. Heeft een van jullie daar ervaring mee?
Weet niet goed wat je bedoelt.
Maar als je een roosterklem bedoeld, is het antwoord ja.
Dat is heel stabiel en toch kun je je Treo in een elk willekeurige stand vast zetten.
Ik geef hier de voorkeur aan boven de zwanenhals,
want dat kan zo wiebelen meteen hotsende bestrating.
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
  #13  
Oud 26 mei 2006, 00:06
hanspost hanspost is offline
Lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Berichten: 9
Ik heb een proclip in combinatie met de 4850. De proclip voldoet uitstekend. Zit perfect vast in het ventilatierooster. Daarop de 4850 geschroefd en zit zeer stevig verankerd zonder noemenswaardige trillingen.

Over de 4850 ben ik bepaald niet enthousiast. Ondanks de toezegging hier en van de importeur is het signaal in mijn Renault Laguna gewoon zwak. Pas als ik de houder bij het tolgat naast de spiegel houdt is het signaal goed. Ook het signaal door de luidspreker vind ik niet goed. TomTom is of veel te veel vervormd als ik hem wat harder zet, of te zacht (maar wel helder). Voor het telefoonverkeer is het veel te zacht, waardoor ik continu met de volumeknoppen zit te spelen. Montage, duurzaamheid en robuustheid lijkt me prima in orde. Je moet wel redelijk wat kracht zetten bij het plaatsen en verwijderen.

Ik ga de G4850S omruilen voor de Seidio G2200S in combinatie met een bluetooth headset en blijf gebruik maken van mijn bekabelde TomTom muis bij het tolgat.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 07 juni 2007, 15:47
jOzh
Guest
 
Berichten: n/a
Weet iemand wellicht of de G4850S ook gebruikt kan worden icm de Treo 680? Dit vind ik toch wel een vereiste met het oog op een mogelijke toekomstige upgrade van m'n Treo 650. Zou zonde zijn als ik dan direct ook m'n Seidio de deur uit moet doen.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 07 juni 2007, 16:02
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Aleen het GPS gedeelte doet het bij de G4850S, het geluid niet omdat de audio aansluiting op de 680 anders is dan de audio aansluiting van de 650.

Bij de G4850T i.c.m. 680 krijg je teveel GSM storing via de speaker waardoor het vrijwel onmogelijk is om een gesprek te voeren. Dit was heel erg bij Vodafone.

Seidio vermoedt dat het te maken heeft met het verschil in de GSM bandbreedte want in Amerika doet de G4850T het wel goed. Hetzelfde geldt voor de G4700X, helaas...

Als je een carkit voor de 680 wilt (dus voornamelijk voor geluid / gesprekken voeren) moet je toch even kijken naar de originele Palm carkits (maargoed, die hebben geen GPS ingebouwd...maar het kan dan weer wel via BT)
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #16  
Oud 07 juni 2007, 16:10
Vegte's schermafbeelding
Vegte Vegte is offline
Senior lid
Voornaam: Jan Peter
Model: Geen
 
Geregistreerd: 01 juli 2005
Locatie: Drachten
Berichten: 57
Ik heb vorige week de nieuwe carkit Take&Talk DSP cradle van Palm binnen gekregen. Ik had namelijk veel last van echo met de Seidio. Volgende week laat ik de carkit installeren in de auto. Het zal mij benieuwen.
__________________
III IIIC Tungsten C Treo 650
Met citaat reageren
  #17  
Oud 07 juni 2007, 16:37
jOzh
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Aleen het GPS gedeelte doet het bij de G4850S, het geluid niet omdat de audio aansluiting op de 680 anders is dan de audio aansluiting van de 650.

Bij de G4850T i.c.m. 680 krijg je teveel GSM storing via de speaker waardoor het vrijwel onmogelijk is om een gesprek te voeren. Dit was heel erg bij Vodafone.

Seidio vermoedt dat het te maken heeft met het verschil in de GSM bandbreedte want in Amerika doet de G4850T het wel goed. Hetzelfde geldt voor de G4700X, helaas...

Als je een carkit voor de 680 wilt (dus voornamelijk voor geluid / gesprekken voeren) moet je toch even kijken naar de originele Palm carkits (maargoed, die hebben geen GPS ingebouwd...maar het kan dan weer wel via BT)
Ok, bedankt voor de info. Eigenlijk ben ik met name geinteresseerd in de G2350S maar die is volgens mij identiek aan de G4850, muv de microfoon en speakerfunctie, toch?

Aangezien ik van de audio toch geen gebruik maak, ga ik ervanuit dat dit dus prima gaat werken met de Treo 680.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 07 juni 2007, 16:39
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOzh
Ok, bedankt voor de info. Eigenlijk ben ik met name geinteresseerd in de G2350S maar die is volgens mij identiek aan de G4850, muv de microfoon en speakerfunctie, toch?
Klopt!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOzh
Aangezien ik van de audio toch geen gebruik maak, ga ik ervanuit dat dit dus prima gaat werken met de Treo 680.
De G2350S werkt inderdaad prima met de Treo 680 (en ook met de Treo 650).
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #19  
Oud 14 augustus 2007, 16:45
josleeuw's schermafbeelding
josleeuw josleeuw is offline
Semp
Voornaam: Jos
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 05 juli 2005
Locatie: Harmelen
Berichten: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Aleen het GPS gedeelte doet het bij de G4850S, het geluid niet omdat de audio aansluiting op de 680 anders is dan de audio aansluiting van de 650.

Bij de G4850T i.c.m. 680 krijg je teveel GSM storing via de speaker waardoor het vrijwel onmogelijk is om een gesprek te voeren. Dit was heel erg bij Vodafone.

Seidio vermoedt dat het te maken heeft met het verschil in de GSM bandbreedte want in Amerika doet de G4850T het wel goed. Hetzelfde geldt voor de G4700X, helaas...

Als je een carkit voor de 680 wilt (dus voornamelijk voor geluid / gesprekken voeren) moet je toch even kijken naar de originele Palm carkits (maargoed, die hebben geen GPS ingebouwd...maar het kan dan weer wel via BT)
Sinds vorige week ook de nieuwe Seidio G4700X carkit gekocht, en inderdaad er valt bijna geen gesprek mee te voeren erg veel echo.
De houder is wel ideaal want met een grote batterij en krussel case erom gaat hij precies in deze carkit.
Echter stuuur ik hem maar terug want als het GSM signaal hier inderaad op stoort zal dit dus nooit kunnen verbeteren.
Jammer.....
__________________
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:48.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023