Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23 augustus 2006, 10:00
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
[Tip] Workshop Treo-schilderen

Kun je een Treo schilderen als je niet tevreden bent met de zilvergrijze behuizing? Een lid van het TreoCentral-forum probeerde het en heeft nu klachten over de gsm-ontvangst.
Chris A gebruikte verf van het merk Testors: twee lagen zwarte verf en daarna nog eens twee lagen doorzichtige verf om te voorkomen dat het zou gaan glimmen. De antenne besloot Chris maar niet te verven, uit angst dat de gsm-ontvangst daardoor zou afnemen. Maar nu het project klaar is, blijkt dat er bijna geen GSM-ontvangst meer is. Misschien is het de koolstof in de verf die de gsm-straling niet doorlaat en bevindt een deel van de ontvangstinrichting zich niet in de antenne, maar in de behuizing?
Chris is nu op zoek naar een vervangende Treo-behuizing. Je vindt de hele discussie hier.




bron
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 229.jpg‎ (44,1 KB, 41x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 augustus 2006, 11:33
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Pimp my Treo typisch gevalletje Paint It Black

Misschien moet Chris even aan het werk (wel buitenshuis graag, 1 afgefikt Catshuis lijkt me voldoende ellende) met thinner.

Moet een heftig verflaagje zijn, want mijn Treo heeft geen last met een complete (aluminium dat wel) Proporta-case eromheen.

[edit] Misschien was het toch niet de verflaag, maar het schroefje waarmee de antenne vastzit. Door dat wat losser te draaien ging het signaal omhoog:
Citaat:
Ok well so I might have fixed it of some sort. I have the signal meter 1.0 app and before i started playing with it. Sitting next to my computer the RSSI was a 2 with a threshold of 6. After I started taking it apart I kept the phone on before i pulled it apart. When I loosened the antenna screw my signal started going up. Its now all put back together with that screw a little looser and an RSSI of 20 threshold at 6. From 0-1 Bars to 3-4. Ill test it out later, but I hope that was just the problem that maybe that screw being to tight could screw up the signal. I Dont really know why it would, but its keeping a constant signal now.
Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 23 augustus 2006 om 11:50.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 augustus 2006, 11:58
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ah, mooi! Omdat m'n knoppen een beetje beginnen af te slijten (tja) en ik dat spiegelende vingerafdruktonend plastic niet mooi vind wil ik m'n Treo een kleurtje geven als ik terug ben in Nederland. Maar zwart is zó 2006 tegen die tijd
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 augustus 2006, 14:24
Newspaz's schermafbeelding
Newspaz Newspaz is offline
Senior lid
Voornaam: Stan
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 25 september 2004
Locatie: Tilburg
Berichten: 87
Stuur een bericht via ICQ naar Newspaz Stuur een bericht via Instant Messenger naar Newspaz Stuur een bericht via MSN naar Newspaz Stuur een bericht via Yahoo naar Newspaz
Citaat:
[Tip] Workshop Treo-schilderen
Kun je een Treo schilderen als je niet tevreden bent met de zilvergrijze behuizing? Een lid van het TreoCentral-forum probeerde het en heeft nu klachten over de gsm-ontvangst
Fijne tip is dat.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 augustus 2006, 14:57
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Newspaz
Fijne tip is dat.
Even doorlezen, want het lijkt erop dat een schroefje te strak aangedraaid was na het weer in elkaar zetten van de Treo. De verf zelf is dus heel waarschijnlijk niet de boosdoener geweest.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023