Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07 januari 2006, 13:28
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
[Software] Pocket Tunes 3.1 is uit

NormSoft heeft een nieuwe versie van de muzieksoftware Pocket Tunes uitgebracht. Nieuw in versie 3.1 is de ondersteuning voor muziekabonnementen en beveiligde muziek die via online muziekwinkels is gekocht.
Met Pocket Tunes 3.1 is het mogelijk om muziek die voorzien is van een DRM-beveiliging, op de Palm af te spelen. Pocket Tunes kan ook WMA-bestanden afspelen en biedt integratie met de Windows Media Player op de pc. Verder is het mogelijk om internetradio te luisteren en is het programma voorzien van gebruikelijke functies die je in een dergelijk programma verwacht, zoals doorwerken terwijl je muziek luistert, het uiterlijk veranderen met skins, muziek sorteren op artiest, album of genre en het Palm-scherm uitschakelen tijdens het luisteren naar muziek.

http://www.pocket-tunes.com/
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg ptunes.jpg‎ (49,2 KB, 19x gelezen)

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 07 januari 2006 om 15:42. Reden: Link naar Pocket Tunes toegevoegd
Met citaat reageren
  #2  
Oud 07 januari 2006, 15:40
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Hoewel het niet specifiek genoemd wordt, lijkt het er sterk op dat de geluidskwaliteit van de onlangs uitgebrachte versie 3.1.3 erop vooruit is gegaan. Tevens minder stotteringen bij gelijktijdig gebruik van andere applicaties.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 januari 2006, 20:32
Joost van Bruggen Joost van Bruggen is offline
Lid
Model: Geen
 
Geregistreerd: 04 januari 2006
Berichten: 40
Ik zie dat je de Palm TX hebt. Daar is Pocket Tunes 3.0.9 bij geleverd. Hoe ben je aan 3.1.3 gekomen?

Volgens de Pocket Tunes site zijn updates van de vorm 3.x gratis. De update functie in pocket tunes op mijn Palm TX zegt echter dat ik al de laatste versie heb (3.0.9). Ook via de site kan ik nergens aan 3.1.3 komen
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 januari 2006, 20:35
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joost van Bruggen
Ik zie dat je de Palm TX hebt. Daar is Pocket Tunes 3.0.9 bij geleverd. Hoe ben je aan 3.1.3 gekomen?

Volgens de Pocket Tunes site zijn updates van de vorm 3.x gratis. De update functie in pocket tunes op mijn Palm TX zegt echter dat ik al de laatste versie heb (3.0.9). Ook via de site kan ik nergens aan 3.1.3 komen
Dan heb je met je ogen dicht gekeken . Op deze pagina is versie 3.1.3. te downloaden.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 januari 2006, 20:41
Joost van Bruggen Joost van Bruggen is offline
Lid
Model: Geen
 
Geregistreerd: 04 januari 2006
Berichten: 40
Tja, die had ik wel gevonden... maar daar moet voor worden betaald. Mijn vraag is eigenlijk of er een gratis update naar versie 3.1.3 is voor TX-bezitters. Dit lijkt niet zo te zijn, helaas.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 januari 2006, 20:43
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ah, ok. Dat had ik niet uit je vraag begrepen.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 23 januari 2006, 22:36
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joost van Bruggen
Tja, die had ik wel gevonden... maar daar moet voor worden betaald. Mijn vraag is eigenlijk of er een gratis update naar versie 3.1.3 is voor TX-bezitters. Dit lijkt niet zo te zijn, helaas.
Op www.brighthand.com heeft iemand deze vraag gesteld aan de makers van PocketTunes. Hier is het antwoord:

Quote from NormSoft, maker of Pocket Tunes:
Citaat:
"When you install the latest version (3.1.3) of Pocket Tunes onto your device, it will give you a 15 day free trial of Pocket Tunes Deluxe. After the 15 days it will revert back to the version that came with the T|X but it will retain the bug fixes added to version 3.1.3."
Oftewel: als je de trialversie van Pocket Tunes de luxe 3.1.3 installeert, kun je hier 15 dagen van genieten, na die 15 dagen verdwijnen de 'nag-screens' en hou je de standaard 3.1.3 versie van Pocket Tunes over.

De discussie is hier te vinden.

Laatst gewijzigd door Frank; 23 januari 2006 om 22:48.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 24 januari 2006, 19:02
Jan Pruis's schermafbeelding
Jan Pruis Jan Pruis is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Noord Holland
Berichten: 52
worden beveiligd .m4a bestanden ook herkend? (d.w.z. in iTunes music store gekochte nummers)
Met citaat reageren
  #9  
Oud 24 januari 2006, 21:21
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Pruis
worden beveiligd .m4a bestanden ook herkend? (d.w.z. in iTunes music store gekochte nummers)
Helaas niet door Pocket Tunes.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 25 januari 2006, 02:01
Newspaz's schermafbeelding
Newspaz Newspaz is offline
Senior lid
Voornaam: Stan
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 25 september 2004
Locatie: Tilburg
Berichten: 87
Stuur een bericht via ICQ naar Newspaz Stuur een bericht via Instant Messenger naar Newspaz Stuur een bericht via MSN naar Newspaz Stuur een bericht via Yahoo naar Newspaz
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fazwarts
Helaas niet door Pocket Tunes.
Zover ik weet word dat zelfs door geen enkel programma beschikbaar voor PalmOS ondersteund. Ook AeroPlayer niet, al wil men dat graag doen geloven.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 25 januari 2006, 02:39
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Die laatste opmerking ben ik niet helemaal met je eens. Op de eigen website wordt keurig vermeld dat het afspelen van AAc-bestanden in .m4a-formaat met DRM-beveiliging niet wordt ondersteund. Ik lees ook nergens op hun website iets wat jouw bewering gestand doet?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 25 januari 2006, 07:24
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Die laatste opmerking ben ik niet helemaal met je eens. Op de eigen website wordt keurig vermeld dat het afspelen van AAc-bestanden in .m4a-formaat met DRM-beveiliging niet wordt ondersteund. Ik lees ook nergens op hun website iets wat jouw bewering gestand doet?
Uit onderstaand stukje van de Aeroplayer website zou je kunnen afleiden dat je via een omweg(getje) toch DRM-beveiligde .m4a-bestanden kunt afspelen.
Citaat:
This new plug-in plays AAC-encoded MPEG-4 audio files with the .m4a extension. iTunes music store files use this encoding, but they employ additional DRM (Digital Rights Management) that prevents you from playing your files on other devices. Fortunately, there is free software that enables you to exercise your fair use rights to play your music where you like -- including AeroPlayer!
Met citaat reageren
  #13  
Oud 25 januari 2006, 09:53
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Ja, maar dat is een redelijk gangbare methode die ze zelfs explicitiet noemen. Ze zeggen daarbij eerlijk dat je dus eerst de DRM moet strippen, omdat Aeroplayer *geen* FairPlay-DRM-bestanden kan afspelen.
Overigens gebruik ik Pocket Tunes, maar ik vond deze opmerking gewoon te kort door de bocht om het zo te laten staan.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 25 januari 2006, 10:10
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Helemaal duidelijk , mijn opmerking sloeg ook alleen maar op het laatste deel van jouw opmerking:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Ik lees ook nergens op hun website iets wat jouw bewering gestand doet?
Met citaat reageren
  #15  
Oud 30 januari 2006, 10:00
hanky
Guest
 
Berichten: n/a
Mensen, het is heel simpel : converteer je aangekochte AAC-bestand naar wav. of aiff en je bent van de DRM-beveiliging af. Vervolgens kan je het bestand weer (terug-)converteren naar AAC of MP3, om er vervolgens mee te doen wat je wilt.
Dit alles kan je doen met bijvoorbeeld iTunes. Check wel even de conversie-settings in Voorkeuren.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 30 januari 2006, 10:12
Joost van Bruggen Joost van Bruggen is offline
Lid
Model: Geen
 
Geregistreerd: 04 januari 2006
Berichten: 40
Is het niet zo dat met een oude versie van TCPMP aac bestanden af te spelen zijn? Ik heb de aac-codec uit die oude versie eventueel nog wel.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:31.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023