Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Zire en Z22

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12 september 2005, 17:31
Fridel
Guest
 
Berichten: n/a
Sync probleem

Het volgende probleem:
Ik probeer mijn Zire 31 te synchronieren met Outlook 2003.
Dat lukt niet.
De sync knop gedrukt maar er is geen communicatie. Ik heb de Palm op local gezet en maak gebruik van het meegeleverde snoer (Cradle?)
Hot synclog geeft de melding "never sychronized". dat schiet dus niet op.
Ten tweede heb ik al en paar keer het installatie programma geinstalleerd. Echter ook niet met gewenst effect. Ook op de vraag om de cradle te plaatsen op het juiste moment uitgevoerd.
Nu vond ik onder TIPS een heel verhaal van Gerrit (zie hieronder die een oplossing beschrijft voor het niet starten van de sysnchronisatie. Een heel verhaal maar het komt er hier op neer dat er een harde reset moet worden gegeven. Ben ik mooi al mijn moeizaam ingevoerde gegevens kwijt. Dat is een situatie waar ik nog niet aan toe ben.
Hoe kan ik toch mijn gegevens toch veilig stellen als ik niet kan synchroniseren?
Wie geeft mij advies hoe dit te behandelen
Zijn er slimmere/eenvoudiger/voordehand liggende methoden die eerst uitgeprobeerd zouden moeten worden?
Help!

Door Gerrit Kramer (koekiemonster)
Publicatiedatum: 23-12-2002
Verschijnt op je Palm de melding "The connection between your handheld computer and the desktop could could not be established. Please check your setup and try again" als je een synchronisatie wilt starten, dan heb je misschien wat aan het volgende artikel.

Laatst gewijzigd door jean-paul; 15 september 2005 om 23:47. Reden: e-mailadres verwijderd
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 september 2005, 17:34
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Probeer eerst eens een andere USB poort. Liefst eentje aan de achterkant van de computer.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 september 2005, 23:03
Fridel
Guest
 
Berichten: n/a
Dit was geen gekke suggestie omdat ik de Palm had aangesloten op een externe USB. Echter aansluiten direct op de PC gaf ook geen resultaat.
wie heeft er meer suggesties?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 september 2005, 23:42
HediX's schermafbeelding
HediX HediX is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hedi
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 16 mei 2005
Berichten: 228
Herkent je pc de hardware wel?

En/of: start Hotsync wel op je zire, maar maakt vervolgens geen contact met je PC of start er ook niets op je palm?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 september 2005, 11:01
Paco's schermafbeelding
Paco Paco is offline
Forumbikkel
Voornaam: Co
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mierlo-Hout
Berichten: 241
Je zou ook eens de software op je PC opnieuw kunnen installeren. Eerst alles verwijderen natuurlijk! Goeie kans dat het dan prima werkt.
__________________
Met vriendelijke groet,

Co


| Mijn Treo fotosite | Mijn Treo website |
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 september 2005, 16:14
Fridel
Guest
 
Berichten: n/a
Als ik op de Zire de Hotsync aanklik en start gebeurd er niets. Na geruime tijd krijg ik de melding: "the connection between your handhald computer and the desktop could not be established......
Nog op het moment van koppelen, nog op het moment van de Synctoets drukken verneem ik een reactie van de PC. Geen schermpje en geen piepje!
Verschillende malen heb ik het proramma opnieuw geinstalleerd. Ook dat geeft geen resultaat. Ik geef wel aan dat ik gebruik maak van Outlook!
Moet ik dan nog meer activeren??? Volgens mij moet'ie het direct doen
Op mijn sysbalk zie ik het icoon van Last Hot sync. Daar stond alleen local USB aangevinkt. Inmiddels ook de local serial gevinkt
Wat moet ik zien om te weten dat de Zire door de PC wordt herkent?
Kan soms de firewall de boosdoener zijn?
Wat en problemen en wat een vragen!!!!!!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 september 2005, 16:41
ericbrouwer ericbrouwer is offline
Lid
Voornaam: Eric
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 15 juli 2005
Locatie: Rotterdam
Berichten: 36
Ik heb weleens iets vergelijkbaars, maar dan met mijn TT3 en mijn laptop, via Bluetooth syncen. Dan geef ik een harde reset en vervolgens werkt alles weer.
Misschien staat er ergens iets fout in de palm.
Tijdens de eerstvolgende sync worden alle progs en agendapunten ed weer op je palm gezet.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 september 2005, 17:12
frank1964 frank1964 is offline
Junior lid
Voornaam: Frank
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 25 juli 2005
Locatie: Schiedam
Berichten: 2
heb je ook op je pc onder in je taskbar geklikt op het hotsync tekentje, daar heb je ook een submenu waar je op je pc kan kiezen met welke verbinding je wilt syncen.... in jou geval kies je voor usb...bij mij komt het vaak als de pc start er helemaal niets geselecteerd staat
Met citaat reageren
  #9  
Oud 16 september 2005, 21:07
Fridel
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb hotsync aan geklikt op de systemtray
Wat mij verbaast is dat bij setup en tab local com 1 staat (terwijl we toch op USB zitten)
Ook op tab modem staat een voor mij vreemd modem ingesteld op com 1.
Kortom er is geen USB geselecteerd
Ik heb 4 USB uitgangen op het moederboard.
Aan 1 daarvan heb ik en externe USB met 4 poorten geplaatst. Daar heb ik de Zire op aangesloten
Door een eerdere suggestie heb ik de USB van de Palm al eens rechtstreeks aangesloten op de poort van het moederboard. Zonder resultaat
Is dit een "handvat" om het probleem op te lossen?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 16 september 2005, 23:10
HediX's schermafbeelding
HediX HediX is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hedi
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 16 mei 2005
Berichten: 228
Het lijkt alsof je palm niet herkend wordt door je computer?

Kan het zijn dat de cradle niet goed contact maakt? (heb ik zelf ooit eens gehad, had hem al bijna terug gestuurd toen ik erachter kwam )
Met citaat reageren
  #11  
Oud 17 september 2005, 02:10
Newspaz's schermafbeelding
Newspaz Newspaz is offline
Senior lid
Voornaam: Stan
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 25 september 2004
Locatie: Tilburg
Berichten: 87
Stuur een bericht via ICQ naar Newspaz Stuur een bericht via Instant Messenger naar Newspaz Stuur een bericht via MSN naar Newspaz Stuur een bericht via Yahoo naar Newspaz
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HediX
Het lijkt alsof je palm niet herkend wordt door je computer?

Kan het zijn dat de cradle niet goed contact maakt? (heb ik zelf ooit eens gehad, had hem al bijna terug gestuurd toen ik erachter kwam )
Een Zire31 heeft geen cradle dus dat lijkt me niet het probleem te zijn

Ik denk eigenlijk dat je hem gewoon verkeerd geďnstalleerd hebt. Goed de handleiding lezen, alles in de goede volgorde doen. Dan lukt het vanzelf, en krijg je vanzelf de optie om de USB poort te gebruiken bij de hot sync manager.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 17 september 2005, 13:04
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Inderdaad.

1. Uninstalleer de Palm Desktop Software en Hotsync manager via het Configuratiescherm van Windows, met "add/remove software"

2. Zorg dat alles aangesloten is op de Palm, plug de USB stekker direct aan de achterkant op de moederbord van de computer in.

3. Gooi de installatie CD in de computer en volg de instructies. Zorg er trouwens ook voor dat je als administrator staat ingelogd op de computer.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #13  
Oud 18 september 2005, 21:57
Fridel
Guest
 
Berichten: n/a
Ik ben inmiddels een klein stapje verder. Ik heb me nu aangemeld als Administrator en de installatie afgerond. Bij het aankoppelen van de Zire hoor ik nu een belletje ten teken dat nu de USB poort is aangeschakeld.
Daarna loop ik weer vast. In deze account ontbreekt Outlook. Wel zou ik kunnen werken met de agenda die wordt meegeleverd lijkt mij, maar dat werkt ook nog niet.
Echter het liefst zou ik Outlook 2003 willen koppelen maar deze bevind zich in mijn eigen account.
Hoe kan ik bereiken dat ik de geinstallerd programma's vam Palm in mijn prive account tercht komen. De installetieschijf geef geen mogelijkheid om een te installeren programma ergens anders te plaatsen.
Ga ga de gebruiksaanwijzing doornemen maar heb daarvoor niet voldoende kennis van de engelse taal.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 21 september 2005, 21:14
Fridel
Guest
 
Berichten: n/a
Hotsync staat op m'n Zire. volgens mij standaard geinstalleerd
Mijn PC "hoort" de koppeling wanneer ik de kabel aansluit op de USB. wanneer ik de syncknop druk hoor ik weer een belletje op de pc.
Syncen,, ho maar
Met citaat reageren
  #15  
Oud 21 september 2005, 21:38
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Kijk eens onder apparaatbeheer nadat je het piepje na synchroniseren hoort. Misschien staat hij er wel tussen, maar is er iets mis met de drivers.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #16  
Oud 25 september 2005, 17:59
Fridel
Guest
 
Berichten: n/a
Op het moment dat ik mijn zire aankoppel hoor ik 1 piep
Daarna, na het drukken van de Hotsyncknop, 2 korte piepjes. alsof hij even aanschakeld en weer uitschakeld. Ik kan niet ontdekken of hij gekoppeld staat
"Er is iets mis metde drivers". welke bedoel je? zijn dat de drivers die op de palm cd staan of de reeds aanwezige windows drivers?
Met citaat reageren
  #17  
Oud 25 september 2005, 18:21
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
De drivers die Windows gebruikt om met je Palm te communiceren. Maar heb je onder apparaatbeheer gekeken?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #18  
Oud 26 september 2005, 11:30
Allie
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fridel
Ik ben inmiddels een klein stapje verder. Ik heb me nu aangemeld als Administrator en de installatie afgerond. Bij het aankoppelen van de Zire hoor ik nu een belletje ten teken dat nu de USB poort is aangeschakeld.
Daarna loop ik weer vast. In deze account ontbreekt Outlook. Wel zou ik kunnen werken met de agenda die wordt meegeleverd lijkt mij, maar dat werkt ook nog niet.
Echter het liefst zou ik Outlook 2003 willen koppelen maar deze bevind zich in mijn eigen account.
Hoe kan ik bereiken dat ik de geinstallerd programma's vam Palm in mijn prive account tercht komen. De installetieschijf geef geen mogelijkheid om een te installeren programma ergens anders te plaatsen.
Ga ga de gebruiksaanwijzing doornemen maar heb daarvoor niet voldoende kennis van de engelse taal.
Maak je privé account eerst ADMIN, installeer dan de software onder dit acount en zet dan eventueel de rechten weer terug. (kan door onder instellingen de gebruikers accounts te wijzigen. Moet je natuurlijk ADMIN voor zijn)

NB, een firewall / virusscanner KAN problemen geven. Zet deze eventueel eerst uit (disconnect eventueel netwerk / internet aansluiting)

Succes

Allie
Met citaat reageren
  #19  
Oud 30 september 2005, 16:18
Fridel
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb in apparaatbeheer gekeken en fouten geconstateerd
Drivers bijgewerkt en alles werkt nu, volgens mij, goed!!!
In outlook staan nu keurig mijn afspraken
Wat ben ik blij
Iedereen bedankt voor zijn bijdrage
Frits
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:18.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023