Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Smartphones (Pre serie, Pixi, Veer)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10 maart 2012, 20:31
Paul Sprangers Paul Sprangers is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 150
WebosDoctor

Beste allen,

Sinds twee weken loopt de batterij van mijn Pre3 - nog wel een Mugenbatterij! - binnen een dag weer helemaal leeg. En het ging zo goed! Nog vlak daarvoor deed ik wel 3 (DRIE!) dagen met één lading.

Een geleidelijk proces was het niet: van de ene op de andere dag bleek het toestel iedere avond al weer vroeg aan de kabel te moeten. Je zou zeggen dat een recentelijk geïnstalleerd programma of patch dan de boosdoener moet zijn, maar nee... alles wat ik sinds een week of vier-vijf-zes heb gedownload, is inmiddels weer van mijn telefoon verwijderd. De batterij blijft echter zienderogen leeglopen.

Dan rest er nog volgens mij nog maar één ding: doctoren!
Hoe vreselijk mijn ervaring van de eerste keer ook was, ik zal er toch aan moeten geloven. Eén ding echter wil ik zeker weten:

Hoe schakel ik zo snel mogelijk na de fabrieks-reset de 3G uit en de WiFi in? (Vorige keer bleek namelijk mijn beltegoed van ongeveer €50 volledig te zijn verbruikt met het automatisch synchroniseren en terugzetten van alle backups.)

Vriendelijke groet,
Paul Sprangers
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 maart 2012, 21:30
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik weet niet of het werkt, maar kan je niet tijdelijk je SIM-kaart verwijderen? Dat biedt 100% zekerheid, al is het niet bepaald handig. Ik heb de Doctor nog nooit nodig gehad, dus ik ken de mogelijkheden verder eigenlijk niet.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 maart 2012, 12:53
Paul Sprangers Paul Sprangers is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 150
Vanochtend heb ik mijn Pre3 gedokterd. De SIM-kaart heb ik laten zitten, omdat ik erop voorbereid was zo snel mogelijk na de ingreep WiFi weer in te schakelen (en 3G uit). Naar mijn gevoel lukte dat heel aardig; het 3G heeft volgens mij nog geen minuut aangestaan. Toch bleek ik achteraf al €20 aan beltegoed te hebben verbruikt!

Les voor volgende keer: eerst maar eens proberen op te starten ZONDER SIM-kaart. (Of wachten met doktoren tot het beltegoed sowieso bijna op is.)

Afgezien van deze financiële schuiver ging het doktoren heel wat sneller en soepeler dan de eerste keer. Ik had dan ook vooraf de nodige extra backups gemaakt (met name van Data Manager, Shopping Manager en Safe Box). Alles staat weer netjes op zijn plaats.

En nu maar afwachten of de batterij weer minstens 2 volle dagen meegaat, want daar was het allemaal om te doen. Ik zal het jullie laten weten.

Vriendelijke groet,
Paul Sprangers
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 maart 2012, 21:43
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Twintig euro is veel. Hoeveel betaal je hiervoor prepaid per minuut of per Mb? Dat gaat wel heel erg rap...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 maart 2012, 11:14
Paul Sprangers Paul Sprangers is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 150
Ik betaal per Mb, dus die 3G-verbinding is in ieder geval wel heel snel.
Bij de vorige ingreep, toen ik nog helemaal van niets wist, kostte het grapje mij €50 - het volledige beltegoed! Hier moet echt iets op gevonden worden.

Vriendelijke groet,
Paul Sprangers
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 maart 2012, 15:13
Paul Sprangers Paul Sprangers is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 150
Het effect van het doctoren (dat immers het gevolg was van een veel te snel leeglopende batterij) is dat de batterij inderdaad weer ten minste twee dagen meegaat alvorens opgeladen te moeten worden.

Het interesseert waarschijnlijk niemand, maar ik had nu eenmaal beloofd er hier verslag van te doen.

Vriendelijke groet,
Paul Sprangers
Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 maart 2012, 19:37
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Sprangers Bekijk bericht
Het interesseert waarschijnlijk niemand, maar ik had nu eenmaal beloofd er hier verslag van te doen.
Nu kunnen we iedereen in de toekomst erop wijzen dat het inderdaad positief kan uitpakken (minus eventuele datakosten)
Met citaat reageren
  #8  
Oud 26 maart 2012, 21:10
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Paul,

Alle feedback is welkom he
En helaas ben ik een tijdje afwezig geweest anders had ik je die kosten kunnen voorkomen...
Had het al eens een keer eerder gemeld, maar zoals je telefoon moet activeren via Impostah methode.
Niet handig maar dan kun je dus opstarten met Wifi al gekoppeld.
Het hele activeren verhaal kun je overslaan maar wel het koppelen van Wifi zal deugd doen dan.

Sorry Paul dat ik niet eerder gereageerd heb!

Dus even voor de goede orde:

Citaat:
1. Start je toestel op ZONDER simkaart.
2. Als hij is opgestart laat hij zien dat je er een simkaart in moet doen, doe dit NIET.
3. Druk nu via je toetsenbord in: #*
4. Nu komt het groene scherm tevoorschijn en typ dan in: 3386633# Nu zal er #*3386633# staan en druk op groene knop om te bellen. (Dit alles nog steeds zonder simkaart!)
5. Nu start het programma: Developer Mode. Kies voor Turn on. En voer GEEN wachtwoord in. Het apparaat zal herstarten.
6. Als het apparaat is opgestart zul je connectie moeten maken met een Wifi netwerk met internet toegang.
__________________
Life is sweet...!

Laatst gewijzigd door rx_shorty; 26 maart 2012 om 21:19.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 26 maart 2012, 22:33
Paul Sprangers Paul Sprangers is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 150
Aha, deze korte handleiding heb ik zojuist bij mijn Palm-favorieten gezet en zal beslist worden geraadpleegd bij een volgende doktersbehandeling.

Hoe iemand echter van al deze stappen op de hoogte kan zijn, is me werkelijk een raadsel. In de bijgeleverde manual vind je er in ieder geval volstrekt niets over.

Vriendelijke groet,
Paul Sprangers
Met citaat reageren
  #10  
Oud 26 maart 2012, 22:48
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Haha dat klopt Paul.
Het gaat ook om de developer modus, niet iets waar je normaal in kunt.
En met deze methode kun je ook nog regio gebonden instellingen omzeilen.

Ik hoop dat je er volgende keer wat aan hebt!

Gr,

Rob
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
  #11  
Oud 30 maart 2012, 14:51
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
na het intoetsen en op de groene telefoon te duwen krijg ik USSD request failed. Network failure.

pre-, reeds twee mail gebruikt (andere profielen)
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #12  
Oud 01 april 2012, 23:04
JolienJansen JolienJansen is offline
Junior lid
Model: Pilot 1000
 
Geregistreerd: 01 april 2012
Berichten: 2
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rx_shorty Bekijk bericht
Haha dat klopt Paul.
Het gaat ook om de developer modus, niet iets waar je normaal in kunt.
En met deze methode kun je ook nog regio gebonden instellingen omzeilen.

Ik hoop dat je er volgende keer wat aan hebt!

Gr,

Rob
bij mij werkte hij

Gr,
Jolien

Professionele webhosting en domeinregistratie voor een scherpe prijs | 123XS
Met citaat reageren
  #13  
Oud 26 april 2012, 23:01
Pieter Pieter is offline
Lid
Voornaam: Pieter
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 11 oktober 2003
Locatie: Soest
Berichten: 35
Hmm, heb nog iets meer uitleg nodig voor ik er ook aan durf.
Zelfde probleem hier, Pre 2 met minder dan halve dag batterijduur. Op dit moment komt hij zelfs aan de lading niet veel hoger dan 15%. Met een nieuwe batterij nog wel...

Doctoren dus, maar liefst zonder 3g, en alleen wifi.
Moet ik nu eerst Developer Mode inschakelen, dan na herstarten de wifi van mijn router instellen, en dan de Doctor draaien? Of is de volgorde anders?
Alvast bedankt!
Pieter
Met citaat reageren
  #14  
Oud 26 april 2012, 23:24
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Hallo Pieter,

Om zeker te zijn geen Data verbruik te hebben: simkaart er als eerste uit!
Dan doctoren. Dit zorgt ervoor dat de software er opnieuw opstaat.
Vervolgens doe je stappen:

2. Als hij is opgestart laat hij zien dat je er een simkaart in moet doen, doe dit NIET.
3. Druk nu via je toetsenbord in: #*
4. Nu komt het groene scherm tevoorschijn en typ dan in: 3386633# Nu zal er #*3386633# staan en druk op groene knop om te bellen. (Dit alles nog steeds zonder simkaart!)
5. Nu start het programma: Developer Mode. Kies voor Turn on. En voer GEEN wachtwoord in. Het apparaat zal herstarten.
6. Als het apparaat is opgestart zul je connectie moeten maken met een Wifi netwerk met internet toegang.

Succes!
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
  #15  
Oud 27 april 2012, 16:40
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Wat een gedoe zeg... Weet iemand eigenlijk waardoor dat 'plotselinge' energieverbruik wordt veroorzaakt?
Eigenlijk is het toch te gek voor woorden, dat je je telefoon daarvoor moet doctoren...
Mijn Mugen zit er nu ruim vier maanden in, maar gaat gelukkig nog steeds anderhalve dag mee met een full charge. Afkloppen..
Ik laad mijn Pre3 overigens wel rechtstreeks op via de charger en niet meer op een Touchstone. Mijn ervaring heeft geleerd, dat laden op de Touchstone je geen 100% lading geeft..
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #16  
Oud 27 april 2012, 16:42
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Tjah gedoe als je met een data limiet zit, anders heb je nergens last van.

Energie verbruik kan van alles zijn, door "gare" patches of software kun je al een heel eind komen.
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
  #17  
Oud 27 april 2012, 19:36
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Energiegebruik komt vermoedelijk van een applicatie of iets in het systeem dat je processor bezig houdt, met andere woorden niet in staat stelt in 'ruststand' te gaan.

Ik weet niet of zoiets betrouwbaar te meten en te bepalen zonder dat het zelf energie kost. Dit wordt nog bemoeilijkt omdat alle applicaties binnen webOS als één proces draaien. De gangbare 'task manager'-achtige middelen kunnen dus geen onderscheid maken tussen actieve applicaties.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 23 oktober 2012, 14:38
Perraudin Perraudin is offline
Lid
Model: HP TouchPad
 
Geregistreerd: 09 juni 2011
Berichten: 28
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Huub Bekijk bericht
na het intoetsen en op de groene telefoon te duwen krijg ik USSD request failed. Network failure.

pre-, reeds twee mail gebruikt (andere profielen)

Bij mij geen groen maar blauw scherm em dezelfde melding als hierboven. Dus : USSD request failed. Network failure.
Oplossing ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023