Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Softwareontwikkeling

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09 juli 2007, 13:18
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
FBAgenda: Datebook a la Outlook

Voor eenieder die geinteresseerd is:

Ik ben weer eens wat aan het klooien en heb de agenda-sample van HB++ zo omgebouwd dat de interface er een beetje uitziet als Outlook.

Het zit nog vol bugs en draait alleen op HiRes devices (alleen getest op Treo 650 en de T3 emulator), maar voor iedereen die het aandurft: maak een backup van je data en probeer het eens. En kom vooral met suggesties hoe het beter kan!

Wees wel voorzichtig met belangrijke data: hoewel de database engine min of meer overgenomen is vanuit de standaard HB++ voorbeelden kan er data verloren gaan. Probeer daarom (voorlopig) nog niets op te slaan. Het bekijken van je agenda met dit progje moet zonder problemen kunnen, maar een backup maken is wel aan te raden...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg agenda.JPG‎ (36,3 KB, 48x gelezen)
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: prc FBAgenda.prc‎ (110,1 KB, 5x gelezen)
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!

Laatst gewijzigd door fransbr; 10 juli 2007 om 09:20. Reden: PRC: Versie 0.11
Met citaat reageren
  #2  
Oud 09 juli 2007, 13:45
The Adder The Adder is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 08 juli 2005
Locatie: Wilde Westen
Berichten: 80
Even uitgeprobeerd op de Palm Simulator (kan ik alvast geen data kwijtraken) echter na het opstarten krijg ik de melding: FBAgenda: Error 43: Database not found.

Heb ik nog runtime libs nodig o.i.d.

P.S. De databookDB.pdb is aanwezig (mis ik nog de 'nieuwe' T3-> agenda pdb?)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 09 juli 2007, 14:03
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Adder Bekijk bericht
(mis ik nog de 'nieuwe' T3-> agenda pdb?)
Yep. Heb je records aangemaakt in de standaard datebook op de T3 simulator?
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 juli 2007, 14:43
The Adder The Adder is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 08 juli 2005
Locatie: Wilde Westen
Berichten: 80
Ik maak normaal gebruik van de 'standaard" Palm OS simulator. Deze is uit 2003 en heeft nog geen T3 applicaties aan board.
Ik zal straks een even de T3 simulator downloaden en dan kijken of ik verder kom.
Bedankt alvast!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 09 juli 2007, 21:47
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
whoei, cool. Ik ga hem ff op mijn TG50 uittesten.

EDIT
Oh, werkt natuurlijk niet op dat ding vanwege oude databases Ik ga hem niet op de Treo 650 uitproberen, nog ff niet.

__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 09 juli 2007, 21:50
W. Horlings W. Horlings is offline
Lid
Voornaam: Werner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 10 oktober 2006
Berichten: 20
Frans,

Absoluut een verbetering: veel overzichtelijker dan Datebook! De gedane concessie (kleine lettertjes) weegt niet tegen dit voordeel op.

Ik ga dit programma echt gebruiken na toevoeging van de volgende Datebook-functionaliteit:

Noodzakelijk
- Links naar Week/Maand/Agenda-views
- Tonen Location tussen haakjes achter afspraak - in zelfde lettertype (categorie is m.i. onnodig en door nog kleiner lettertype voor mij onleesbaar)
- Navigatie-button: up-down scrollt binnen 1 dag, in ieder geval als er meer afspraken zijn dan op het scherm getoond worden (tijdspan >13 uur).


Wenselijk
- Nieuwe afspraak via tap op scherm (met betreffende default tijdstip)
- Instelbare font size

Geconstateerde bugs
- Button "New" gebruikt datum van vandaag ipv actieve datum
- Op do 12-7 werden ook meteen die van 19-7 getoond; aanmaken nieuwe afspraak ging goed.
- Spontane resets

Ik hoop dat je ermee verder gaat.

Werner
(getest op Tungsten T3)
Met citaat reageren
  #7  
Oud 10 juli 2007, 08:45
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door W. Horlings Bekijk bericht
Frans,

Absoluut een verbetering: veel overzichtelijker dan Datebook! De gedane concessie (kleine lettertjes) weegt niet tegen dit voordeel op.

Ik ga dit programma echt gebruiken na toevoeging van de volgende Datebook-functionaliteit:

Noodzakelijk
- Links naar Week/Maand/Agenda-views
- Tonen Location tussen haakjes achter afspraak - in zelfde lettertype (categorie is m.i. onnodig en door nog kleiner lettertype voor mij onleesbaar)
- Navigatie-button: up-down scrollt binnen 1 dag, in ieder geval als er meer afspraken zijn dan op het scherm getoond worden (tijdspan >13 uur).


Wenselijk
- Nieuwe afspraak via tap op scherm (met betreffende default tijdstip)
- Instelbare font size

Geconstateerde bugs
- Button "New" gebruikt datum van vandaag ipv actieve datum
- Op do 12-7 werden ook meteen die van 19-7 getoond; aanmaken nieuwe afspraak ging goed.
- Spontane resets

Ik hoop dat je ermee verder gaat.

Werner
(getest op Tungsten T3)
1. Ik ben (net als bij FBTV) dit voor mezelf aan het ontwikkelen. Wees dus niet boos als ik een aantal "vereisten" of wensen niet (direct) ga implementeren. E.e.a. is ook afhankelijk van de tijd die ik er in kan (en wil) steken.

2. Week, Maand, Agenda-Views: ach, daar is de standaard Calendar op dit moment nog veel beter in. Mijn eerste doel is 1 dag (en misschien meer dagen) te tonen zoals in Outlook (of eigenlijk Palm Desktop).

3. Als locaties veel gebruikt worden wil ik ze wel implementeren (als dat kan), maar ik vrees dat heeeel veel mensen niet eens van het bestaan van locaties afweten...

4. Navigatie: getest op de Treo 650: L/R = 1 dag vooruit/terug, U/D = 1 week vooruit/terug. Een dag begint op 10:00 uur of eerder (als er een afspraak is). De dag kun je met de stylus (of je duim) schuiven, dus ik ga de navigatiebutton niet gebruiken voor het scrollen binnen een dag.

5. Wat betreft bugs: herhalende afspraken gaan nog niet geweldig. Volgens mij zitten daar nog wat foutjes in (een 2-wekelijkse afspraak wordt wekelijks getoond bijv.). Misschien dat daarom afspraken van 12-7 ook op 19-7 getoond worden.


Edit: FBAgenda kan nu ook weer de standaad DatebookDB.pdb aan. Even opnieuw downloaden uit posting #1. Versienummer is 0.11
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!

Laatst gewijzigd door fransbr; 10 juli 2007 om 09:08.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 10 juli 2007, 13:33
The Adder The Adder is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 08 juli 2005
Locatie: Wilde Westen
Berichten: 80
Thumbs up FBAgenda op Palm Simulator

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr Bekijk bericht
Edit: FBAgenda kan nu ook weer de standaad DatebookDB.pdb aan. Even opnieuw downloaden uit posting #1. Versienummer is 0.11
Ja werkt nu ook op de Palm Simulator
Ziet er goed uit, vooral het scrollen door de dag is weer eens iets anders

Ik weet niet of er een grote 'markt' voor FBAgenda zal zijn maar uit je opmerkingen maak ik op dat je het al eerste instantie voor jezelf ontwikkeld, ga zo door, klasse!


P.S. Ik krijg nog zeer regelmatig 'chunk over-locked' errors als ik bij een afspraak op cancel tap. het lijkt erop dat er nog iets mis gaat bij het vrijgeven van je geheugen (MemHandleNew, MemHandleLock etc..)

Succes
Met citaat reageren
  #9  
Oud 10 juli 2007, 16:11
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Ik hoop een beetje stabieler en nu met een "Go To" button. Versie 0.12:
FBAgenda
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 10 juli 2007, 22:48
W. Horlings W. Horlings is offline
Lid
Voornaam: Werner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 10 oktober 2006
Berichten: 20
Citaat:
1. Ik ben (net als bij FBTV) dit voor mezelf aan het ontwikkelen. Wees dus niet boos als ik een aantal "vereisten" of wensen niet (direct) ga implementeren. E.e.a. is ook afhankelijk van de tijd die ik er in kan (en wil) steken.
Vanzelfsprekend niet! Ik wilde alleen feedback geven omdat ik enthousiast was over je eerste resultaat.

Wat betreft Week, Maand, Agenda-Views en locatie (synchroniseert met Outlook, is voor mij essentieel om te weten waar ik moet zijn): wellicht is het mogelijk om in iets te voorzien (bijv. via een button) waarmee je direct Datebook/Calender kunt openen. Dat bedoelde ik met "link". Dat zou voor mij ook werken.

Bedankt dat je je prima werk ter beschikking van anderen stelt; alles wat je maakt beschouw ik als meegenomen. De standaard Datebook/Calender is al bijna 5 jaar (in die tijd nauwelijks veranderd) goed genoeg voor mij.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023