Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 10 januari 2009, 21:13
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo Bekijk bericht
Overigens, waarom maakt iedereen zich altijd zo druk om Flash ondersteuning? Goede websites gebruiken dat niet voor informatie (om redenen die ik hier niet uiteen zal zetten, o.a. schaalbaarheid naar minder valide gebruikers, doorzoekbaarheid). Dan houd je zaken als YouTube e.d. over. Tja, leuke functies voor als je je verveelt. Maar nuttig? Ik betwijfel het.
Daar zit ik ook niet op te wachten, wel over de office capaciteiten, pdf, word excel, powerpoint. Pas dan is hij "smart", wil hem ook syncen met mijn pc, niet over the air, want overdag staat mijn pc niet aan... dus kan ik ook niet over the air syncen (laat staan dat ik dat wil betalen...)
Met citaat reageren
  #22  
Oud 11 januari 2009, 00:04
buis buis is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 10 juli 2008
Berichten: 37
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huplahoi Bekijk bericht
Daar zit ik ook niet op te wachten, wel over de office capaciteiten, pdf, word excel, powerpoint. Pas dan is hij "smart", wil hem ook syncen met mijn pc, niet over the air, want overdag staat mijn pc niet aan... dus kan ik ook niet over the air syncen (laat staan dat ik dat wil betalen...)
Die dingen kunnen i.i.g. online met zoiets als Google apps. PDF zal hij goed ondersteunen, RTF ook, net als de iPhone (zelfde browser), maar excel en word, laat staan editen, dat nog FF niet dènk'k, vrees'k. Ookal is DataViz een partner. Maar misschien hebben ze een locale versie van Google apps op de telefoon staan...
Met citaat reageren
  #23  
Oud 11 januari 2009, 00:07
buis buis is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 10 juli 2008
Berichten: 37
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deMol Bekijk bericht
Zie net dat "MAPS" ingebouwd is.
Ja, maar of daar ook al kaarten inzitten, is maar de vraag. Ik denk dat je die gewoon moet kopen. telenav is een partner voor de pre, dus die zullen er vast ook een graantje van willen meepikken.

Zoiets als "Maps" zat ook op mijn Nokia e70 (zonder GPS), maar dat gewoon een placeholder app, waar je dus maps in kan inladen en met een bluetooth gps dongle aan de slag kan.
Met citaat reageren
  #24  
Oud 11 januari 2009, 22:31
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Wat ik een enorme miskleun vindt van de Pre is de naam. "Pre" komt uit het Latijn en betekent "voor". Denk aan prematuur, of preproductie. Allemaal woorden met een negatieve connotatie. Als je het letterlijk neemt, dan zegt Palm hiermee dat de Pre nog "maar" een testversie is, en dat pas de volgende generatie WebOS-smartphone echt goed is.
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #25  
Oud 11 januari 2009, 22:36
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digilb Bekijk bericht
Wat ik een enorme miskleun vindt van de Pre is de naam. "Pre" komt uit het Latijn en betekent "voor". Denk aan prematuur, of preproductie. Allemaal woorden met een negatieve connotatie. Als je het letterlijk neemt, dan zegt Palm hiermee dat de Pre nog "maar" een testversie is, en dat pas de volgende generatie WebOS-smartphone echt goed is.
Maar het is wel een drieletterwoord... zoals WM

Je hebt wel gelijk, het is een soort voorvoegsel, er zou nog iets moeten achterkomen... maar dan nog.... De code naam ervoor was de Palm Castle (te lezen op treocentral: treocentral.com >> Stories >> Commentary >> Palm Castle - Pre's Codename Slipped Out: Oops!). Daar kreeg iemand die inschreef op de mailinglist om info over de pre te krijgen, te lezen dat hij geïnformeerd zou worden over de palm Castle... Nu is het al veranderd en is het de palm pre...
Met citaat reageren
  #26  
Oud 11 januari 2009, 23:25
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Pre is inderdaad een voorvoegsel. Maar dus ook het eerste wat komt in een nieuw tijdperk, voor Palm dan. Ik denk dat je het zo moet zien.

En preferentie kan je ook vertalen als voorkeur. Iets kan een pré zijn, een voordeel dus. Taalkundig kunnen we veel kanten op
Met citaat reageren
  #27  
Oud 11 januari 2009, 23:44
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Inderdaad vele kanten. de pre wordt gepositioneerd tussen professional en recreational...
oftewel... de PR en de RE samentrekken en je krijgt PRE...
Als dat geen mooie uitleg is, dan weet ik het niet meer
Met citaat reageren
  #28  
Oud 12 januari 2009, 09:13
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huplahoi Bekijk bericht
Inderdaad vele kanten. de pre wordt gepositioneerd tussen professional en recreational...
oftewel... de PR en de RE samentrekken en je krijgt PRE...
Als dat geen mooie uitleg is, dan weet ik het niet meer
Heel mooi. Echter. Ik ben met "digilb" eens dat het negatief en/of onafgemaakt klinkt. "Palm Touch" , "Palm Touchy" had beter geweest. Oja doorgaans wordt een PALM niet als "professional" gezien!
Met citaat reageren
  #29  
Oud 12 januari 2009, 13:35
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deMol Bekijk bericht
Oja doorgaans wordt een PALM niet als "professional" gezien!
[off topic] En mag ik dan zo vrij zijn te vragen, hoe ver de professionele ervaring rijkt van u... met palm (... mei 2008?)
Met citaat reageren
  #30  
Oud 12 januari 2009, 13:48
Gespy's schermafbeelding
Gespy Gespy is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 27 april 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 139
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digilb Bekijk bericht
Wat ik een enorme miskleun vindt van de Pre is de naam. "Pre" komt uit het Latijn en betekent "voor". Denk aan prematuur, of preproductie. Allemaal woorden met een negatieve connotatie. Als je het letterlijk neemt, dan zegt Palm hiermee dat de Pre nog "maar" een testversie is, en dat pas de volgende generatie WebOS-smartphone echt goed is.
Ik had de Preo logischer gevonden.
Met citaat reageren
  #31  
Oud 12 januari 2009, 14:46
buis buis is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 10 juli 2008
Berichten: 37
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gespy Bekijk bericht
Ik had de Preo logischer gevonden.
Ik had Quadro logischer gevonden...
Met citaat reageren
  #32  
Oud 12 januari 2009, 22:47
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Niet dat men in Amerika die associatie zal leggen maar pré is ook Frans voor weide. Een Palm die doet denken aan sappige weiden en de hoop naar betere tijden doet opleven lijkt mij helemaal niet verkeerd.
Dat je van pre preproductie of prematuur kunt maken daar had ik eigenlijk nog niet eens bij stilgestaan. Ik vind de naam dan ook niet beroerd.

Het lijkt me trouwens helemaal niet verkeerd om een applicatie te hebben om Youtube-bestanden mee te bekijken, zoals de iPod touch en iPhone ook hebben. Maar een fors gemis is het ontbreken hiervan ook niet.

Wat me aan dit topic opvalt is dat de kritiek 'm vooral in de details zit, het topic pakt dus gunstig uit voor de Pre.
Voor gefundeerde en wat minder speculatieve kritiek wacht ik overigens gaarne de eerste reviews af.
Met citaat reageren
  #33  
Oud 13 januari 2009, 10:13
buis buis is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 10 juli 2008
Berichten: 37
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekiemonster Bekijk bericht
Voor gefundeerde en wat minder speculatieve kritiek wacht ik overigens gaarne de eerste reviews af.
Wat saai...
De leukste vormen van kritiek zijn de ongefundeerde en speculatieve, laat staan wanneer die twee samen komen!
Met citaat reageren
  #34  
Oud 13 januari 2009, 10:34
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
volgens mij zou je het goed doen als Minister
__________________
Toon mij uw Ipod, en ik zeg u wie u bent
Klik: Postbus31 TechBlog

Met citaat reageren
  #35  
Oud 13 januari 2009, 11:39
RolandS RolandS is offline
Senior lid
Voornaam: Roland
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 13 mei 2004
Locatie: Purmerend
Berichten: 66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buis Bekijk bericht
Jawel, er valt altijd wat te klagen en dat kan hier. Wat is er allemaal mis met de Newness van Palm?

<KNIP>
-Wat mis ik nog?
Nog steeds geen synchronisatiemogelijkheid met Linux. Is de enige reden waarom ik nog Windows gebruikt (heb een TX).
Met citaat reageren
  #36  
Oud 13 januari 2009, 13:11
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RolandS Bekijk bericht
Nog steeds geen synchronisatiemogelijkheid met Linux. Is de enige reden waarom ik nog Windows gebruikt (heb een TX).
Ehm, de Pre synchroniseert straks met allerlei online zaken en je kan waarschijnlijk redelijk goed software schrijven waarmee het ook met een linux deamon of zoiets kan. Iemand zal zoiets wel fabriceren komend jaar
Met citaat reageren
  #37  
Oud 13 januari 2009, 16:07
RolandS RolandS is offline
Senior lid
Voornaam: Roland
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 13 mei 2004
Locatie: Purmerend
Berichten: 66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo Bekijk bericht
Ehm, de Pre synchroniseert straks met allerlei online zaken en je kan waarschijnlijk redelijk goed software schrijven waarmee het ook met een linux deamon of zoiets kan. Iemand zal zoiets wel fabriceren komend jaar
Natuurlijk.....ik zit nog in het PDA-met-dockingstation-tijdperk...
Naar welke website/kalender kan ik dan mijn Palm agendagegevens uploaden?
Met citaat reageren
  #38  
Oud 13 januari 2009, 17:17
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RolandS Bekijk bericht
Natuurlijk.....ik zit nog in het PDA-met-dockingstation-tijdperk...
Naar welke website/kalender kan ik dan mijn Palm agendagegevens uploaden?
Ik meen naar Google calender...
Met citaat reageren
  #39  
Oud 13 januari 2009, 17:22
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rup. Bekijk bericht
Ik meen naar Google calender...
Onder andere ja. Maar misschien komt er wel iemand met een open alternatief voor als je Google en dergelijke 'teh eViL' vindt.
Met citaat reageren
  #40  
Oud 13 januari 2009, 17:31
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo Bekijk bericht
Onder andere ja. Maar misschien komt er wel iemand met een open alternatief voor als je Google en dergelijke 'teh eViL' vindt.
Heb ook geen zin hoor om alles te google-iseren... (Big Brother is watching you...)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
klagen, pre, zeuren


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023