Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27 mei 2003, 14:49
jeroen
Guest
 
Berichten: n/a
Angry Instellingen synchronisatie

Hallo,

Ik ben op zoek naar uitgebreide documentatie van de instellingen voor de synchronisatie van de Palm Zire m150 met Netscape Calendar. De vraag is als volgt: waar of hoe stel ik in dat de Palm niet alleen de volgende maand moet downloaden vanaf de NC Server, maar zo veel mogelijk (het liefst alles).

TIA,

Jeroen van Meeuwen
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 mei 2003, 15:01
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Is het niet zo dat alles standaard ingesteld staat dat alles wordt gesynchroniseerd?

Het programma die dit hoort te regelen is Chapura Pocketmirror. Wellicht kun je de zoekfunctie hier gebruiken op het forum om hierop te zoeken, of zelf even in de Calendar instellingen neuzen.

Of gewoon wachten op iemand die wel meteen antwoord op je vraag kan geven.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 mei 2003, 15:48
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Als je gebruik maakt van de zoekfunctie is er voldoende te vinden over Netscape Calendar, onder andere deze thread en deze thread. Er is een vrij uitgebreide User Guide met Netscape meegeleverd, heb je die ook al bestudeerd?

- jp
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 mei 2003, 16:26
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Met Pocketmirror van Chapura kan NIET gesynct worden met Netscape
calendar. Daarvoor is een aparte desktop conduit beschikbaar, volgens
mij standaard geleverd bij Netscape.
Ik begrijp alleen je vraag niet Jeroen (welkom hier trouwens ): je
wilt downloaden van de NC server? Ik neem aan dat je gewoon je
(datebk) data op de PC wilt syncen met je Zire gewoon bij elke
hotsync operatie? Maandelijks lijkt mij in dat verband wat vreemd.
Misschien kun je nog wat verdere uitleg verschaffen.

Ik hoor het wel.

Groet, Opa

PS: update ff je profiel met je palm-model!

Oeps, jp is me voor, dat komt van posten via AV...
__________________
Word wordt nooit Perfect

Laatst gewijzigd door dirk; 27 mei 2003 om 16:30.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 mei 2003, 08:02
jeroen
Guest
 
Berichten: n/a
Ik kan in Netscape Calendar aangeven welke data ik van de server wil trekken. Standaard staat dit ingesteld op een maand achteruit en een maand vooruit.

Dit is de eerste instelling die ik veranderd heb naar 'Download all entries'. Na een test blijkt de Palm nog steeds niet verder dan een maand vooruit te synchroniseren.

De bedoeling is dat de Palm _alle_ (letterlijk) data die de Netscape Calendar Server heeft, zelf opneemt (tot die schamele 2 MB vol is natuurlijk). Omdat er nogal eens mensen naar het buitenland vertrekken voor een project van drie weken moet het mogelijk zijn om de afspraken voor de komende 2 maanden in de Palmtop te laden, en daar voor de rest de agenda op bij te houden, om zo spoedig mogelijk weer te synchroniseren met de NC Calendar.

Hoe dan ook is de periode van 1 maand die de palm download vanaf de server te klein. Nu heb ik het Zire Handbook doorgelezen, de handleidingen van NC Client en NC Server, maar er lijkt geen mogelijkheid te zijn deze periode te verlengen.

Dus dacht ik, misschien dat jullie een tweak weten of dat jullie weten wat ik over het hoofd gezien heb. )

Groetjes en alvast bedankt,

Jeroen

PS: Nog een toevoeging: we werken met NC Client v4.7.1, NC Server, Palm Desktop v4.1,HotSync v4.1.0, de Palm Zire m150, en de twee Sync Installs voor Address Book en Calendar.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 mei 2003, 22:45
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Lightbulb NCSetup

In bericht #3 van deze thread geeft Jean-Paul drie links. Als je de tweede link volgt kom je in een andere thread op dit forum. In bericht #2 van die thread vind je het juiste antwoord. Nog drie hints: tweede alinea, NCSetup, Palm. Hé, wat zie ik nu, dat heb ik zelf geschreven, een hele tijd geleden. Ik heb namelijk mijn Palm's gesynchroniseerd met Netscape Calendar Server van 1998 tot drie maanden geleden, het moment dat ik met Outlook en Exchange Server werd opgescheept.

Serieus, je stelt het in op je Palm in het programmaatje NCSetup (oudere versies hadden de naam: NSCal Setup). NCSetup moet je toch ooit op je Palm hebben gezien. Om te kunnen synchroniseren met Netscape Calendar Server heb je ooit servername, username en password moeten instellen in NCSetup op je Palm. De periode die je wilt synchroniseren en enkele andere zaken, zoals Events en Tasks, geef je ook op in NCSetup. In de User Guide staat het duidelijk beschreven.

Algemene informatie:
Netscape Calendar Server is al een jaar of drie geen Netscape product meer. Het bedrijf werd ingelijfd door America Online (later iPlanet). Sindsdien worden Netscape Calendar client en Netscape Calendar Link for Palm niet meer bij Netscape browsers geleverd. Netscape Communicator 4.77 Professional Edition was geloof ik de laatste versie waarbij de calendar clients werden geleverd, anders in ieder geval bij Netscape Communicator 4.7 with Enterprise Calendaring. De laatste versie van Calendar Link for Palm was versie 2.0, tevens de betrouwbaarste versie. Een nieuwere versie dan deze is er niet. Zo hier en daar is de Calendar Link for Palm als losse component te downloaden in een zip-file of onder de naam NCPiLink.exe. Voor zover ik gezien heb zijn dit meestal oudere en minder betrouwbare versies. Beter kun je één van de twee hier genoemde versies uit het online Netscape browser archief downloaden en daarvan alleen de Calendar component(en) installleren.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 30 mei 2003, 08:19
jeroen
Guest
 
Berichten: n/a
We hebben inmiddels idd de instelling gevonden

Dank jullie allemaal hartelijk voor de hulp
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023