Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17 november 2005, 17:48
Joost79
Guest
 
Berichten: n/a
Question Audio via Carkit

Ik heb een Tungsten T5, en gebruik de Carcomm Cradle voor navigatie.



Nou gebruik ik m'n Palm ook sinds kort als MP3-speler. En vraag me nu af of het mogelijk is het audio signaal via de multiconnector (carkit) uit de palm te krijgen...



Ik zit nu dus te klooien met 3.5mm plugje boven in de palm te steken als ik de mp3's via de auto radio wil luisteren, zou natuurlijk makkelijk zijn als dat gewoon via cradle aangesloten kan worden.



Heeft iemand dit al eens geprobeerd? Of weet iemand of dit wel mogelijk is????
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 november 2005, 22:27
Mmmm Mmmm is offline
Senior lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 april 2004
Berichten: 69
Joost,
Ik heb ook een Carcomm (met een TX) en heb precies hetzelfde idee.
Op de multiconnector zijn keurig de aansluitingen voor audio te vinden (zie bv. http://pakuro.is.sci.toho-u.ac.jp/al...nterface.jpg); benieuwd of er ook een automute in zit zodat je niet alsnog een plugje in de Palm moet steken om dat interne speakertje het zwijgen op te leggen (het lijkt erop dat zo'n automute bestaat, zie het gedrag van de Carcomm in http://www.palmclub.nl/forums/showth...light=carcomm).
Op zich ben ik wel handig met de soldeerbout, en zou ik het wel willen proberen.
Echter: ik krijg de Carcomm niet (voldoende ver) open. Heeft iemand een idee hoe je hem netjes open krijgt (m.n. hoe het printplaatje en de connectors los gaan)?
Iemand nog suggesties?
gr Maarten
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 november 2005, 15:15
Joost79
Guest
 
Berichten: n/a
mmm..niet ver genoeg open??? heb gewoon 7 schroeven losgedraaid en ding viel uit elkaar... 1 zit verstopt onder ronde stikker aan onderkant....

Ik heb te Carcom CMPC-42 carkit voor E2/T5/Lifedrive

Moest wel ff zoeken naar veertje van de klem, maar dat heb ik weer teruggevonden Dat ding vliegt ver


Maar bedankt voor de tip, ga dadelijk eens solderen...kijken wat gebeurt....

Laatst gewijzigd door Joost79; 18 november 2005 om 15:23.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 november 2005, 22:23
Mmmm Mmmm is offline
Senior lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 april 2004
Berichten: 69
Verhip, daar zit inderdaad nog een schroefje verborgen!
Functioneert volgens mij ook als een verzegeling, dus ik moet dit even beter bekijken. Met PDAshop heb ik de afspraak dat ik de kit kan omwisselen als het audio-probleem is opgelost, maar dan moet de verzegeling denk ik nog intact zijn.

Is het je al gelukt geluid uit de multiconnector te krijgen?

Mijn gedachte is om twee geluidsuitgangen te maken, onderling te switchen met een schakelaar; één aan te sluiten op de autoradio (voor mp3tjes en zo) en de ander aan te sluiten op het bijzet-speakertje van mijn gsm-carkit (voor beter verstaanbare navigatiestemmen als ik mijn radio aan heb; de carcomm-cradle dempt het geluid helaas flink omdat hij het TX-speakertje afdekt).
Maar ja, of dit uitvoerbaar is..? Graag jouw ervaringen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 november 2005, 16:52
Joost79
Guest
 
Berichten: n/a
Solderen is me nog niet gelukt, die aansluitingen zijn zo klein M'n soldeer techniek beperkt zich tot simpel bak en braad solderen niet tot dat fijne werk.....nog eens kijken of ik iemand kan vinden die dit wel kan.... Heb wel geprobeerd via, andere kabel te aan te sluiten, krijg dan inderdaad geluid...dus moet wel kunnnen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 26 november 2005, 23:35
buggeroff's schermafbeelding
buggeroff buggeroff is offline
TAFKAB
Voornaam: Jan Karel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 01 mei 2002
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 439
Zou het ook via Bluetooth carkit kunnen ? Dus m'n Palm T|3 via Bluetooth MP3s afspelen op mijn autoradio via de Nokia Bluetooth carkit ?? Zou perfect zijn !
__________________
Maak niet steeds dezelfde fout ! Er is keus genoeg !
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:57.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023